Η πτήση της Ryanair από το Δουβλίνο με προορισμό το Ζαντάρ στην Κροατία πήρε δραματική τροπή λόγω αποσυμπίεσης στην καμπίνα, με αποτέλεσμα οι πιλότοι να πραγματοποιήσουν αναγκαστική προσγείωση στο αεροδρόμιο Χαν της Φρανκφούρτης. Το περιστατικό συνέβη την Παρασκευή 13/7 και σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας, «ένας μικρός αριθμός επιβατών έλαβε ιατρική περίθαλψη».
Ωστόσο, ο Μπάρι Χόλντεν, ένας από τους επιβάτες του αεροπλάνου, μιλώντας στην εφημερίδα «The Irish Times», έδωσε μια άλλη διάσταση στην υπόθεση τονίζοντας πως η εταιρεία επιχειρεί να υποβαθμίσει το περιστατικό.
Σύμφωνα με την αστυνομία της Φρανκφούρτης, 33 από τους 189 επιβάτες της πτήσης μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο, με κάποιους εξ αυτών μάλιστα να αιμορραγούν από τα αυτιά.
Ο Χόλντεν από την πλευρά του υποστηρίζει πως τα περιστατικά ήταν περισσότερα, λέγοντας πως οι γιατροί του Ερυθρού Σταυρού που τον περιποιήθηκαν του είπαν πως ήταν το 43ο άτομο στο οποίο παρείχαν τις πρώτες βοήθειες.
«Δεν γνωρίζω πόσοι ακολούθησαν μετά από μένα. Όπως και να χει όμως δεν νομίζω πως το 1/4 των επιβατών είναι μικρός αριθμός», ανέφερε, προσθέτοντας πως η Ryanair προσπάθησε μέσω της ανακοίνωσής της να υποβιβάσει τα γεγονότα.
Σύμφωνα με το ABC, οι επιβάτες αντιμετώπισαν προβλήματα ναυτίας, πονοκεφάλων και πόνων στα αυτιά, με το γερμανικό Spiegel Online να αναφέρει πως άλλοι αιμορραγούσαν από τη μύτη, άλλοι από το στόμα και άλλοι από τα αυτιά.
«Ήταν το πιο τρομακτικό πράγμα που βίωσα ποτέ», δήλωσε στο ABC η Ροξάν Μπρόουνλι, ενώ η Μινέρβα Γκαλβάν έγραψε στο λογαριασμό της στο twitter: «Οι χειρότερες στιγμές της ζωής μου. Τη μια στιγμή είσαι στον αέρα και την επόμενη σε ελεύθερη πτώση στον ουρανό, τα αυτιά σου καίνε, δεν υπάρχει αέρας και το στόμα σου έχει γεύση σαν σίδερο».
Κάποιος άλλος άσκησε έντονη κριτική στην εταιρεία για το γεγονός ότι δεν εξασφάλισε καταλύματα για όλους τους επιβάτες.
«Βραδιάτικα στα κρεβάτια στρατιωτικής βάσης. Το παλιό, καλό στυλ της Ryanair στην εξυπηρέτηση πελατών. Μείωση κόστους και μεγαλύτερα κέρδη για την Ryanair όλα σε βάρος της ασφάλειας των επιβατών. Ντροπή σου CEΟ της Ryanair, Μάικλ Ο’Λίρι».
Στην ανακοίνωσή της η εταιρεία παραδέχεται ότι δεν υπήρχαν διαθέσιμα καταλύματα για όλους τους επιβάτες που θα ταξίδευαν την επόμενη μέρα.
«Η Ryanair ζητά ειλικρινά συγνώμη για τυχόν ταλαιπωρία», ανέφερε χαρακτηριστικά η ανακοίνωση.