Η σεμνοτυφία δεν χωρά στην αρχαιολογική έρευνα, με την ερωτική τέχνη να απασχολεί την ανθρωπότητα ήδη από την προϊστορία της.
Η συντριπτική πλειονότητα της σεξουαλικής αποτύπωσης των προγόνων μας είναι βέβαια αφηρημένη, σχεδόν «άυλη», την ώρα που δεν αναπαριστά ρητά ξαναμμένους αρχαίους να επιδίδονται στην πατροπαράδοτη πράξη, αλλά υπαινίσσεται απλώς τα ερωτικά παιχνίδια.
Υπάρχει ωστόσο ένα αρχαιολογικό μνημείο που το κάνει! Τα πετρογλυφικά του Kangjiashimenji, στην απομονωμένη επαρχία Xinjiang της βορειοδυτικής Κίνας, είναι ανάγλυφες αναπαραστάσεις πάνω σε ένα τεράστιο βράχο από κόκκινο βασάλτη που απεικονίζουν ρητά και εξόφθαλμα εικόνες συνουσίας. Και ναι, είναι οι παλιότερες χρονικά αναπαραστάσεις της σεξουαλικής πρακτικής που έχει φέρει ποτέ στο φως η αρχαιολογική σκαπάνη.
Ο κινέζος αρχαιολόγος Wang Binghua ανακάλυψε τα πετρογλυφικά στα τέλη της δεκαετίας του ’80, με την ειδική στους νομαδικούς λαούς της Ευρασίας Jeannine Davis-Kimball να είναι η πρώτη Δυτική που θα τα έβλεπε. Παρά το γεγονός βέβαια ότι η εργασία τους δημοσιεύθηκε σε πλήθος επιστημονικών επιθεωρήσεων, το θέμα των πανάρχαιων πετρογλυφικών παρέμενε σε σχετικό σκοτάδι. Κι αυτό είναι κρίμα!
Οι 100 και πλέον αντρικές και γυναικείες φιγούρες της αναπαράστασης επιδίδονται σε αυτό που φαίνεται να είναι ένα τελετουργικό γονιμότητας, με το μέγεθος των φιγούρων να ποικίλει από τα 2,5 μέτρα μέχρι και μερικά εκατοστά.
Στην πέτρινη σύνθεση αναγνωρίζονται ευδιάκριτα οι στιλιζαρισμένες γυναικείες φιγούρες, με τους τριγωνικούς κορμούς και τους σχηματισμένους γοφούς, την ώρα που οι φαλλοί σε στύση αντικατοπτρίζουν τον αρσενικό χαρακτήρα, που είναι μικρότερος σε μέγεθος.
Το περίεργο με την αναπαράσταση είναι η τρίτη ομάδα φιγούρων, που μοιάζουν να είναι αμφιφυλόφιλες: συνδυάζουν στοιχεία από τις άλλες δύο συμπαγείς ομάδες, την ώρα που η ευδιάκριτη στύση τους μπλέκεται με γυναικεία χαρακτηριστικά της σύνθεσης. Οι ακαδημαϊκοί ερευνητές υποθέτουν ότι πρόκειται για απεικονίσεις σαμάνων ή αμφιφυλόφιλων μελών της κοινότητας.
Οι τέσσερις εικόνες της σύνθεσης περιλαμβάνουν χορευτικές επιδείξεις, σκηνές σεξουαλικών περιπτύξεων, ακόμα και ομαδικά όργια, τα οποία παρακολουθούν θεατές (φιγούρες που δεν συμμετέχουν δηλαδή στο «πάρτι»)! Όσο για τη χρονολογία του χαρακτικού, οι εικασίες κάνουν λόγο για νομαδικούς λαούς της Κίνας γύρω στο 1.000 π.Χ., χωρίς να υπάρχει ωστόσο ευρεία συναίνεση.
Υποθέσεις μόνο μπορούν να γίνουν για την περίεργη -αναμφίβολα!- εικονογραφία των πετρογλυφικών του Kangjiashimenji, με την αρχαιολογική έρευνα να συνεχίζει να απασχολείται με τις πορνογραφικές αναπαραστάσεις των πετρογλυφικών.
Όποιες όμως κι αν είναι οι απαντήσεις, αν υπάρξουν ποτέ, ένα είναι σίγουρο: η πανάρχαιη σύνθεση αποτελεί μια συναρπαστική αποτύπωση της σεξουαλικής πράξης, ως η ζωογόνος δύναμη που κρύβεται πίσω από την καλλιτεχνική δημιουργία…