Πριν από λίγο καιρό οι αεροπορικές εταιρείες Emirates και Etihad ανακοίνωσαν πως διευρύνουν τη συνεργασία τους και έκτοτε ξεκίνησαν να φουντώνουν οι φήμες για ενδεχομένως ένωση τους, που θα δημιουργούσε μια «mega» στη Μέση Ανατολή.
Όπως αναφέρει το cnn.com, η Emirates και η Etihad είναι και οι δύο σημαιοφόροι των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Η Emirates, που ιδρύθηκε το 1985, εδρεύει στο Ντουμπάι και είναι μία από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες στον κόσμο από τις περισσότερες μετρήσεις. Η Etihad είναι νεότερη, ιδρύθηκε το 2003 και εδρεύει στο Άμπου Ντάμπι.
Το Διεθνές Αεροδρόμιο του Ντουμπάι και το Διεθνές Αεροδρόμιο του Άμπου Ντάμπι απέχουν λιγότερο από 150 χιλιόμετρα (100 μίλια) και η διαδρομή μεταξύ τους διαρκεί περίπου 75-90 λεπτά ανάλογα με την κίνηση. Σε γενικές γραμμές, η πρωτεύουσα των Εμιράτων, Άμπου Ντάμπι, είναι γνωστή για το ότι είναι μικρότερη και πιο ήσυχη από τον λαμπερό, πιο ζωντανό βορειοανατολικό γείτονά της Ντουμπάι, αλλά και οι δύο έχουν σίγουρα τα ενδιαφέροντά τους για τους ταξιδιώτες εκτός από το ότι είναι περιφερειακά οικονομικά κέντρα.
Ένα από τα μεγάλα ερωτήματα που αναδύεται, είναι εάν η συνεργασία τους σημαίνει στενότερες σχέσεις, δηλαδή αμοιβαίες συμφωνίες για παροχές συχνών επιβατών, πτήσεις κοινής χρήσης κωδικών και ακόμη και μελλοντική συγχώνευση.
Μέχρι στιγμής, διάφοροι αναλυτές εκτιμούν ότι θα μπορούσε να υπάρξει σύμπραξη στο μέλλον, όμως ο Addison Schonland, εταίρος στην εταιρεία συμβούλων AirInsight Group, υποτιμά την προοπτική αυτή, χαρακτηρίζοντας τη συμφωνία διασύνδεσης ως «πρωτίστως μια περιφερειακή προσπάθεια τουριστικού μάρκετινγκ».
«Όταν αυτές οι δύο αεροπορικές εταιρείες ανακοίνωσαν προηγούμενα μνημόνια κατανόησης για την ασφάλεια της αεροπορίας το 2018 και το 2022 για την προώθηση του Άμπου Ντάμπι, αυτές οι συμφωνίες δεν οδήγησαν στην ενοποίηση», είπε χαρακτηριστικά. «Κάθε φορά που η Emirates και η Etihad ανακοινώνουν κοινές πρωτοβουλίες, ερωτώνται αν αυτό θα οδηγήσει στην ενσωμάτωση. Κάθε φορά η απάντηση είναι ένα σταθερό “όχι”», πρόσθεσε στη συνέχεια.
«Αυτές οι αεροπορικές εταιρείες ακολουθούν τις δικές τους στρατηγικές για συμφωνίες κοινής χρήσης κωδικών και διασύνδεσης, όπως η πρόσφατη μεταξύ της Emirates και της United Airlines ή αυτή μεταξύ της Etihad και της Gulf Air το 2021», ανέφερε μεταξύ άλλων.