Αμερικανοί βουλευτές και γερουσιαστές προερχόμενοι τόσο από τους Δημοκρατικούς όσο και από το Ρεπουμπλικανικό κόμμα κατακεραύνωσαν σήμερα, Τρίτη, το Facebook κατηγορώντας τον συνιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, ότι πιέζει για υψηλότερα κέρδη, ενώ αδιαφορεί για την ασφάλεια των χρηστών και ζήτησαν από τις ρυθμιστικές αρχές να ερευνήσουν τις καταγγελίες της μάρτυρα δημοσίου συμφέροντος Φράνσις Χάουγκεν ότι η εταιρεία μέσων κοινωνικής δικτύωσης βλάπτει τα παιδιά και προκαλεί διαιρέσεις.
Μια μέρα μετά την πρωτοφανή βλάβη που υπέστησαν Facebook, Instagram, WhatsApp και Messenger, δύο ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης και δύο εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων του κολοσσού της Καλιφόρνιας, η Χάουγκεν, πρώην product manager στην ομάδα αντιμετώπισης της παραπληροφόρησης της Facebοok, κατέθεσε σε ακρόαση του Κογκρέσου ότι «για περισσότερες από πέντε ώρες (σ.σ. χθες) το Facebook δεν χρησιμοποιήθηκε για να εμβαθύνει διαιρέσεις, να αποσταθεροποιήσει δημοκρατίες και να κάνει τα νεαρά κορίτσια και γυναίκες να αισθάνονται άσχημα για τα σώματά τους».
Σε μια περίοδο όπου η διακομματική συνεργασία είναι σπάνια στο Καπιτώλιο, οι βουλευτές και από τα δύο κόμματα συμφώνησαν στην ανάγκη για μεγάλες αλλαγές στο Facebook, μεταδίδει το Reuters.
Στην εναρκτήρια αγόρευσή του σε υποεπιτροπή Εμπορίου της Γερουσίας, ο Δημοκρατικός γερουσιαστής Ρίτσαρντ Μπλούμενταλ, πρόεδρος της υποεπιτροπής, δήλωσε ότι το Facebook γνώριζε ότι τα προϊόντά του ήταν εθιστικά, όπως τα τσιγάρα. «Η τεχνολογία βρίσκεται τώρα αντιμέτωπη με την αποκαλυπτική στιγμή της αλήθειας», είπε.
Ζήτησε από τον Ζάκερμπεργκ να καταθέσει ενώπιον της υποεπιτροπής και από την επιτροπή Κεφαλαιαγοράς και την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου να ερευνήσουν την εταιρεία.
«Τα παιδιά μας είναι τα θύματα. Οι έφηβοι σήμερα κοιτάζονται στον καθρέφτη και αισθάνονται αμφιβολία και ανασφάλεια. Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ θα έπρεπε να κοιτάζει τον εαυτό του στον καθρέφτη», δήλωσε ο Μπλούμενταλ, λέγοντας ότι αντ’ αυτού ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας πήγε για ιστιοπλοΐα.
«Σήμερα, καμία ρυθμιστική αρχή δεν διαθέτει έναν κατάλογο λύσεων για το πώς να διορθώσει το Facebook, επειδή το Facebook δεν ήθελε να γνωρίζουν αρκετά για το τι προκαλεί τα προβλήματα. Διαφορετικά, δεν θα υπήρχε ανάγκη για μια μάρτυρα δημοσίου συμφέροντος», sympl;hrvse.
Η κορυφαία Ρεπουμπλικάνα μέλος της υποεπιτροπής, η Μάρσα Μπλάκμπερν, είπε ότι το Facebook έκανε τα στραβά μάτια σε παιδιά κάτω των 13 ετών στους ιστότοπούς του: «Είναι σαφές ότι το Facebook δίνει προτεραιότητα στο κέρδος παρά στην ευημερία των παιδιών και όλων των χρηστών».
Ο Δημοκρατικός γερουσιαστής Εντ Μάρκεϊ τόνισε, από την πλευρά του, ότι ο χρόνος του Facebook «να εισβάλλει στην ιδιωτικότητά μας και να εκμεταλλεύεται παιδιά τελείωσε. Το Κογκρέσο θα αναλάβει δράση».
«Όταν επέτρεπαν το 99% βίαιου περιεχομένου να παραμένει ανεξέλεγκτο στην πλατφόρμα τους, συμπεριλαμβανομένων όσων οδήγησαν στην ανταρσία της 6ης Ιανουαρίου, τι έκαναν; Τώρα γνωρίζουμε ότι ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ πήγαινε για ιστιοπλοΐα», είπε η Δημοκρατική γερουσιαστής Έιμι Κλόμπουσαρ.
«Τα παιδιά στην Αμερική είναι εθισμένα στο προϊόν τους. Υπάρχει κυνική γνώση εκ μέρους αυτών των εταιρειών των Big Tech ότι αυτό είναι αλήθεια», είπε ο Ρεπουμπλικάνος γερουσιαστής Ρότζερ Γουίκερ.
Η εταιρεία αρνείται την «ακρίβεια» του ρεπορτάζ της WSJ για το Instagram
Ο εκπρόσωπος του Facebook Κέβιν Μακάλιστερ τόνισε σε email πριν από τη συνεδρίαση της επιτροπής ότι η εταιρεία θεωρεί την προστασία της κοινότητάς της πιο σημαντική από τη μεγιστοποίηση των κερδών της και είπε ότι δεν ήταν ακριβές ότι η εσωτερική έρευνα που διέρρευσε έδειξε ότι το Instagram ήταν «τοξικό» για τα έφηβα κορίτσια.
Η Χάουγκεν είναι η πηγή των στοιχείων που στήριξαν την έρευνα που δημοσίευσε η Wall Street Journal στα μέσα του Σεπτεμβρίου για το Instagram και τις επιπτώσεις του στην ψυχική υγεία των εφήβων, ενώ την Κυριακή σε συνέντευξή της στο CBS κατηγόρησε ευθέως το Facebook ότι επιλέγει «το κέρδος έναντι της ασφάλειας» και της κοινωνικής ευθύνης, γράφει το ΑΠΕ ΜΠΕ, επικαλούμενο το Reuters.
Σύμφωνα με τις παραπάνω πηγές, η έρευνα έδειξε ότι η εταιρεία συνέβαλε στην αύξηση της online πόλωσης όταν έκανε αλλαγές στον αλγόριθμο περιεχομένου, δεν έλαβε μέτρα για να περιορίσει την αντιεμβολιαστική ρητορική, γνώριζε ότι το Instagram βλάπτει την ψυχική υγεία των κοριτσιών και δεν έλαβε επαρκή μέτρα για την πρόληψη της χρήσης του Facebook από ανθρώπους που σχεδιάζουν βίαιες ενέργειες.