Οι διασώστες αναζητούσαν σήμερα επιζώντες και θύματα στα βαγόνια μιας αμαξοστοιχίας που εκτροχιάστηκε χθες βράδυ στη Φιλαδέλφεια (ανατολική ακτή των Ηνωμένων Πολιτειών), προκαλώντας τον θάνατο τουλάχιστον πέντε ανθρώπων και σκηνές χάους.
«Είναι η απόλυτη καταστροφή. Δεν έχω δει ποτέ στη ζωή μου κάτι παρόμοιο», δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου, έπειτα από τη μετάβασή του στο σημείο του δυστυχήματος, ο δήμαρχος της Φιλαδέλφεια, Μάικλ Νούτερ, ανακοινώνοντας τον θάνατο πέντε ανθρώπων.
Ο δήμαρχος δήλωσε ότι ο αριθμός των νεκρών μπορεί να αυξηθεί. Έξι τραυματίες βρίσκονται σε σοβαρή κατάσταση, σύμφωνα με αξιωματούχο της πυροσβεστικής υπηρεσίας. Αρνήθηκε να διατυπώσει εκτιμήσεις για τα αίτια του εκτροχιασμού της αμαξοστοιχίας, η οποία πραγματοποιούσε το πολυσύχναστο δρομολόγιο Ουάσινγκτον-Νέα Υόρκη και βγήκε από τις σιδηροτροχιές γύρω στις 21:30 χθες (04:30 σήμερα, ώρα Ελλάδας) μόλις είχε περάσει τη Φιλαδέλφεια, στα μισά της απόστασης ανάμεσα στην Ουάσινγκτον και στη Νέα Υόρκη.
Ειδικοί διατύπωσαν την εκτίμηση ότι το δυστύχημα μπορεί να οφείλεται σε ένα ελάττωμα στις ράγες ή σε μία βλάβη των τροχών.
Τα επτά βαγόνια και η μηχανή του τρένου ανατράπηκαν, πλήρως ή εν μέρει, σύμφωνα με τον δήμαρχο, ο οποίος αργότερα έκανε λόγο για μία «κούρμπα» κοντά στο σημείο του εκτροχιασμού. Από ένα από τα βαγόνια δεν έμεινε τίποτε περισσότερο από έναν σωρό από σίδερα.
Η αμαξοστοιχία αριθμός 188 μετέφερε 243 ανθρώπους, ανάμεσά τους πέντε υπαλλήλους της σιδηροδρομικής εταιρίας Amtrak.
Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες, το μπροστινό μέρος του τρένου άρχισε να αμφιταλαντεύεται ενώ έπαιρνε μια στροφή και στη συνέχεια τα υπόλοιπα βαγόνια εκτροχιάστηκαν.
Όλα τα δρομολόγια από τη Νέα Υόρκη στη Φιλαδέλφεια αναστάληκαν επ΄αόριστον.
Επιβάτες διηγήθηκαν σκηνές χάους, με τα κινητά τηλέφωνα και τους φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές να βρίσκονται ξαφνικά στον αέρα και τους επιβάτες να ωθούνται προς τη σκευοφόρο.
Οι περισσότεροι, ωστόσο, κατάφεραν να εγκαταλείψουν μόνοι τους το τρένο.
Περίπου εκατό πυροσβέστες και μέλη σωστικών συνεργείων μετέβησαν αμέσως επί τόπου, καθώς και περίπου 200 αστυνομικοί από τη Φιλαδέλφεια, οι οποίοι συνέχισαν τις έρευνές τους παρά το σκοτάδι ώστε να διασφαλίσουν ότι κανένας τραυματίας δεν παρέμεινε εγκλωβισμένος στο τρένο.
Ειδικά μηχανήματα χρειάστηκε να χρησιμοποιηθούν για τον απεγκλωβισμό επιβατών που βρίσκονταν στα βαγόνια που υπέστησαν τις μεγαλύτερες ζημιές, σύμφωνα με τους πυροσβέστες.
«Είμαι καλά. Βοηθώ τους άλλους. Προσευχόμαστε για τους τραυματίες», έγραψε στο Twitter, ένα πρώην μέλος της Βουλής των Αντιπροσώπων, ο Πάτρικ Μέρφι, ο οποίος επέβαινε στην αμαξοστοιχία. Ο πρώην βουλευτής, που βρισκόταν στο βαγόνι-εστιατόριο, υπολόγισε ότι το τρένο πρέπει να έτρεχε με ταχύτητα περίπου 100 χλμ. την ώρα όταν εκτροχιάστηκε.
Σύμφωνα με τον ίδιον, μερικοί σοβαρά τραυματίες δεν μπορούσαν να αναπνεύσουν. Ανέβασε στο Twitter φωτογραφίες επιβατών που έχουν χτυπήσει στο κεφάλι και διασωστών μέσα στα αναποδογυρισμένα βαγόνια.
Εκατοντάδες πυροσβέστες, αστυνομικοί και διασώστες έσπευσαν στο σημείο, ψάχνοντας επιζώντες με τη βοήθεια φανών. Στη συνέχεια ελικόπτερα ήρθαν να τους βοηθήσουν.
«Ολα πήγαιναν καλά και ξαφνικά αναποδογυρίσαμε», διηγήθηκε ένας επιβάτης, ο Ντον Κέλερ.
Τα τρένα της Amtrak δεν διαθέτουν ζώνες ασφαλείας.
Ορισμένοι επιβάτες δήλωσαν πως είχαν την εντύπωση πως το τρένο φρέναρε προτού εκτροχιαστεί.
Σε ένα βίντεο που ανέβηκε στο Istagram μετά τον εκτροχιασμό, ακούγονται επιβάτες να κλαίνε και να φωνάζουν.
“Όλα έγιναν πολύ γρήγορα”, διηγήθηκε ένας άλλος επιβάτες, ο Τζέρεμι Βλάντις.
“Τρομερό σοκ. Καπνός γέμισε το τρένο, όσοι μπορούσαν να περπατήσουν προσπάθησαν να ανοίξουν την πόρτα και σκαρφάλωσαν στο εξωτερικό [μέρος του βαγονιού]”, έγραψε μία επιβάτης, δημοσιογράφος του NBC News, στο Twitter.
«Οι σκέψεις και οι προσευχές μου πάνε σε εκείνους που υπέστησαν το σιδηροδρομικό δυστύχημα στη Φιλαδέλφεια», έγραψε στο Twitter ο κυβερνήτης της Πενσιλβάνια, Τομ Γουλφ, ο οποίος στη συνέχεια μετέβη στο σημείο, στο πλευρό του Μάικλ Μούτερ.
Η NTSB, η ομοσπονδιακή υπηρεσία που είναι υπεύθυνοι για τη διερεύνηση δυστυχημάτων στις μεταφορές, ανακοίνωσε ότι μία πλήρης ομάδα ερευνών έχει σταλεί επιτόπου.