Η 48ωρη απεργία η οποία είχε εξαγγελθεί από τους εργαζόμενους στον υπόγειο σιδηρόδρομο του Λονδίνου κι απειλούσε να προκαλέσει εκ νέου κυκλοφοριακή συμφόρηση και σοβαρά προβλήματα για τα εκατομμύρια κατοίκους της βρετανικής πρωτεύουσας που τον χρησιμοποιούν ανεστάλη, ώστε να υπάρξει περιθώριο να συνεχιστούν οι διαπραγματεύσεις, όπως ανακοίνωσαν σήμερα τα συνδικάτα που τους εκπροσωπούν
Η κινητοποίηση της περασμένης εβδομάδας, που πυροδότησε η επαπειλούμενη κατάργηση θέσεων εργασίας λόγω του κλεισίματος των επανδρωμένων εκδοτηρίων εισιτηρίων, προκάλεσε τεράστια προβλήματα στους δρόμους του Λονδίνου.
Ο πρωθυπουργός της Βρετανίας Ντέιβιντ Κάμερον την καταδίκασε χαρακτηρίζοντάς την «επαίσχυντη».
Το συνδικάτο των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους, στη ναυτιλία και στις συγκοινωνίες (RMT) και το συνδικάτο των μισθωτών του κλάδου των συγκοινωνιών (TSSA) ανακοίνωσαν ότι συμφώνησαν να αναστείλουν την απεργία μετά τις επαφές που είχαν με την διεύθυνση του υπογείου σιδηροδρόμου —που είναι γνωστός ως Tube— για τα σχέδια εκσυγχρονισμού του.
«Είμαι ικανοποιημένος διότι η (απεργιακή) κινητοποίηση ανεστάλη και (. . .) μπορούμε να διαπραγματευτούμε χωρίς το πιστόλι στον κρόταφο», είπε ο Μπομπ Κρόου, γενικός γραμματέας του συνδικάτου RMT.
Τα συνδικάτα και η διοίκηση του υπογείου διαπραγματεύονται με την βοήθεια του βρετανικού συμβουλίου διαιτησίας και διαμεσολάβησης για τις διενέξεις στα εργασιακά ACAS και ο Κρόου δήλωσε ότι υπήρξε μια πρόταση που επιτρέπει να μην προχωρήσει η κατάργηση θέσεων εργασίας, γεγονός που επέτρεψε στα συνδικάτα να αναστείλουν την απεργία προς το παρόν.
Ωστόσο ο Κρόου διεμήνυσε ότι η απεργία θα κηρυχθεί εκ νέου εάν η διαπραγμάτευση αποτύχει.
«Είναι ατυχές ότι εξαναγκαστήκαμε και προκληθήκαμε να μπούμε σε μια διένεξη που δεν επιθυμούσαμε και τώρα είμαστε σε θέση να προχωρήσουμε ξεκαθαρίζοντας ότι η κινητοποίησή μας ανεστάλη, αλλά εάν υπάρξει κι άλλη προσπάθεια να επιβληθούν τέτοιες αλλαγές από τα πάνω, η κινητοποίηση θα κηρυχθεί εκ νέου», προειδοποίησε ο επικεφαλής του RMT.
Ο Κάμερον είχε καταδικάσει με ιδιαίτερα σκληρές εκφράσεις την απεργία, ενώ ο δήμαρχος του Λονδίνου Μπόρις Τζόνσον κατηγόρησε τον Κρόου ότι κρατάει ομήρους τους πολίτες του Λονδίνου, χαρακτηρίζοντας «εντελώς αχρείαστη και ανάρμοστη» την κινητοποίηση.
Περίπου τρία εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν το Tube τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας και η απεργία της περασμένης εβδομάδας προκάλεσε μεγάλη καθυστέρηση στις μετακινήσεις τους. Όσοι απέφυγαν τα γεμάτα κόσμο λεωφορεία επέλεξαν να περπατήσουν, να τρέξουν ή να πάνε με ποδήλατα στους προορισμούς τους εν μέσω κακοκαιρίας.
Το Εμπορικό Επιμελητήριο του Λονδίνου εξέφρασε την άποψη ότι τυχόν επανειλημμένες απεργιακές κινητοποιήσεις θα πλήξουν την εικόνα του Λονδίνου ως μιας σύγχρονης πόλης με αποτελεσματικές υποδομές και θα πλήξει τις μακροπρόθεσμες επενδυτικές του προοπτικές.
Βάσει στοιχείων για προηγούμενες απεργιακές κινητοποιήσεις το 2010, οι δύο 48ωρες απεργίες θα μπορούσαν να στοιχίσουν στην βρετανική πρωτεύουσα 200 εκατ. λίρες (240,6 εκατ. ευρώ). Η εκτίμηση της Ομοσπονδίας των Μικρών Επιχειρήσεων της Βρετανίας κάνει λόγο για ένα πολύ βαρύτερο κόστος από την απεργία: 600 εκατ. λίρες (σχεδόν 722 εκατ. ευρώ). Η απεργία που ανεστάλη θα άρχιζε σήμερα στις 21:00 τοπική ώρα (23:00 ώρα Ελλάδας).