Την έδρα του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών στην Νέα Υόρκη επισκέφθηκαν οι δύο Ελβετοί πιλότοι, Μπερτράντ Πικάρντ και Αντρέ Μπόρσχμπεργκ, οι οποίοι από τον περασμένο Μάιο έως και τις αρχές Ιουλίου διέσχισαν τις ΗΠΑ μ’ ένα αεροπλάνο, το Solar Impulse, που κινείται αποκλειστικά με ηλιακή ενέργεια.
Ο γγ του ΟΗΕ, Μπαν κι-Μουν, ευχαρίστησε τους δύο πρωτοπόρους για την αποφασιστικότητά τους να επιχειρήσουν αυτό, που άλλοι θεωρούσαν αδύνατο.
«Ο Αντρέ και ο Μπερτράντ “δάμασαν” την ενέργεια του ήλιου, για να πετάξουν στα σύννεφα. Ίσως στο μέλλον ένας γγ (του ΟΗΕ) να πετάξει μ’ ένα ηλιακό αεροπλάνο» δήλωσε ενθουσιασμένος ο Μπαν κι-Μουν.
Από την πλευρά τους, οι δυο Ελβετοί εξερευνητές έδωσαν μήνυμα ελπίδας και πίστης για ένα καλύτερο μέλλον.
«Ως γιατρός, γνωρίζω πως ένα πρόβλημα έχει και ένα σύμπτωμα, και ένα σύμπτωμα έχει μια θεραπεία. Όταν μιλάμε για κλιματική αλλαγή, θα έπρεπε να εστιάσουμε στην προέλευση του συμπτώματος, την αλόγιστη χρήση της ενέργειας. Η θεραπεία γι αυτό είναι οι καθαρές τεχνολογίες, που δημιουργούν όχι μόνο κέρδος, αλλά και δουλειές. Έτσι αντί να νομίζουμε ότι η βιώσιμη ανάπτυξη είναι ακριβή και προβληματική, θα μπορούσαμε να την δούμε ως κερδοφόρα και θετική» δήλωσε ο Μπερτράντ Πικάρντ, πιλότος και ιθύνων νους του εγχειρήματος.
Από τη μεριά του ο Αντρέ Μπόρσχμπεργκ, συγκυβερνήτης και πρώην χειριστής μαχητικών αεροσκαφών, τόνισε πως τα κριτήρια γι αυτούς δεν ήταν πόσο γρήγορα θα πέταγαν προς τον προορισμό τους, αλλά ο τρόπος.
«Θέλουμε να κάνουμε τον γύρο του κόσμου και να δώσουμε το μήνυμα πως η τεχνολογία επιτρέπει σ’ ένα αεροπλάνο να πετά ενώ αποθηκεύει ενέργεια, και όχι να σπάσουμε κάποιο ρεκόρ».
Το Solar Impulse, ολοκλήρωσε το Σάββατο, 6 Ιουλίου, το ταξίδι-σταθμό στην ιστορία της αεροπλοΐας, φθάνοντας στη Νέα Υόρκη από το Σαν Φρανσίσκο και αφού προηγουμένως είχε καλύψει μια απόσταση 3.511 μιλίων. Το ταξίδι διήρκεσε ενάμισι μήνα με ενδιάμεσες στάσεις στο Φίνιξ, το Ντάλας, το Σεντ Λούις, το Σινσινάτι και την Ουάσιγκτον (DC), πριν κατευθυνθεί ανατολικά προς Νέα Υόρκη. Είναι το πρώτο αεροπλάνο που καλύπτει μια τέτοια απόσταση χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ηλιακή ενέργεια.
Οι 12.000 ηλιακές κυψέλες, που διαθέτει, τροφοδοτούν με την απαιτούμενη ενέργειά τους τέσσερις ηλεκτροκινητήρες του, ενώ μόλις το φως του ήλιου χαθεί, «αναλαμβάνουν» οι μπαταρίες λιθίου βάρους 400 κιλών, έτσι ώστε το αεροπλάνο να συνεχίσει να πετά ανενόχλητο και τη νύχτα.