Τρεις μήνες πριν από τις γαλλικές προεδρικές εκλογές ένα ανατρεπτικό βιβλίο που θα κυκλοφορήσει μέσα στις επόμενες ημέρες αποκαλύπτει πως θα ψήφιζαν τα σύμβολα της λαϊκής κουλτούρας. Και κατ’ επέκταση, πως θα μπορούσαν να επηρεάσουν τα πιστεύω μας οι αγαπημένοι μας ήρωες, οι μάρκες που προτιμάμε, ακόμη και οι τηλεοπτικές σειρές που μας καθηλώνουν στους δέκτες.
Στο βιβλίο τους «Είναι ο Τεν Τεν αριστερός και ο Αστερίξ δεξιός;» οι συγγραφείς Ιζαμπέλ Φρινγκέ-Πατίρλ και Ζερεμί Πατινιέ «κολλάνε» πολιτικές ετικέτες στην καθημερινότητά μας εν μέσω μίας γενικότερης σύγχυσης.
«Η Μαρίν Λεπέν οικειοποιείται θεματολογία της Αριστεράς, τα στρουμφάκια θεωρούνται φασίστες, ο Νικολά Σαρκοζί στρατολογεί σοσιαλιστές για να στελεχώσει την κυβέρνησή του, ο (Σοσιαλιστής) DSK κυκλοφορεί με Porsche, οι εκατομμυριούχοι απαιτούν υψηλότερη φορολογία για να κατανεμηθεί πιο δίκαια ο πλούτος και ο (επίσης Σοσιαλιστής) Μανουέλ Βαλς ανακοινώνει ότι πρέπει να ξεκλειδώσει το 35ωρο».
Έτσι ο Αστερίξ, βάσει της ιδεολογίας του, πιστεύει: Από τη μία πλευρά οι επιδρομείς, από την άλλη οι καταπιεσμένοι. Σε πρώτη ανάγνωση τα πράγματα είναι εύκολα. Οι Ρωμαίοι από τη μία «κατακτητές, πολεμιστές, ηγεμόνες που προσαρτούν εδάφη και επιβάλλουν τον τρόπο ζωής τους» είναι δεξιοί.
Απέναντί τους, από την άλλη, οι Γαλάτες είναι «τρελοί επαναστάτες… αριστερούτσικοι που κάνουν αυτοδιαχείριση με χιούμορ και αρνούνται κάθε μορφή καπιταλισμού».
Η Μπάρμπι: Ανάλαφρη, καλομαθημένη και χωρίς οικολογικές ευαισθησίες η διαχρονική κούκλα με την υπογραφή της Mattel ντύνεται σε μεγάλους μόδιστρους, έχει σπίτια, αυτοκίνητα και πισίνες και είναι πάντα «στην τρίχα». Οι αξίες της αλλάζουν ανάλογα με τη μόδα και τις τάσεις, δεν έχει συνείδηση, είναι απλά δημιούργημα του μάρκετινγκ που παίζει με μας και τα έθιμά μας όπως επίσης με τα ανθρώπινα δικαιώματα, αλλά και τα δικαιώματα των γυναικών. Ενσαρκώνει με αφοσίωση τη γυναίκα εκπρόσωπο του φιλελεύθερου, παγκόσμιου καπιταλισμού.
Lady Gaga: Στο ξεκίνημά της η τραγουδίστρια ήταν χωρίς αμφιβολία δεξιά, μία αυτοδημιούργητη γυναίκα που της αρέσει να λάμπει αλλά και ότι γυαλίζει, ένα προϊόν του καταναλωτισμού. Η δημοσιότητα όμως την έκανε ακτιβίστρια για το καλό του κόσμου, λένε οι συγγραφείς.