Μήνυμα ότι εντοπίστηκαν τα αίτια και οι υπεύθυνοι για τη σιδηροδρομική τραγωδία που σημειώθηκε την Παρασκευή στο ανατολικό τμήμα της Ινδίας έστειλε ο υπουργός Σιδηροδρόμων της χώρα, κάνοντας λόγο για δυσλειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματος σηματοδότησης.
«Εντοπίσαμε τα αίτια του δυστυχήματος και τους ανθρώπους που ευθύνονται για αυτό», επεσήμανε ο Ασουίνι Βαϊσνάου μιλώντας στο πρακτορείο ANI, προσθέτοντας ωστόσο ότι «δεν είναι σωστό» να αποκαλύψει άλλες λεπτομέρειες προτού δημοσιευθεί η τελική έκθεση για το συμβάν.
Σύμφωνα με τον ίδιο, «η αλλαγή που έγινε κατά την ηλεκτρονική σύμπλεξη ευθύνεται για το δυστύχημα», μια αναφορά στο περίπλοκο σύστημα σηματοδοτησης με το οποίο γίνεται η διαχείριση των γραμμών του σιδηροδρόμου προκειμένου να αποφεύγονται τέτοιου είδους συγκρούσεις.
«Ο ένοχος και ο τρόπος με τον οποίο σημειώθηκε το δυστύχημα θα εντοπιστούν μετά τη διεξαγωγή κατάλληλης έρευνας», τόνισε.
Προς το παρόν επικρατεί σύγχυση για τα αίτια του δυστυχήματος, αλλά η εφημερίδα Times οf India, επικαλούμενη την προκαταρκτική έκθεση, αναφέρει σήμερα ότι «ανθρώπινο λάθος» ενδέχεται να προκάλεσε τη σύγκρουση των τριών τρένων, μία από τις χειρότερες σιδηροδρομικές τραγωδίες στην ιστορία της Ινδίας.
Το Coromandel Express, που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Καλκούτα- Μαντράς, έλαβε άδεια να εισέλθει στην κεντρική σιδηροδρομική γραμμή, αλλά λόγω ανθρώπινου λάθους μπήκε σε άλλη στην οποία ήδη βρισκόταν εμπορική αμαξοστοιχία, εξηγεί η εφημερίδα.
Το επιβατικό τρένο προσέκρουσε με ταχύτητα 130 χιλιομέτρων την ώρα πάνω στην εμπορική αμαξοστοιχία. Τρία βαγόνια έπεσαν στη διπλανή σιδηροδρομική γραμμή, με αποτέλεσμα να χτυπήσουν το πίσω μέρος ενός τρένου εξπρές που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Μπανγκαλόρ- Καλκούτα. Αυτή η σύγκρουση προκάλεσε τις περισσότερες ζημιές, προσθέτουν οι Times.
Σύμφωνα με τον μέχρι στιγμής απολογισμό, 288 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και περίπου 900 τραυματίστηκαν.