Η Black Friday έχει εδώ και κάποια χρόνια εισβάλει στην αγορά της Ελλάδας, με τα καταστήματα να κάνουν τις προσφορές τους και τους καταναλωτές να συνωστίζονται σε ουρές για να προλάβουν το προϊόν που θέλουν να αγοράσουν σε πολύ χαμηλότερη τιμή.
Μια έρευνα όμως στη Μεγάλη Βρετανία θέτει σε αμφισβήτηση το αν η «Μαύρη Παρασκευή» είναι στην πραγματικότητα ημέρα που τα καταστήματα παρουσιάζουν αληθινές εκπτώσεις, τις οποίες μάλιστα δεν μπορεί ο καταναλωτής να βρει και σε άλλες στιγμές μέσα στη χρονιά.
Όπως αναφέρει το BBC, η ανεξάρτητη ένωση καταναλωτών Which διεξήγαγε σχετική έρευνα σύμφωνα με την οποία οι προσφορές εκείνης της ημέρας είναι στην πλειονότητά τους ψεύτικες, με τα περισσότερα προϊόντα να διατίθενται φθηνότερα ή στην ίδια τιμή και σε άλλες περιόδους στα καταστήματα της Μεγάλης Βρετανίας.
Συγκεκριμένα, μεταξύ 83 προϊόντων που ερευνήθηκαν το περασμένο έτος, αποκαλύφθηκε ότι μόνο 4 ήταν φθηνότερα την Black Friday.
«Δεν υπάρχει λόγος να πιέζονται οι καταναλωτές να ψωνίζουν την Black Friday»
Η Which παρακολούθησε την τιμή 49 προϊόντων μίας συγκεκριμένης αλυσίδας ηλεκτρονικών ειδών, της Currys PC World, 20 προϊόντων της Amazon, 12 από το πολυκατάστημα, John Lewis, και δύο από τα Boots, μίας αλυσίδας ειδών υγιεινής, ομορφιάς και φαρμάκων για να κάνει την έρευνα.
Πέραν του ότι τα προϊόντα πωλούνταν στην ίδια τιμή ή και φθηνότερα το εξάμηνο μετά την Black Friday, από την έρευνα προέκυψε επίσης ότι τα συγκεκριμένα προϊόντα πωλούνταν στην ίδια τιμή ή και φθηνότερα το διάστημα πριν την 29η Νοεμβρίου, που ήταν η περυσινή Black Friday.
«Έχουμε επανειλημμένα αποδείξει ότι οι προσφορές που πλασάρουν τα καταστήματα την Black Friday δεν είναι τόσο καλές όσο φαίνονται. Το να υπάρχουν διαρκώς χαμηλές τιμές δεν είναι κακό – ωστόσο σημαίνει ότι δεν υπάρχει λόγο οι καταναλωτές να αισθάνονται πιεσμένοι να ψωνίσουν τότε», τονίζει η Natalie Hitchins, εκπρόσωπος της ένωσης, η οποία προτείνει: «Να αγοράζετε όσες προσφορές δίνονται για περιορισμένο αριθμό ημερών», προειδοποιώντας όμως ότι αυτό δε σημαίνει ότι οι προσφορές αυτές θα είναι η τελευταία ευκαιρία.
«Η έρευνά μας δείχνει ότι αυτό το δημοφιλές καταναλωτικό event είναι στην ουσία διαφημιστικό και υπάρχουν ελάχιστες αυθεντικές εκπτώσεις» είπε.
Οδηγίες προς καταναλωτές
Η Which? δίνει και κάποιες συμβουλές προς τους καταναλωτές για τη Black Friday 2019:
- Μην κάνετε παρορμητικές αγορές. Σκεφτείτε τι χρειάζεστε ή θέλετε να αγοράσετε και πόσα είστε σε θέση να ξοδέψετε πριν αρχίσετε τα ψώνια.
- Μην πανικοβάλλεστε. Μην ανησυχείτε ότι θα χάσετε την έκπτωση σε κάποιο προϊόν, καθώς η έρευνα έχει αποδείξει ότι καλύτερο είναι να περιμένετε μετά τη Black Friday ούτως ή άλλως.
- Ενημερωθείτε για τις προσφορές προκαταβολικά. Γραφτείτε στα newsletter των αγαπημένων σας καταστημάτων για πληροφορίες, ή τσεκάρετε τις σελίδες τους στα social media για το τι πρόκειται να μπει σε προσφορά.
- Δείτε την τιμή τις προηγούμενες ημέρες, για να είστε σίγουροι ότι έχετε εξασφαλίσει μία καλή ευκαιρία.
- Μην εμπιστεύεστε πάντα τις κριτικές που βλέπετε στο Ίντερνετ, καθώς έρευνα έδειξε ότι υπάρχει ο κίνδυνος να παραπλανηθείτε από ψεύτικες κριτικές για προϊόντα.