Πριν από 20 χρόνια, το 1999 συγκεκριμένα, η Amazon ήταν ένα startup μόλις 5 ετών που έψαχνε ακόμα τη θέση του στην επικράτεια του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Κάτι που δεν σταμάτησε τον Τζεφ Μπέζος από το να ονειρεύεται τα μεγάλα και τα σπουδαία, αλίμονο. Ήταν η εποχή που η Amazon σκεφτόταν να επεκτείνει τις δραστηριότητές της και πέρα από τα βιβλία, καθώς ο Τζεφ την ήθελε να γίνει μια πραγματική ηλεκτρονική πολυαγορά.
Σήμερα είναι ο πλουσιότερος άνθρωπος του κόσμου με περισσότερα από 141 δισ. δολάρια. Να τι προέβλεψε σωστά και πλούτισε πέρα από κάθε φαντασία…
«Θέλουμε να φτιάξουμε ένα μέρος όπου θα έρχονται οι άνθρωποι για να βρουν και να ανακαλύψουν ό,τι μπορεί να θέλουν να αγοράσουν online», είπε το 1999 σε τηλεοπτικό talk show. Και έκανε ό,τι περνούσε από το χέρι του για να συμβεί…
«Τα εμπορικά κέντρα είναι παρελθόν», είπε το 1999 στην ιστοσελίδα Wired προβλέποντας ακριβώς το μέλλον. Το 2017, για παράδειγμα, ήταν η χρονιά που είδε μια σειρά από μεγάλα εμπορικά κέντρα να βάζουν λουκέτο, αναγκάζοντας την Credit Suisse να εκτιμήσει πώς μέσα στην επόμενη πενταετία το 20-25% των malls θα κατεβάσουν ρολά παγκοσμίως.
«Πιστεύω ακράδαντα σε αυτή την ιδέα των μικρών συσκευών, πως θα υπάρχουν πολλά μικρά πράγματα που θα συνδέονται στο ίντερνετ», είπε το 1999 προφητεύοντας το ίδιο το ίντερνετ των πραγμάτων! Τις έξυπνες συσκευές δηλαδή, τις οποίες παρέχει σήμερα η Amazon εφοδιασμένες με τον ψηφιακό βοηθό Alexa, όπως τα ηχεία Echo, τα ρολόγια, τα συστήματα συναγερμού και τόσα μα τόσα ακόμα.
«Στοιχηματίζω πως σε έναν χρόνο δεν θα μας θεωρούν ανταγωνιστές. Το κάνουν σήμερα, μόνο που είμαστε σε άλλα μονοπάτια. Εμείς προσπαθούμε να εφεύρουμε το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου, αυτοί προσπαθούν απλώς να υπερασπιστούν την περιοχή τους». Αυτό είπε το 1999 για τον μεγαλύτερο ανταγωνιστή της Amazon, την τεράστια αλυσίδα βιβλιοπωλείων Barnes & Noble. Η οποία συνεχίζει να πουλά βιβλία, την ίδια ώρα που για την Amazon τα βιβλία δεν είναι παρά ένα μόλις προϊόν στην εκτεταμένη γκάμα της…
«Η διαφήμιση θα είναι επίσης ένα πολύ σημαντικό στοιχείο του ίντερνετ. Θα μπορούμε να κάνουμε τις διαφημίσεις τους με περισσότερο νόημα για τους πελάτες, στοχεύοντας καλύτερα σε συγκεκριμένα κοινά», είπε το 1999 και σήμερα η Amazon είναι ο τρίτος μεγαλύτερος ψηφιακός διαφημιστής (πίσω από την Google και το Facebook). Οι προσωποποιημένες ηλεκτρονικές διαφημίσεις, αυτές που αντλούν από τα δεδομένα του χρήστη, είναι κοινός τόπος στο ίντερνετ…
«Το μεγαλύτερο ποσοστό των πραγμάτων που αγοράζεις από τα καταστήματα, τρόφιμα πρώτης ανάγκης, χαρτικά, καθαριστικά και τέτοια πράγματα, αυτά θα τα παραγγέλνεις ηλεκτρονικά», αυτό είπε το 1999 στην ίδια συνέντευξη στο Wired και αυτό ήταν εξάλλου το μεγάλο του όραμα. Το online shopping είναι σήμερα γίγαντας και η Amazon έχει ένα καλό ποσοστό στα χέρια της, όπως ακριβώς το προέβλεψε ο Μπέζος…