Έπειτα από τρεις περιπτώσεις αναγκαστικής προσγείωσης αεροσκαφών Α220, στις ΗΠΑ ξεκίνησε έρευνα σχετικά με μία σειρά προβλημάτων στη λειτουργία των κινητήρων του μικρότερου επιβατικού αεροσκάφους της Airbus, στην οποία διερευνάται εάν μία αλλαγή στο λογισμικό (λειτουργίας των κινητήρων) είχε ως συνέπεια την ξαφνική πρόκληση δονήσεων, που κατέστρεψαν εσωτερικά εξαρτήματα των κινητήρων.
Η αεροπορική εταιρία Swiss καθήλωσε τον στόλο των Α220 που διαθέτει για περισσότερες από 24 ώρες (15 Οκτωβρίου), μετά το τρίτο περιστατικό αεροπλάνου που αναγκάστηκε να αλλάξει σχέδιο πτήσης ή να επιστρέψει στο αεροδρόμιο βάσης του, έχοντας υποστεί καταστροφή στον κινητήρα του.
Όπως δήλωσαν αρκετές πηγές που έχουν λάβει σχετική ενημέρωση, η κατασκευάστρια εταιρία κινητήρων Pratt & Whitney συνέστησε τη διεξαγωγή ελέγχων σε όλους τους κινητήρες του τύπου αυτού και σε παγκόσμιο επίπεδο.
Σύμφωνα με το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, οι διερευνητές επικεντρώνουν την προσοχή τους σε μία πρόσφατη αναβαθμισμένη έκδοση του λογισμικού των κινητήρων, η οποία ενδέχεται να επέτρεψε σε τμήματα εσωτερικά των κινητήρων να λειτουργήσουν με τρόπο που προκάλεσε τις δονήσεις, σύμφωνα με δηλώσεις δύο πηγών.
Τα αεροσκάφη Α220 που χρησιμοποιούν αυτούς τους κινητήρες δεν έχουν καθηλωθεί στο έδαφος, αλλά η Airbus και η Pratt & Whitney ενημέρωσαν τους πιλότους να μην ωθούν τις μανέτες ισχύος των κινητήρων σε ποσοστό μεγαλύτερο από 95% της μέγιστης ισχύος τους, όταν πετούν σε ύψη μεγαλύτερα από τα 29.000 πόδια (σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας της Swiss για τις πτήσεις του αναφερόμενου αεροσκάφους).
Η μεγαλύτερη και με περισσότερη χρήση οικογένεια των αεροσκαφών Α320 της Airbus συνδέεται μερικώς με την αναφερόμενη οικογένεια κινητήρων, αλλά οι κινητήρες που χρησιμοποιούν τα Α320 δεν έχουν επηρεαστεί από την αναβάθμιση του συγκεκριμένου λογισμικού.