Η αντιμετώπιση του προβλήματος της πειρατείας στα ποντοπόρα πλοία, αλλά και τα μέτρα ασφάλειας των επιβατηγών πλοίων και των κρουαζιερόπλοιων, μετά το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia στα ανοικτά του νησιού Τζίλιο στην Τοσκάνη, θα εξεταστούν στην 90η σύνοδο της Επιτροπής Ασφάλειας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), στο Λονδίνο από τις 16 έως τις 25 Μαΐου.
Στόχος της συνόδου είναι να δοθούν πολιτικής φύσης κατευθύνσεις και οδηγίες σχετικά με τον τρόπο επιβίβασης ένοπλων ιδιωτικών ομάδων σε πλοία για την αντιμετώπιση πειρατικών επιθέσεων.
Στην Ελλάδα, πρόσφατα ψηφίστηκε νόμος για την παροχή υπηρεσιών ασφαλείας από ένοπλους φρουρούς σε εμπορικά πλοία και, σύμφωνα με πληροφορίες, τέσσερις ιδιωτικές εταιρείες έχουν υποβάλλει σχετικό αίτημα προκειμένου να λάβουν άδεια για την παροχή υπηρεσιών φύλαξης. Ήδη, οι προτάσεις εξετάζονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.
Αναφορικά με το θέμα της ασφάλειας των επιβατηγών πλοίων και των κρουαζιερόπλοιων, στη σύνοδο του ΙΜΟ αναμένεται να εξεταστεί δέσμη προτεραιοτήτων που παρουσίασε τον περασμένο μήνα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, σε σημερινή ανακοίνωσή της, αναφέρει ότι παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις τόσο στον διεθνή όσο και στον κοινοτικό χώρο, σχετικά με την εξέταση υιοθέτησης νέων μέτρων για τα επιβατηγά πλοία στον τομέα ναυτικής ασφάλειας- maritime safety.
Αναφορικά με το ναυάγιο του Costa Concordia, πληροφορίες αναφέρουν ότι η ιταλική πλευρά δεν πρόκειται να παρουσιάσει κάποια αναφορά, αν πρώτα δεν δοθεί και δημοσιοποιηθεί το σχετικό πόρισμα του ατυχήματος στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.