Eντολή για τη διεξαγωγή άμεσων τεχνικών επιθεωρήσεων στα αεροσκάφη Boeing 777-200 που φέρουν κινητήρες Pratt & Whitney PW4000 έδωσε η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) μετά την αστοχία κινητήρα που παρουσιάστηκε σε αεροσκάφος της United Airlines το Σάββατο.
Οι αεροπορικές εταιρίες καλούνται να κάνουν επιθεώρηση θερμοακουστικής απεικόνισης των μεγάλων πτερυγίων του στροβίλου που βρίσκονται στο εμπρόσθιο τμήμα του κάθε κινητήρα και είναι κατασκευασμένα από τιτάνιο, σύμφωνα με την FAA.
Η Εθνική Επιτροπή Ασφάλειας Μεταφορών στις ΗΠΑ (NTSB) ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι ένα πτερύγιο του στροβίλου του κινητήρα της πτήσης 328 της United που έπιασε φωτιά, είχε υποστεί ρηγμάτωση που ήταν συμβατή με κόπωση μετάλλου, όπως υπενθυμίζει το ΑΜΠΕ.
«Επί τη βάσει των αρχικών αποτελεσμάτων, όπως τα λαμβάνουμε, αλλά και από άλλα δεδομένα που συλλέχθηκαν από την έρευνα που βρίσκεται σε εξέλιξη, η FAA είναι ενδεχόμενο ότι θα αναθεωρήσει την οδηγία της, καθορίζοντας μία νέα χρονική περίοδο για το μεσοδιάστημα των τεχνικών επιθεωρήσεων των κινητήρων ή για τους ελέγχους που θα ακολουθήσουν» ανακοίνωσε η FAA.
Το Μάρτιο του 2019, μετά από μία αστοχία κινητήρα σε αεροσκάφος της United το 2018, που αποδόθηκε σε πτερύγιο του στροβίλου κινητήρα του ίδιου τύπου, η FAA διέταξε τη διεξαγωγή τεχνικών ελέγχων κάθε 6.500 πτήσεις. Κάθε πτήση περιλαμβάνει μία απογείωση και προσγείωση του αεροσκάφους.
Το υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Κορέας ανακοίνωσε χθες, Τρίτη, ότι ενημέρωσε τις αεροπορικές εταιρίες για την πραγματοποίηση τεχνικών επιθεωρήσεων στα πτερύγια των στροβίλων για κάθε 1.000 κύκλους πτήσεων, ακολουθώντας σχετική οδηγία της κατασκευάστριας Pratt, μετά το τελευταίο περιστατικό της United.
Τυπικά, μία αεροπορική εταιρία ολοκληρώνει 1.000 κύκλους πτήσεων περίπου κάθε δέκα μήνες σε ένα αεροσκάφος 777, σύμφωνα με πηγή της αεροπορικής βιομηχανίας.
Η FAA ανακοίνωσε το 2019 ότι κάθε τεχνική επιθεώρηση θα απαιτήσει 22 εργατοώρες με οικονομικό κόστος 1.850 δολαρίων.
Χθες δεν δημοσιοποίησε κάποια πιο επικαιροποιημένη εκτίμηση του οικονομικού κόστους των ελέγχων.
Ο κινητήρας που παρουσίασε αστοχία και εξαρτήματά του έπεσαν το Σάββατο σε προάστιο του Ντένβερ, ήταν τύπου PW4000. Το αεροσκάφος Boeing 777 της United, να έχει κατασκευαστεί πριν από 26 χρόνια.
Κινητήρες του ίδιου τύπου χρησιμοποιούνται σε 128 αεροσκάφη ή ποσοστό μικρότερο του 10% του παγκόσμιου στόλου των περισσότερων από 1.600 αεροσκαφών ευρείας ατράκτου 777, που έχουν παραδοθεί από την Boeing.
Η Boeing ανακοίνωσε ότι υποστηρίζει την έκδοση της οδηγίας από την FAA για την άμεση πραγματοποίηση τεχνικών επιθεωρήσεων, ενώ θα συνεργαστεί στη διάρκεια της διαδικασίας με τους πελάτες της. Η εταιρία, είχε προηγούμενα συστήσει στους πελάτες της, την αναστολή της χρήσης των αεροσκαφών, μέχρι τον προσδιορισμό ενός πρωτοκόλλου τεχνικής επιθεώρησης από την FAA, ενώ η Ιαπωνία επέβαλε μία προσωρινή αναστολή πτήσεων, μετά το περιστατικό του Σαββάτου.
Η αεροπορική εταιρία United Airlines είναι η μοναδική εταιρία στις ΗΠΑ που χρησιμοποιεί τον αναφερόμενο τύπο κινητήρα, ενώ καθήλωσε το στόλο των 777 που διαθέτει, πριν από την ανακοίνωση της FAA.
Η αναφερόμενη αεροπορική εταιρία προειδοποίησε για ενδεχόμενη αναστάτωση στο πρόγραμμα των πτήσεων της για τη μεταφορά εμπορευμάτων το Μάρτιο, αναδιοργανώνοντας το πτητικό πρόγραμμα του στόλου της, μετά την απόφαση που έλαβε για την καθήλωση των 24 Boeing 777-200, σύμφωνα με μία προειδοποίηση που απέστειλε στους πελάτες της.