Ένα από αυτά τα καλά κρυμμένα μυστικά των πτήσεων ήρθε προσφάτως στο φως, για το πώς αντισταθμίζουν δηλαδή οι πιλότοι τον χαμένο χρόνο στις πτήσεις που έχουν καθυστερήσει στο αεροδρόμιο.
Ακούμε εξάλλου συχνά ως ταξιδιώτες τους πιλότους να μας λένε πως ελπίζουν να φτάσουμε εγκαίρως στον προορισμό μας έπειτα από μια καλή αργοπορία πριν από την απογείωση. Και κάποιες φορές το καταφέρνουν! Πώς κάνουν λοιπόν το μαγικό τους;
Αρκετοί πιλότοι μίλησαν στη «MailOnline» και είπαν πως αυτό μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους, αν και το να πατήσουν το γκάζι στον αέρα δεν είναι επιλογή, καθώς αυτό θα τους γλιτώσει μερικά μόνο λεπτά, που σε μια πτήση αρκετών ωρών δεν είναι παρά σταγόνα στον ωκεανό.
Η πιο κοινή μέθοδος είναι να ζητήσουν από τον πύργο ελέγχου μια πιο σύντομη διαδρομή, όπως μας λέει ο κυβερνήτης Patrick Smith, συγγραφέας του «Cockpit Confidential»: «Οι διαδρομές πτήσης μεταξύ των πόλεων δεν είναι συνήθως ευθείες γραμμές, τα αεροπλάνα πετάνε αντιθέτως σε έμμεσα μοτίβα, σαν αυτά τα παιχνίδια που σε καλούν να ενώσεις τις τελείες. Αν γλιτώσεις λοιπόν μια στροφή ή αν δεν περάσεις από ένα προκαθορισμένο σημείο, αυτό μπορεί να σου εξοικονομήσει αρκετά λεπτά».
Άλλος πιλότος, κυβερνήτης της Dreamliner, επιβεβαιώνει πως δεν έχει κανένα νόημα να αναπτύξει μεγαλύτερες ταχύτητες στον αέρα, καθώς σε πτήσεις 2 ωρών άντε να γλιτώσει 2-3 λεπτά. Και θα κάψει και περισσότερο καύσιμο φυσικά, κάτι που δεν είναι αποδεκτό από τις αεροπορικές.
Αλλά και ο πιλότος Dave Kistruck, αντιπρόεδρος της Virgin Atlantic, συμφωνεί πως το αντιστάθμισμα του χαμένου χρόνου στον αέρα δεν είναι καθόλου εύκολο: «Τα σύγχρονα αεροπλάνα είναι σχεδιασμένα να πετούν πολύ αποδοτικά και έχουν γενικά μια βέλτιστη ταχύτητα για την ισορροπία ταξιδιού και χρήσης καυσίμου».
Κι έτσι, παρά τα κανονίσματα με τον πύργο ελέγχου και τα τρικ για συντομότερες εναέριες διαδρομές, υπενθυμίζει πως «ο μόνος τρόπος να διασφαλίσεις το γεγονός ότι ένα αεροπλάνο θα φτάσει εγκαίρως στον προορισμό του είναι με το να φύγει στην ώρα που πρέπει»…