Έντεκα ημέρες πέρασαν από το ναυάγιο του Costa Concordia κοντά στο νησί Τζίλιο στην Ιταλία και σήμερα ξεκίνησαν οι προκαταρκτικές επιχειρήσεις απάντλησης των καυσίμων του πλοίου χωρίς όμως να διακοπούν οι επιχειρήσεις αναζήτησης των 16 ανθρώπων που εξακολουθούν να αγνοούνται μετά τον εντοπισμό, νωρίτερα, μίας ακόμη σορού.
Η τεχνική ομάδα της ολλανδικής εταιρείας Smit Salvage, η οποία έχει αναλάβει την απάντληση των καυσίμων, αναμένεται να εξετάσει όλες τις πιθανότητες για να αντλήσει με τον πλέον ασφαλή τρόπο τους 2.400 τόνους καυσίμων που εξακολουθούν να βρίσκονται στις 23 δεξαμενές του πλοίου.
«Οι προκαταρκτικές επιχειρήσεις ξεκινούν. Αυτό σημαίνει ότι οι δύτες της εταιρείας που έχει αναλάβει την απάντληση θα διεξάγουν τις δικές τους υποθαλάσσιες επιχειρήσεις που θα διαρκέσουν μάλλον δύο ημέρες» δήλωσε ο μηχανικός Κλαούντιο Σιαβάτσι.
«Εκτιμούμε ότι η απάντληση μπορεί να ξεκινήσει μέσα σε λίγες ημέρες. Τα καύσιμα που βρίσκονται στο Concordia αρχικά θα αναθερμανθούν και στη συνέχεια θα μεταφερθούν σε άλλο πλοίο» πρόσθεσε.
«Το σχέδιο απάντλησης προβλέπει τη λήψη μίας σειράς μέτρων ασφαλείας, ανάμεσά τους και ένα σύστημα αντιμετώπισης των μικρών διαρροών που ενδέχεται να σημειωθούν στη διάρκεια των επιχειρήσεων» επεσήμανε ο Σιαβάτσι.
Το απόγευμα της Δευτέρας εντοπίστηκε κοντά στο πλοίο μία μικρή πετρελαιοκηλίδα έκτασης 200 με 300 μέτρων, η οποία σύμφωνα με τους περιβαλλοντολόγους βρισκόταν στον πυθμένα της θάλασσας μετά το ναυάγιο και στη συνέχεια ανήλθε στην επιφάνεια.
Παράλληλα συνεχίζονται και οι επιχειρήσεις για τον εντοπισμό των αγνοουμένων επιβατών.
Δύτες του στρατού άνοιξαν μία νέα δίοδο στο κύτος του πλοίου σε βάθος περίπου 20 μέτρων και εντόπισαν μία ακόμη σορό στο τρίτο κατάστρωμα του Concordia, όπου βρίσκονταν πολλές σωσίβιες λέμβοι, γεγονός που ανεβάζει τους νεκρούς σε δεκαέξι.
Ακόμη 16 άνθρωποι αγνοούνται.
Στο μεταξύ ο γενικός εισαγγελέας της περιοχής εκτίμησε σήμερα ότι η δικαιοσύνη δεν πρέπει να περιοριστεί στη διερεύνηση των ευθυνών του καπετάνιου του Concordia Φραντσέσκο Σκετίνο, αλλά να ερευνήσει και τυχόν ευθύνες της εταιρείας Costa Crociere, στην οποία ανήκει το κρουαζιερόπλοιο.