Ακόμη και τα 6.000 δολάρια έχει ξεπεράσει η τιμή του εισιτηρίου για μια από τις συναυλίες που ο θρυλικός Μπρους Σπρίνγκστιν δίνει στη Νέα Υόρκη, η δευτερογενής αγορά της μεταπώλησης εισιτηρίων ανθεί πλήρως σε βάρος των θαυμαστών του αμερικανού ρόκερ.
«Είναι μια εμπειρία τόσο μοναδική, από αυτές που ζει κανείς μια φορά στη ζωή του, τα εισιτήρια πήραν τεράστια αξία», παρατηρεί η Λόρα ‘Εφινγκερ, θαυμάστρια του 68χρονου αμερικανού τραγουδιστή. «Είναι λυπηρό που άνθρωποι το εκμεταλλεύονται αυτό», δηλώνει ωστόσο η νεαρή Αμερικανίδα που έχει φωτογραφείο στη Νότια Καρολίνα. Παρότι έχει ήδη δει τον «Boss» σε τρεις συναυλίες, ανυπομονεί να δει το ίνδαλμα της στη μικρή αίθουσα του Θεάτρου Walter Kerr του Μπρόντγουεϊ στη Νέα Υόρκη, όπου από την Τρίτη δίνει παραστάσεις οι οποίες θα διαρκέσουν τέσσερις μήνες σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Προνοητική η Λόρα ξύπνησε νωρίς το πρωί για να κάνει ηλεκτρονική κράτηση και περίμενε να λάβει τον κωδικό που θα της επέτρεπε να αγοράσει τη θέση της μόλις άρχιζε η διάθεση των εισιτηρίων. Αλλά ο πολυαναμενόμενος κωδικός δεν έφθασε ποτέ. Μόλις άρχισε η διάθεση των εισιτηρίων, η Λόρα διαπίστωσε πως η τιμή του εισιτηρίου ανερχόταν σε μερικές χιλιάδες δολάρια στους ιστότοπους μεταπώλησης.
Έτσι μερικές ώρες μόνο πριν από την πρώτη παράσταση του τραγουδιστή στη μικρή αίθουσα των 960 θέσεων του Walter Kerr, τα εισιτήρια μεταπωλούνταν στην ιστοσελίδα StubHub έως 6.000 δολάρια, ενώ οι τιμές εκκίνησης ήταν από 75 έως 800 δολάρια.
Σύμφωνα με το StubHub, οι αγοραστές προέρχονταν σχεδόν από όλες τις αμερικανικές πολιτείες και από 30 άλλες χώρες.
Με την ελπίδα να ελέγξει αυτή την παράλληλη αγορά, ο καλλιτέχνης είχε διαθέσει προς πώληση τις παραστάσεις του στην ειδική ιστοσελίδα πώλησης εισιτηρίων Ticketmaster, η οποία έθεσε πρόσφατα σε λειτουργία ειδικό μηχανισμό για τους «εξακριβωμένους θαυμαστές».
Το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί αλγόριθμους για να διαπιστώσει αν ένα πρόσωπο θα πάει κατά τα φαινόμενα ή όχι το ίδιο στη συγκεκριμένη εκδήλωση και στη συνέχεια στέλνει έναν μοναδικό κωδικό μόλις τα εισιτήρια διατεθούν προς πώληση. Ο στόχος είναι να επιτρέπεται στους «πραγματικούς» θαυμαστές, και όχι σε αυτούς που θέλουν απλά να μεταπωλούν τα εισιτήρια για να κερδίζουν από αυτά, να πηγαίνουν στις συναυλίες.
Σύμφωνα με το Ticketmaster, το σύστημα αυτό έχει επιτυχία και λιγότερο από 3% των πουλημένων εισιτηρίων μέσω αυτού καταλήγουν στη δευτερογενή αγορά.
Σε συνέντευξη του την περασμένη εβδομάδα στην εφημερίδα New York Times, ο Μπρους Σπρίνγκστιν, που είναι μάλλον συνηθισμένος στις τεράστιες μουσικές σκηνές με τους χιλιάδες θεατές πάρα στις μικρές αίθουσες, είπε ότι αποφάσισε να δώσει εκεί τις παραστάσεις του, μόνος και συνοδευόμενος μόνο από ένα πιάνο και μερικές κιθάρες, γιατί του αρέσει αυτή η εγγύτητα που νιώθει κανείς σε ένα μικρό χώρο.