Ο θρυλικός κυβερνήτης Chesley «Sully» Sullenberger μοιράστηκε με τους New York Times τη θεωρία του για το αεροπορικό δυστύχημα στην Ουάσινγκτον. Ο Sully, ο οποίος κατάφερε να προσγειώσει εκτάκτως ένα επιβατικό αεροπλάνο στον ποταμό Χάντσον το 2009, δήλωσε ότι πιστεύει πως το γεγονός ότι το αεροπλάνο πέταγε πάνω από το νερό κατά τη διάρκεια της νύχτας μπορεί να είναι παράγοντας που οδήγησε στη σύγκρουση της πτήσης της American Airlines με το στρατιωτικό ελικόπτερο.
«Τη νύχτα τα φώτα εδάφους είναι λιγότερο ορατά πάνω από το νερό απ’ ό,τι πάνω από τη στεριά», είπε ο κυβερνήτης.
Σύμφωνα με τον Sully, αυτό «ίσως είχε κάνει λίγο πιο δύσκολο να μπορέσει να το δει κανείς (το ελικόπτερο)».
«Η νύχτα κάνει πάντα τα πράγματα διαφορετικά όσον αφορά τη θέαση άλλων αεροσκαφών – βασικά το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να δεις τα φώτα τους», πρόσθεσε ο 74χρονος.
«Πρέπει να προσπαθήσεις να καταλάβεις: Είναι από πάνω σου ή από κάτω σου; Πόσο μακριά; Προς ποια κατεύθυνση κατευθύνονται; Τα πάντα είναι πιο δύσκολα τη νύχτα».
O Sully είπε στη NYT ότι ελπίζει ο καταγραφέας φωνής στο πιλοτήριο, ο καταγραφέας δεδομένων κατά τη διάρκεια της πτήσης και τα δεδομένα του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας να βοηθήσουν να διευκρινιστεί τι πήγε στραβά.
«Είμαι απλά συντετριμμένος. Έχουμε την υποχρέωση να μαθαίνουμε από κάθε αποτυχία και να βελτιωνόμαστε», πρόσθεσε.
Σύμφωνα με την Daily Mail, ο Sully εμφανίστηκε και στην εκπομπή Good Morning America την Πέμπτη. Ο κυβερνήτης φαίνεται να θεωρεί ότι το προσωπικό του πύργου ελέγχου δεν φέρει ευθύνη για τη σύγκρουση.
Συγκεκριμένα είπε ότι ήταν προφανές ότι τουλάχιστον ο ένας από τους πιλότους ήταν σε θέση να δει τον άλλο και ότι ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας δεν ήταν υποχρεωμένος να επέμβει για να τους χωρίσει.
«Φαίνεται προφανές από τις επικοινωνίες του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας ότι τα αεροπλάνα ήταν σε θέση να δουν το ένα το άλλο, τουλάχιστον το ένα ήταν σε θέση να δει το άλλο», δήλωσε ο Sully.
Στη συνέχεια μίλησε γενικά για την ασφάλεια των αεροπορικών ταξιδιών και παρομοίασε το περιστατικό της Τετάρτης με μια σειρά από ντόμινο που «παρατάχθηκαν με λάθος τρόπο».
«Είναι δύσκολο να έχεις την επιμέλεια και την αφοσίωση να τηρείς τις βέλτιστες πρακτικές κάθε λεπτό κάθε ώρας, κάθε ημέρας, κάθε εβδομάδας, κάθε μήνα, κάθε έτους κατά τη διάρκεια μιας καριέρας δεκαετιών στις αερομεταφορές. Οποιαδήποτε παράλειψη θα μπορούσε ενδεχομένως να αποβεί μοιραία».
«Εάν όλα τα γεγονότα ευθυγραμμιστούν με λάθος τρόπο, θα μπορούσαμε να έχουμε σε σπάνιες περιπτώσεις ένα καταστροφικό γεγονός. Τελικά ό,τι είναι να συμβεί θα συμβεί, εκτός αν δουλέψουμε πολύ σκληρά, για να αποτρέψουμε κάθε περιστατικό από το να εξελιχθεί σε ατύχημα», πρόσθεσε.
Η Daily Mail γράφει ότι, όταν ρωτήθηκε σχετικά με το Εθνικό Αεροδρόμιο Ρόναλντ Ρέιγκαν, ο Sully πρόσθεσε ότι θεωρείται ένα ειδικό αεροδρόμιο στο οποίο οι πιλότοι χρειάζονται ειδική εκπαίδευση λόγω των μικρών διαδρόμων του και της εγγύτητάς του με άλλα αεροδρόμια.