Οργή επικρατεί στην Ουκρανία με διαφημιστική καμπάνια του ειδησεογραφικού μέσου ενημέρωσης Meduza, που αποτελείται από ρώσους δημοσιογράφους που κυνηγάει η κυβέρνηση του Πούτιν.

Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, χωρίς ρωσική διαφήμιση και χρηματοδότηση, το Meduza αναζητά έσοδα και η διαφημιστική εκστρατεία του, η οποία χρηματοδοτήθηκε από τη διαφημιστική εταιρεία Lure με έδρα το Βερολίνο, έγινε για τη συγκέντρωση χρημάτων, ώστε να συνεχιστεί το δημοσιογραφικό έργο του ειδησεογραφικού ιστότοπου.

Μία από τις αφίσες που δημιουργήθηκε δωρεάν από τη γερμανική διαφημιστική, προκειμένου να στηρίξει ρώσους δημοσιογράφους «που ρισκάρουν τη ζωή τους καθημερινά για να μας αποκαλύπτουν την αλήθεια», όπως τόνισε η Lure, έχει τη φωτογραφία του Ουκρανού Γιάροσλαβ Μπαζίλεβιτς. Ο άνδρας είναι δακρυσμένος, με αίματα και αμυχές στο πρόσωπό του. Η φωτογραφία, τραβηγμένη τον περασμένο Σεπτέμβριο στο Λβιβ, απεικονίζει τον Γιάροσλαβ λίγα λεπτά αφότου έχασε τη σύζυγο και τις τρεις κόρες του από ρωσική πυραυλική επίθεση.

Η λεζάντα στην αφίσα έχει το σλόγκαν της διαφημιστικής καμπάνιας: «Εκεί που τελειώνουν οι άλλοι τίτλοι ειδήσεων, αρχίζει το Meduza».

Ωστόσο, ο Μπαζίλεβιτς δήλωσε στο ουκρανικό Μέσο Kyiv Independent ότι δεν έδωσε την άδειά του για τη χρήση της συγκεκριμένης φωτογραφίας και κυρίως για τον σκοπό αυτό, χαρακτηρίζοντας την κίνηση αυτή «εντελώς απαράδεκτη».

Άμεση και σφοδρή ήταν η αντίδραση και του Κιέβου, με το ουκρανικό υπουργείο Εξωτερικών να υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή του ότι το Meduza θα πρέπει να λάβει «ειδικό «βραβείο» για διαφημιστικό κυνισμό και υποκρισία.

«Χρησιμοποίησαν εικόνες Ουκρανών που έχασαν οικογένειες και σπίτια για ένα διαφημιστικό promo για το ρωσικό Μέσο Meduza. Η καπήλευση της τραγωδίας μας για να προκληθεί συμπάθεια προς εμάς από Ρώσους είναι απόλυτη ντροπή» τόνισε το ουκρανικό ΥΠΕΞ στο Χ.

Σε ανακοίνωσή της, η διεύθυνση του Meduza, η οποία αποκαλεί τον πόλεμο της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας «εγκληματική και βίαιη εισβολή», εξέφρασε τη λύπη της που χρησιμοποίησε τη φωτογραφία χωρίς άδεια. Αναγνώρισε το λάθος της, ζήτησε συγγνώμη και ανακοίνωσε ότι σταματά τη διαφημιστική της καμπάνια. «Αυτό ήταν ένα λάθος» είπε.

Πηγή: ΑΠΕ