Το κακό τρίτωσε. Άλλη μια πτήση συνετρίβη. Η τελευταία της Air Algerie μετέφερε 116 ανθρώπους. Οι τραγωδίες στον αέρα συνεχίζονται, καθώς μετά τα δύο αεροσκάφη των Μαλαισιανών Αερογραμμών, άλλα ένα κατέπεσε. Πλέον, οι αεροσυνοδοί -αλλά και οι πιλότοι- ανά τον κόσμο, νιώθουν τουλάχιστον… περίεργα. Ακούν συνεχώς για μοιραίες πτήσεις, για θανάτους, για συντρίμμια και οι κοπέλες προσπαθούν να είναι χαμογελαστές και να εμψυχώνουν τους -ανήσυχους πλέον- επιβάτες.
Παρόλα αυτά, μέσα τους πενθούν. Για τους συναδέλφους, αλλά και για τους τόσους επιβάτες που χάθηκαν στα τρία αεροπλάνα που παρέσυραν στο θάνατο τόσους ανθρώπους. Γι’ αυτό και πετούν με μαύρες κορδέλες στα πέτα τους. Κίνηση που κάνουν οι αεροσυνοδοί αρκετών αεροπορικών εταιρειών παγκοσμίως. Τους τελευταίους μήνες 21 αεροσυνοδοί και έξι μέλη πληρώματος της Malaysia Airlines έχουν χάσει τη ζωή τους, μετά την μυστηριώδη εξαφάνιση της πτήσης ΜΗ370 και την κατάρριψη της πτήσης MH17.
Ένας γνωστός μπλόγκερ με το ψευδώνυμο Dan Air -αεροσυνοδός στο επάγγελμα- γράφει ένα συγκινητικό κείμενο που δημοσιεύει το CNN, αναφέροντας πως τελευταία όλο και περισσότεροι συνάδελφοί επικοινωνούν μαζί του και του λένε ότι σκέφτονται να αλλάξουν επάγγελμα μετά τις συνεχείς καταστροφές. Ο πόνος, αλλά ακόμη περισσότερο ο φόβος κυριαρχεί. Βέβαια υπάρχουν και αυτοί που λένε πως είναι χρέος τους να συνεχίζουν να πετούν, ώστε να αποδώσουν φόρο τιμής στους νεκρούς συναδέλφους που δεν κατάφεραν ποτέ να φτάσουν στο σπίτι τους.
«Γνωρίζω αρκετούς πιλότους και αεροσυνοδούς που είχαν ατύχημα εν ώρα εργασίας και κάποιοι κατόρθωσαν να επιστρέψουν στους ουρανούς, ενώ άλλοι δεν το τόλμησαν ποτέ ξανά. Μερικοί χρησιμοποίησαν την εμπειρία τους για να βελτιώσουν τις συνθήκες ασφαλείας στις πτήσεις και να προσπαθήσουν αποτρέψουν νέα τραγικά ατυχήματα, αν γίνουν όσο πιο σπάνια γίνεται», αναφέρει.
Και συνεχίζει ο Dan Air: «Αν και κάποιοι πιστεύουν ότι είμαστε εκεί μόνο για να σερβίρουμε καφέ ή τσάι, ή για να λειτουργούμε ως λεκτικός σάκος του μποξ όταν κάτι πάει στραβά, ο βασικός λόγος για τον οποίο βρισκόμαστε στο αεροσκάφος είναι για να εξασφαλίσουμε την ασφάλεια. Κάθε απογείωση, κάθε προσγείωση, η ενημέρωση πριν την πτήση γίνεται ενώ στο μυαλό μας τρέχει ξανά και ξανά η διαδικασία αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών: Πώς θα αντιμετωπίσουμε μια αποσυμπίεση της καμπίνας; Την ανάγκη εκκένωσης του αεροσκάφους; Μια μηχανική βλάβη; Έντονες αναταράξεις;
Ευτυχώς, οι περισσότεροι από εμάς δε θα χρειαστεί να αντιμετωπίσουμε ποτέ ανάλογα συμβάντα ή να χρησιμοποιήσουμε τις εβδομάδες ή τους μήνες εκπαίδευσης μας για τη διάσωση των ανθρώπινων ζωών. Δυστυχώς το πλήρωμα της πτήσης MH17 δεν είχε καν την ευκαιρία να βοηθήσει τους επιβάτες ή τους συναδέλφους του. αθώες ζωές και αθώοι άνθρωποι χάθηκαν τόσο γρήγορα όσο το κλείσιμο ενός ματιού».
Το κείμενο του καταλήγει με την πρόταση μια συγκεκριμένη μέρα το χρόνο όλοι οι αεροσυνοδοί να φορούν μαύρη κορδέλα σε ένδειξη μνήμης και πένθους για τους χαμένους συναδέλφους τους.