Η νέα αμαξοστοιχία που συνδέει τη Μόσχα με το Παρίσι με ενδιάμεσο σταθμό στο Βερολίνο, αναχώρησε σήμερα το πρωί από τη ρωσική πρωτεύουσα για ένα ταξίδι το οποίο θα ολοκληρωθεί αύριο βράδυ. Θα διαρκέσει 38 ώρες και οι ταξιδιώτες θα περάσουν από πέντε χώρες.
Είναι το πρώτο δρομολόγιο που εκτελείται μεταξύ των δύο πρωτευουσών από τη δεκαετία του 1990.
Η αμαξοστοιχία αναχώρησε από το σταθμό Μπελορούσκι της Μόσχας στις07:51 ώρα Ελλάδος, θα διανύσει 3.177 χλμ. διασχίζοντας τη Ρωσία, τη Λευκορωσία, την Πολωνία, τη Γερμανία και τη Γαλλία μέχρι το Παρίσι, όπου θα φθάσει αύριο Τρίτη στις 22:31 ώρα Ελλάδος.
Είναι το δεύτερο μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δρομολόγιο στην Ευρώπη, μετά τη γραμμή Μόσχα-Νίκαια που εγκαινιάστηκε το 2010.
«Όλα τα εισιτήρια μέχρι την πρωτοχρονιά έχουν πωληθεί», δήλωσε ο Βλαντίμιρ Γιακούνιν, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας ρωσικών σιδηροδρόμων RZD.
Η σιδηροδρομική γραμμή που υπήρχε επί σοβιετικής εποχής σταμάτησε να λειτουργεί στις αρχές της δεκαετίας του ’90.
Στο εξής μια αμαξοστοιχία θα πραγματοποιεί το ταξίδι αυτό, με πολυτελή βαγόνια, πρώτης και δεύτερης θέσης, τρεις φορές την εβδομάδα το χειμώνα και πέντε φορές την εβδομάδα το καλοκαίρι.
Η τιμή του εισιτηρίου για τη μετάβαση ανέρχεται από 330 έως 1.050 ευρώ.
Ο Εντουάρ Κουρτιάλ, υφυπουργός αρμόδιος για τους απόδημους Γάλλους, υπογράμμισε ότι η σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει τη Μόσχα με τη Νίκαια δείχνει «την ποιότητα των σχέσεων (μεταξύ της Γαλλίας και της Ρωσίας) στον τομέα των μεταφορών».
Εξάλλου οι «γαλλικές εταιρίες ενδιαφέρονται ιδιαιτέρως να συμμετάσχουν στην κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής ταχείας αμαξοστοιχίας μεταξύ Μόσχας και Αγίας Πετρούπολης»(στη βόρεια Ρωσία), τόνισε.
Η Ρωσία, η οποία μέχρι στιγμής εκμεταλλεύεται τις ταχείες αμαξοστοιχίες που αγόρασε από τη γερμανική Siemens, αλλά σε ήδη υπάρχουσες σιδηροδρομικές γραμμές, προτίθεται να κατασκευάσει μια γραμμή υπερταχείας που θα συνδέει τις δύο πόλεις, σε μήκος 660 χλμ. για να τεθεί σε λειτουργία το 2017.
Διεθνής διαγωνισμός θα ανακοινωθεί εντός του μήνα και το όνομα της εταιρίας που θα αναλάβει το έργο θα ανακοινωθεί το 2012-2013.