Τους τρόπους που σκαρφίζονται οι πελάτες εστιατορίων για να αποφεύγουν τα φιλοδωρήματα αποκάλυψε μια σερβιτόρα στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Με προϋπηρεσία 10 ετών στον κλάδο, η κοπέλα, χρησιμοποιώντας το ψευδώνυμο Σοφία Τζένσον, έχει συναντήσει πολλούς τύπους πελατών, όπως εκείνους που αφήνουν μεγάλα φιλοδωρήματα, τους απαιτητικούς, αλλά και τους τσιγκούνηδες.

Και παρά την ποικιλία των πελατών που έχει εξυπηρετήσει, η σερβιτόρα παραμένει φιλόξενη με όλους όσους πρέπει να εξυπηρετήσει, ελπίζοντας φυσικά ότι θα της δώσουν ένα γενναίο φιλοδώρημα, κάτι που δεν θεωρείται δεδομένο με τους αγενείς τσιγκούνηδες.

Σε ένα κείμενο που δημοσίευσε στη Daily Mail, αποκάλυψε ότι όταν τελειώνει το γεύμα, κάποιοι πελάτες ζητούν να αφαιρεθεί η χρέωση υπηρεσιών και πληρώνουν με μετρητά, ώστε να μην τους μείνουν χρήματα για να δώσουν φιλοδώρημα, ή προσποιούνται ότι είχαν κακή εξυπηρέτηση. Άλλοι, ψάχνουν αγωνιωδώς την τσάντα τους για ψιλά πριν τα παρατήσουν.

«Έχω χάσει το μέτρημα των περιπτώσεων που κάποιος ζήτησε να αφαιρεθεί η χρέωση υπηρεσιών από τον λογαριασμό επειδή προτιμούσε να την πληρώσει με μετρητά, αλλά μετά συνειδητοποιεί (τι έκπληξη!) ότι δεν έχει καθόλου μαζί του», είπε η Τζένσον.

Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι κάθε δυσάρεστος πελάτης την αφήνει χωρίς φιλοδώρημα.

Θυμήθηκε μια πρόσφατη περίπτωση που κάποιος της άφησε 500 δολάρια σε μετρητά μετά από μια δυσάρεστη εξέλιξη. Ο όχι και τόσο ευγενικός άνδρας φερόταν με αγένεια και αλαζονικό τρόπο, καθώς έπινε δύο σφηνάκια βότκας. Φεύγοντας εκτίμησε τόσο πολύ την εξυπηρέτησή της που της έδωσε πολύ περισσότερα από όσα όφειλε να πληρώσει.

Ο πραγματικός του λογαριασμός, συμπεριλαμβανομένης της χρέωσης υπηρεσιών, ήταν περίπου το ένα δέκατο από αυτό που της άφησε.

«Υπάρχει ένας τύπος πελάτη που πάντα αφήνει φιλοδώρημα: οι Αμερικανοί. Ακόμα κι αν κάτι πάει στραβά, είναι τόσο βαθιά ριζωμένο στην κουλτούρα τους που δεν έχω γνωρίσει ποτέ κανέναν που να φύγει χωρίς να αφήσει φιλοδώρημα», είπε η σερβιτόρα στη Daily Mail.

Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει στην Ευρώπη.

Η Τζένσον είναι συνηθισμένη σε εξωφρενικές τακτικές αποφυγής φιλοδωρήματος, ωστόσο, λόγω της πρόσφατης αλλαγής του νόμου στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι εργαζόμενοι στην εξυπηρέτηση δεν εξαρτώνται πλέον τόσο από τη συλλογή φιλοδωρημάτων από κάθε τραπέζι που εξυπηρετούν, καθώς πλέον, δικαιούνται ολόκληρα τα φιλοδωρήματα που τους δίνουν οι πελάτες.

Όπως αναφέρει η nypost ο πρώην βουλευτής των Συντηρητικών, Ντιν Ράσελ, πρόσφατα εισήγαγε τον νόμο Employment (Allocation of Tips) Act, που απαιτεί από τους εργοδότες να μεταβιβάζουν όλα τα φιλοδωρήματα, τις φιλοφρονήσεις και τις χρεώσεις υπηρεσιών στους εργαζόμενους χωρίς περικοπές.

«Είναι δίκαιο ότι το σκληρά εργαζόμενο προσωπικό που παρέχει εξαιρετική εξυπηρέτηση είναι αυτό που επωφελείται από τα φιλοδωρήματα που τους δίνουν οι πελάτες», είπε ο Ράσελ στο Watford Observer νωρίτερα αυτόν τον μήνα.

Ο νέος νόμος, που τέθηκε σε ισχύ την 1η Οκτωβρίου, επέτρεψε σε πολλούς σερβιτόρους να λάβουν αύξηση, από τα συνήθη 17,55 δολάρια την ώρα.

«Καταλαβαίνουμε πόσο ακριβή είναι η ζωή αυτές τις μέρες, αλλά αν παραγγείλατε τα πιο ακριβά πιάτα, ήπιατε όλο το μπαρ και μας είχατε να τρέχουμε όλο το βράδυ, δεν μπορούμε παρά να νιώσουμε ότι μας οφείλετε ένα φιλοδώρημα», κατέληξε η σερβιτόρα.