Εκατομμύρια επιβάτες δεν μπόρεσαν να μετακινηθούν σήμερα με τα τρένα στη Γερμανία, καθώς οι μηχανοδηγοί άρχισαν μια απεργία 50 ωρών η οποία οδήγησε στην ακύρωση των δύο τρίτων των δρομολογίων μεγάλων αποστάσεων, αφού η διένεξη σχετικά με τους μισθούς τους και τα δικαιώματα συλλογικής διαπραγμάτευσης συνεχίζεται.
Τα μέλη του συνδικάτου GDL που εκπροσωπεί τους μηχανοδηγούς των Γερμανικών Σιδηροδρόμων (Deutsche Bahn, DB) άρχισαν την απεργιακή τους κινητοποίηση στις 2:00 σήμερα, Σάββατο, για τους επιβατικούς συρμούς.
Επιστρέφουν στην εργασία τους τη Δευτέρα το πρωί. Οι μηχανοδηγοί των εμπορευματικών συρμών άρχισαν την κινητοποίησή τους 11 ώρες νωρίτερα, το απόγευμα της Παρασκευής.
Η δεύτερη πανεθνική απεργιακή κινητοποίηση των μηχανοδηγών σημειώθηκε το Σαββατοκύριακο που αρχίζουν οι ενδιάμεσες διακοπές μιας εβδομάδας σε σχεδόν τα μισά από τα 16 ομόσπονδα κρατίδια της Γερμανίας. Το επιβατικό κοινό αντιμετώπισε επίσης αυτή την εβδομάδα απεργίες των πιλότων της Germanwings, της εταιρείας χαμηλού κόστους της Lufthansa, που προκηρύχθηκε λόγω μιας μακράς διένεξης σχετικά με το πρόγραμμα πρόωρης συνταξιοδότησης σε αυτήν.
Σύμφωνα με την διεύθυνση της DB, εκτελείται περίπου το ένα τρίτο των δρομολογίων μεγάλων αποστάσεων των επιβατικών συρμών. Η DB εξέδωσε ένα πρόγραμμα αντικατάστασης των δρομολογίων που ακυρώθηκαν για να διευκολύνει τους επιβάτες, εξέφρασε τη λύπη της για τις καθυστερήσεις και κατηγόρησε το συνδικάτο για τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν.
«Αυτής της κλίμακας η απεργιακή κινητοποίηση που προκηρύσσεται τόσο σύντομα είναι εντελώς ανεύθυνη», είναι «σχεδόν παραλογισμός», δήλωσε ο Ούλριχ Βέμπερ, επικεφαλής της διεύθυνσης προσωπικού της Ντόιτσε Μπαν, στην εφημερίδα Bild. Ο ίδιος είπε πως η απεργία στοιχίζει 1 εκατ. ευρώ την ημέρα στην επιχείρηση.
Το συνδικάτο GDL προκήρυξε την κινητοποίηση χθες. Ζητεί αυξήσεις μισθών κατά 5% για τα 20.000 μέλη του αλλά και να μειωθούν οι ώρες εργασίας των μηχανοδηγών από τις 39 στις 37 ανά εβδομάδα. Άλλο ένα κεντρικό ζήτημα είναι το αίτημα του συνδικάτου να διαπραγματεύεται τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας για τους 17.000 φρουρούς και άλλο προσωπικό της επιχείρησης, που είναι μέλη του.
Η διεύθυνση της Ντόιτσε Μπαν, η οποία διαμηνύει ότι θα διαπραγματευθεί μόνον με το μεγαλύτερο συνδικάτο EVG για αυτές τις κατηγορίες εργαζομένων, έκανε μια νέα προσφορά χθες, αλλά το συνδικάτο την απέρριψε.
Οι τοπικές συνδέσεις στο Βερολίνο και σε πολλές άλλες πόλεις επίσης αντιμετωπίζουν προβλήματα. Οι πλατφόρμες σε μερικούς σταθμούς ήταν γεμάτες κόσμο που προσπαθούσε να βρει εναλλακτικό τρόπο μετακίνησης. Πολλοί είχαν μαζί τους αποσκευές.
Η απεργία «κάνει πολύ δύσκολο το ταξίδι μου», είπε η Κριστίνε Χάρτμαν, μητέρα δύο παιδιών, περιμένοντας σε έναν σταθμό στο Βερολίνο με εισιτήρια για το Ανόβερο στο χέρι. «Γενικά αντιμετωπίζω με συμπάθεια τις απεργίες, αλλά αυτή είναι πολύ μεγάλη και η χρονική στιγμή που γίνεται είναι ιδιαίτερα κακή», πρόσθεσε η ίδια.
Διοίκηση και συνδικάτο εμμένουν στις θέσεις τους και αλληλοκατηγορούνται για την ταλαιπωρία που υφίστανται οι ταξιδιώτες.