Πρωτότυπες πρωτοβουλίες για την ενεργοποίηση των πολιτών προκειμένου να συμμετάσχουν στις ευρωεκλογές-που διεξάγονται από 23 ως 26 Μαΐου στις χώρες της ΕΕ- αναλαμβάνουν φορείς και πολίτες στα κράτη μέλη της ΕΕ, αφού κατά γενική ομολογία οι εκλογές αυτές χαρακτηρίζονται κρίσιμες για την κατεύθυνση που θα πάρει η Ευρώπη την προσεχή πενταετία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει η υπηρεσία Τύπου του ΕΚ, στη μάχη υπέρ της συμμετοχής μπαίνουν διασημότητες, δημοσιογράφοι, παίκτες του ίντερνετ, ενώ επιστρατεύονται μέσα μαζικής μεταφοράς με δωρεάν μετακινήσεις, αλλά και ηλεκτρικά πατίνια με δωρεάν βόλτες σε πολλές χώρες, όπως και στην Ελλάδα. Στην πανευρωπαϊκή αυτή εκστρατεία συμμετέχουν ακόμη και οι φούρνοι με χρωματιστά ψωμάκια και υπενθύμιση στη σακούλα της ημερομηνίας των εκλογών.
Κόκκινο χαλί και «Ευρωπαϊκό Μανιφέστο» στις Κάννες
Πεντακόσιοι παραγωγοί, σκηνοθέτες και ηθοποιοί υπέγραψαν «Ευρωπαϊκό Μανιφέστο» στο φεστιβάλ των Καννών, μεταξύ των οποίων οι σκηνοθέτες Ζαν Πιέρ Νταρντέν και Βιμ Βέντερς και ο ηθοποιός Ραλφ Φάινς, με το οποίο καλούν τους Ευρωπαίους να υπερασπιστούν την «ελεύθερη και δημοκρατική Ευρώπη, την Ευρώπη της ελευθερίας της σκέψης και της έκφρασης», με τη συμμετοχή τους στις ευρωεκλογές 23-26 Μαΐου.
Το Grey’s Anatomy στη Βουλγαρία ψηφίζει
Η Βουλγαρία «πείραξε» ένα επεισόδιο της αμερικανικής δραματικής ιατρικής σειράς Grey’s Anatomy για να υπογραμμίσει τη σημασία της συμμετοχής. Το επεισόδιο περιστρέφεται γύρω από έναν ασθενή που μπαίνει στο νοσοκομείο μια μέρα πριν την 26η Μαΐου – ημέρα των εκλογών – και ο οποίος προσπαθεί να πείσει τη διοίκηση να ανοίξει εκλογικό τμήμα μέσα στο νοσοκομείο.
8000 γερμανικοί φούρνοι υπέρ των ευρωεκλογών
Η γερμανική εταιρία Ambermedia έβαλε στο δίκτυό της 8.000 φούρνους σε όλη τη χώρα και τους χορήγησε χάρτινες σακούλες διακοσμημένες με την ευρωπαϊκή σημαία και την ημερομηνία των ευρωπαϊκών εκλογών. Σημειώνεται ότι οι φούρνοι είναι ανοιχτοί και την Κυριακή, που είναι η ημέρα της ψηφοφορίας στη Γερμανία.
Στη μάχη οι διασημότητες της Ουγγαρίας
Οι διασημότητες της χώρας φορούν κουκούλες με τα αστέρια της ΕΕ και μετέχουν στην εκστρατεία #szavaznifogok Instagram ή ποστάρουν στα δικά τους site για να ενθαρρύνουν τους πολίτες να πάνε να ψηφίσουν.
Δωρεάν μετακινήσεις στην Ιταλία
Η χαμηλού κόστους εταιρία λεωφορείων Flixbus προσφέρει δωρεάν εισιτήρια σε κόσμο που παίρνει το λεωφορείο Flixbus από την Πέμπτη ως την Κυριακή (23-26 Μαΐου) για να πάνε στις περιφέρειές τους να ψηφίσουν, στην πρωτοβουλία που αποκαλείται #flixtimeimvoting. Εκπτώσεις προσφέρουν σε όλα τα μέσα μεταφοράς και άλλες ιταλικές εταιρίες, μεταξύ των οποίων η Alitalia, οι σιδηροδρομικές εταιρίες Trenitalia και Italo και οι εθνικές εταιρίες φέριμποτ για όσους μεταβαίνουν προς Σικελία και Σαρδηνία.
Οι Λιθουανοί ψηφοφόροι μαζεύουν pixels
Οι Λιθουανοί ενθαρρύνουν τη συμμετοχή μέσω ιντερνετικού παιγνιδιού. Όσοι παίζουν στην πλατφόρμα εικονικής συλλογικής ζωγραφικής Vote4Art θα επιβραβευτούν για τη συμμετοχή τους στις ευρωεκλογές παίρνοντας περισσότερα pixels απ’ ότι συνήθως. Την πλατφόρμα δημιούργησαν τρεις νεαροί που κέρδισαν στο Hackathon που οργάνωσαν στη Λιθουανία το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Πολωνία «Vote together» με διασημότητες
Μια εκστρατεία με αστεία και διασημότητες, υπέρ της συμμετοχής «Vote together», οργάνωσε ο φωτογράφος Wolfgang Tillmans γνωστοί ηθοποιοί, συγγραφείς και δημοσιογράφοι.
Στην Πορτογαλία «οι δημοσιογράφοι ψηφίζουν»
Το συνδικάτο δημοσιογράφων Πορτογαλίας προωθεί πολλές πρωτοβουλίες για να προωθήσει τον δημόσιο διάλογο για τις ευρωεκλογές. Σε μια σειρά από βίντεο με τίτλο «οι δημοσιογράφοι ψηφίζουν», αναφέρουν τους λόγους που θα συμμετάσχουν στις ευρωεκλογές και καλούν τους πολίτες να τους ακολουθήσουν (destavezeuvoto.eu).
Δωρεάν βόλτες με πατίνι και στην Ελλάδα
Η εταιρία σκούτερ Lime σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα προσφέρει δωρεάν βόλτες με τα ηλεκτρικά της σκούτερ για όσους θέλουν να ψηφίσουν στις ευρωπαϊκές εκλογές στην Αυστρία, το Βέλγιο, την Τσεχία, τη Δανία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ελλάδα, την Πολωνία, την Πορτογαλία, την Ισπανία, τη Σουηδία από τις 6:00 ως τις 21:00, στις 26 Μαΐου.
Εσθονία η πρωτοπόρος της ψηφιακής διοίκησης
Ήδη από τις 20 Μαΐου στις 8 το βράδυ, 94.558 είχαν ψηφίσει ηλεκτρονικά μέσω ίντερνετ. Η ημέρα των εκλογών είναι η 26η Μαΐου.
Στόχος οι νέοι και τα κοινωνικά δίκτυα
Η επίσημη τηλεοπτική διαφήμιση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου «Διάλεξε το μέλλον σου» έχει προβληθεί 1600 φορές, σε 79 μεγάλα κανάλια σε 25 χώρες-μέλη. Το αρχικό φιλμάκι διάρκειας 3 λεπτών προβλήθηκε 130 εκατομμύρια φορές στα κοινωνικά δίκτυα από τις 25 Απριλίου. Το βίντεο «Stop Scrolling», που απευθύνεται σε ψηφοφόρους 18-24 ετών σε όλα τα κράτη-μέλη συγκέντρωσε 8 εκατομμύρια προβολές τις πρώτες πέντε μέρες του ιντερνετικού του ταξιδιού.
Το γαλλικό ραδιόφωνο και το #VotreEurope
Το γαλλικό ραδιόφωνο οργανώνει debate με τους επικεφαλής των υποψηφίων. Το Γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Παρίσι και το Radio France φιλοξενούν το event «Η Ευρώπη σας», στις 23 Μαΐου, 8:45 με 12:45, κατά το οποίο 14 επικεφαλής εκλογικών λιστών θα έχουν από 15΄ να απαντήσουν σε ερωτήσεις δημοσιογράφων και πολιτών μέσω του #VotreEurope.