Οι δύο μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες της Ιαπωνίας είχαν αντικαταστήσει μπαταρίες ιόντων λιθίου στα Boeing 787 Dreamliner του στόλου τους μήνες πριν από τα πρόσφατα περιστατικά που τις ανάγκασαν να καθηλώσουν στο έδαφος τα τελευταίας τεχνολογίας αεροσκάφη τους.
Η All Nippon Airways άλλαξε 10 μπαταρίες στα 787 της πέρυσι, αλλά δεν είχε ενημερώσει τους ερευνητές ατυχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες επειδή τα περιστατικά αυτά δεν έθεταν σε κίνδυνο την ασφάλεια των αεροσκαφών, δήλωσε σήμερα ο εκπρόσωπος της εταιρείας Ριοσέι Νομούρα.
Η JAL αντικατέστησε επίσης μπαταρίες στα 787 «σε μερικές περιπτώσεις», δήλωσε η εκπρόσωπος Ζε Χουν Γιαπ, αρνούμενη να γίνει πιο συγκεκριμένη.
Η ANA πάντως ενημέρωσε την Boeing για τις βλάβες που ξεκίνησαν το Μάιο, και επέστρεψε τις μπαταρίες στον κατασκευαστή τους, την GS Yuasa Corp.
Η Boeing, σε ανακοίνωσή της ανέφερε ότι οι αντικαταστάσεις μπαταριών δεν είναι ασυνήθιστη στα αεροπλάνα.
Ένας εκπρόσωπος του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) των ΗΠΑ δήλωσε ότι το Συμβούλιο γνώριζε τις εκθέσεις για τα προηγούμενα προβλήματα των μπαταριών και θα επανεξετάσει τα στοιχεία για να δει αν είναι σχετικά με την ευρύτερη έρευνα για τα 787.
Σύμφωνα με τους κανόνες ασφάλειας των αερομεταφορών, οι αεροπορικές εταιρείες υποχρεούνται να προβαίνουν σε λεπτομερείς επιθεωρήσεις των μπαταριών μία φορά κάθε δύο χρόνια.
Αξιωματούχοι διεξάγουν λεπτομερείς δοκιμές των φορτιστών των μπαταριών και των μονάδων ελέγχου στην Ιαπωνία και τις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχουν καταφέρει να βρουν τι προκάλεσε τις βλάβες στις μπαταρίες.
Το υπουργείο Μεταφορών της Ιαπωνίας δήλωσε ότι η διαδικασία παραγωγής στην εταιρεία που κατασκευάζει τη μονάδα παρακολούθησης της μπαταρίας των 787 δεν φαίνεται να συνδέεται με το πρόβλημα στο Dreamliner της ΑΝΑ που έκανε την προσγείωση έκτακτης ανάγκης.