Τα λειτουργικά της έξοδα αποφάσισε να μειώσει η εταιρεία Spiegel-Verlag, η οποία εκδίδει το ειδησεογραφικό περιοδικό Der Spiegel, κατά 15 εκατ. ευρώ μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, όπως ανακοίνωσε χθες, εξαιτίας της μείωσης των διαφημιστικών της εσόδων και την πτώση της κυκλοφορίας του περιοδικού.
Η κίνηση αυτή εγγράφεται στην πολυετή κρίση του κλάδου των μέσων ενημέρωσης στη Γερμανία, που είχε απροσδόκητες απώλειες, ιδίως το κλείσιμο της οικονομικής εφημερίδας Financial Times Deutschland το 2012.
«Όλες οι εταιρείες ΜΜΕ που παράγουν δημοσιογραφία υψηλής ποιότητας με υψηλά κόστη όπως το Spiegel, βρίσκονται ενώπιον μεγάλων προκλήσεων», σχολίασε ο επικεφαλής της εκδοτικής εταιρείας Spiegel-Verlag, Τόμας Χας, προσθέτοντας πως τα έσοδα από τις διαφημίσεις υποχωρούν τα τελευταία χρόνια, σε αντίθεση με τα κόστη που παρέμειναν αμείωτα. Παρόλα αυτά τόνισε πως «δεν διατρέχουμε τον κίνδυνο να καταγράψουμε ζημίες σύντομα.
Στις περικοπές των θέσεων εργασίας αναφέρθηκε και μια εκπρόσωπος της επιχείρησης ωστόσο χωρίς να μπορεί να διευκρινίσει τον ακριβή αριθμό.
Ο Spiegel-Gruppe, ένας όμιλος ο οποίος απασχολεί συνολικά 1.139 εργαζόμενους και στον οποίο ανήκουν η Spiegel-Verlag, ο ιστότοπος Spiegel Online και το μηνιαίο περιοδικό Manager Magazin, κατέγραψε πωλήσεις 285 εκατομμυρίων ευρώ και κέρδη μετά τους φόρους ύψους 25 εκατ. ευρώ το 2014. Συγκριτικά, οι πωλήσεις του ομίλου Spiegel είχαν ανέλθει σε 353 εκατ. ευρώ και τα κέρδη μετά τους φόρους στα 48 εκατ. ευρώ το 2007.
Η Γερμανία έχει τη μεγαλύτερη αγορά έντυπων μέσων ενημέρωσης στην Ευρώπη, η οποία όμως αντιμετωπίζει πτώση των διαφημιστικών εσόδων αλλά και πτώση των κυκλοφοριών, καθώς οι καταναλωτές αποφεύγουν να πληρώνουν για να αγοράσουν έντυπα, το περιεχόμενο των οποίων εξάλλου μπορούν στις περισσότερες περιπτώσεις να διαβάσουν δωρεάν στο Διαδίκτυο.