Δεν θα χρησιμοποιεί πλέον μπαταρίες λιθίου η Airbus για το μελλοντικό της αεροσκάφος μεγάλων αποστάσεων Α350.
Η αεροπορική εταιρεία προχωράει σε αυτή την κίνηση μετά την αβεβαιότητα που αποδίδεται στη χρήση τους, η οποία οδήγησε τις αρχές να καθηλώσουν το ανταγωνιστικό της αεροπλάνο Boeing 787, ανακοίνωσε σήμερα πηγή προσκείμενη στον ευρωπαϊκό αερομεταφορέα.
«Η Airbus ενεργοποιεί το σχέδιο Β. Τα πρώτα αεροσκάφη θα παραδοθούν με μπαταρίες καδμίου και όχι λιθίου. Ωστόσο “οι πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις θα πραγματοποιηθούν με μπαταρίες λιθίου» είπε η ίδια πηγή.
Δύο σοβαρά περιστατικά λόγω προβλημάτων που εντοπίστηκαν στις μπαταρίες λιθίου στο τελευταίο αεροσκάφος του αμερικανικού αερομεταφορέα Boeing, στις 7 Ιανουαρίου στη Βοστόνη και στις 16 Ιανουαρίου στην Ιαπωνία, οδήγησαν στην απαγόρευση πτήσεων 50 Boeing 787 ανά τον κόσμο από τις 16 Ιανουαρίου.
‘Εκτοτε δοκιμαστικές πτήσεις πραγματοποιήθηκαν αλλά τα αίτια της φωτιάς που επεκτάθηκε στη μπαταρία κατά το περιστατικό στη Βοστόνη δεν έχουν ακόμη διευκρινιστεί.
Τα Α350 και τα Β787 είναι δύο αεροσκάφη νέας γενιάς που χρησιμοποιούν σχεδόν παρεμφερείς τεχνολογίες, κυρίως με τη μαζική χρήση ανόμοιων υλικών και τις μπαταρίες αυτές. Αν και το 787 έχει ήδη τεθεί στην κυκλοφορία, το Α350 θα ενταχθεί στο στόλο των αερομεταφορών στα τέλη του 2014 μετά την πρώτη πτήση του φέτος το καλοκαίρι.
Την 1η Φεβρουαρίου ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Airbus Φαμπρίς Μπρεζιέ είχε ήδη προετοιμάσει το έδαφος. «Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου είναι ευαίσθητες. Πιστεύουμε ότι η δυσκολία αυτή ήρθη πριν από ένα χρόνο», ενώ πρόσθεσε ότι «τίποτα δεν εμποδίζει την επιστροφή σε μια παραδοσιακή προσέγγιση».