Το υπουργείο Μεταφορών στο Τόκιο ανακοίνωσε σήμερα ότι μολονότι από τους μέχρι τώρα ελέγχους δεν έχει διαπιστωθεί κάποιο ελαττωματικό σημείο, θα συνεχίσει «χωρίς χρονοδιάγραμμα» την έρευνά του, σε συνεργασία με αμερικανούς επιθεωρητές, για τα προβλήματα στις μπαταρίες που χρησιμοποιούν τα αεροσκάφη Boeing 787 Dreamliner και τις οποίες κατασκευάζει η ιαπωνική εταιρία GS Yuasa.
Η έρευνα ξεκίνησε μετά την αναγκαστική προσγείωση ενός τέτοιου τύπου αεροσκάφους των ιαπωνικών αερογραμμών, στις 16 Ιανουαρίου.
Ιάπωνες και Αμερικανοί ειδικοί επιθεώρησαν σήμερα τις γραμμές παραγωγής των μπαταριών ιόντων λιθίου της εταιρίας GS Yuasa, της κατασκευάστριας των μπαταριών που σχεδιάστηκαν ειδικά για το Boeing 787.
«Εξετάζουμε όλες τις πιθανότητες», επισήμανε εκπρόσωπος των αρμόδιων ιαπωνικών αρχών, τονίζοντας ότι η επίσκεψη αυτή στο εργοστάσιο δεν σημαίνει ότι οι αρχές θεωρούν την GS Yuasa υπεύθυνη για τις δυσλειτουργίες των μπαταριών.
Μετά τη σοβαρή δυσλειτουργία στις μπαταρίες του Boeing 787 που πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση στην Ιαπωνία, και ένα δεύτερο ανάλογο περιστατικό που καταγράφηκε σε λιγότερο από δύο εβδομάδες, τα 50 Dreamliner που έχουν παραδοθεί σε οκτώ αεροπορικές εταιρίες παγκοσμίως καθηλώθηκαν.
Το πρόβλημα υπερθέρμανσης της μπαταρίας ιόντων λιθίου μπορεί να προέρχεται από διάφορες αιτίες, όπως ένα εγγενές ελάττωμα, υπερφόρτιση, πρόβλημα ηλεκτρικού ρεύματος, έλλειψη εξαερισμού ή οποιαδήποτε άλλη βλάβη ή ελάττωμα σχεδιασμού, επισημαίνουν οι ειδικοί.
Το περιβάλλον παραγωγής των μπαταριών ιόντων λιθίου πρέπει να είναι τελείως αποστειρωμένο και να επιδεικνύεται η μέγιστη προσοχή κατά την εργασία κατασκευής, τονίζουν.
Το 2006 ο κολοσσός ηλεκτρονικών Sony ανακάλεσε εκατομμύρια μπαταρίες ιόντων λιθίου που είχε παραδώσει σε κατασκευαστές υπολογιστών (όπως οι αμερικανοί όμιλοι Dell και Apple) εξαιτίας σωματιδίων που είχαν εισχωρήσει στο εσωτερικό και υπήρχε κίνδυνος να προκαλέσουν εκδήλωση φωτιάς.
Την Παρασκευή οι ερευνητές άνοιξαν την μπαταρία του αεροσκάφους που πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση (που είχε μαυρίσει και παραμορφωθεί), για να την εξετάσουν λεπτομερώς. Το Σάββατο ανέλυσαν το εσωτερικό του μαύρου κουτιού της πτήσης της ΑΝΑ 692.
Κατά την πτήση αυτή με 129 επιβάτες και οκταμελές πλήρωμα, ο κυβερνήτης είδε να ανάβουν διαδοχικά τρία φώτα προειδοποίησης κινδύνου: το πρώτο έδειχνε τον εντοπισμό καπνού στο μπροστινό τμήμα (εκεί που βρίσκεται η μπαταρία), το δεύτερο έδειχνε πτώση της πίεσης της μπαταρίας και το τρίτο μια βλάβη επαναφόρτισης. Τώρα εξετάζουν λεπτομερώς τη σειρά των τεχνικών αυτών προβλημάτων.
Παράλληλα, ερευνητές στη Βοστόνη συνεχίζουν την έρευνα για τη φωτιά που είχε εκδηλωθεί μια εβδομάδα νωρίτερα σε όμοια μπαταρία ενός Dreamliner της JAL.
Η απαγόρευση παγκοσμίως των πτήσεων των Μπόινγκ 787, ανάγκασε την ΑΝΑ να ακυρώσει 335 πτήσεις, εκ των οποίων 43 διεθνείς από 16 έως 27 Ιανουαρίου, επηρεάζοντας τις μετακινήσεις 48.000 επιβατών.
Το απρόβλεπτο αυτό γεγονός πλήττει ακόμη περισσότερο την ΑΝΑ, η οποία στήριξε τη στρατηγική της και τη διαφημιστική της εκστρατεία στη μεγάλη χρήση του αεροσκάφους αυτού, παραγγέλλοντας 66 Dreamliner. Διαθέτει 17 από τα 50 που εκτελούν πτήσεις παγκοσμίως.
Όσον αφορά την εμπιστοσύνη του ιαπωνικού κοινού, αυτή κλονίστηκε καθώς πέντε ακόμη προβλήματα διαφορετικής φύσης σημειώθηκαν τις δύο τελευταίες εβδομάδες σε άλλα Μπόιγνκ 787 της ANA και της JAL, που διαθέτει επτά τέτοια αεροσκάφη.