«Να προσαρμόσει τη συμπεριφορά της» ώστε να κατευνασθούν οι εμπορικές εντάσεις ανάμεσα στις Βρυξέλλες και το Πεκίνο, κάλεσε σήμερα, Παρασκευή 11/10 την Κίνα ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Σαρλ Μισέλ έπειτα από μια σειρά τελωνειακών μέτρων που ελήφθησαν και από τις δύο πλευρές.
Ως απάντηση στον Μισέλ, η Κίνα κατήγγειλε τους επιπλέον δασμούς που επέβαλε η ΕΕ εκτιμώντας ότι «δεν θα επιλύσουν κανένα πρόβλημα» και επικρίνοντας μια προσέγγιση «καταδικασμένη σε αποτυχία».
«Υπολογίζουμε στην Κίνα για να προσαρμόσει τη συμπεριφορά της και να καταλάβει ότι οφείλουμε να εξισορροπήσουμε και πάλι τις οικονομικές σχέσεις για να υπάρξει περισσότερο ισότιμη αντιμετώπιση, για ένα θεμιτό ανταγωνισμό», υπογράμμισε ο Σαρλ Μισέλ, ο οποίος συναντήθηκε με τον κινέζο πρωθυπουργό Λι Τσιάνγκ στο περιθώριο της συνόδου κορυφής της Ένωσης Χωρών της Νοτιοανατολικής Ασίας (ASEAN) που διεξάγεται στο Λάος.
Ο Σαρλ Μισέλ διαβεβαίωσε ότι ελπίζει να βρεθεί μέσα στις επόμενες ημέρες ή εβδομάδες μια συμφωνία, αν και το πλαίσιο είναι «πολύ δύσκολο».
«Έχω την εντύπωση ότι η πόρτα δεν έκλεισε, αλλά είναι μια κατάσταση πολύ δύσκολη. Συμμεριζόμαστε την ιδέα ότι ένας τελωνειακός πόλεμος θα είναι αναγκαστικά μια αποτυχία και ότι οφείλουμε να καταβάλουμε προσπάθειες για να τον αποφύγουμε», επέμεινε.
Στο Πεκίνο, η εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείου Εξωτερικών Μάο Νινγκ δήλωσε απαντώντας στον Μισέλ ότι «η ΕΕ οφείλει να αναγνωρίσει ξεκάθαρα ότι οι επιπλέον τελωνειακοί δασμοί δεν θα λύσουν κανένα πρόβλημα» και κάλεσε την Ευρωπαϊκή Ένωση «να συνεργασθεί με την Κίνα».
Το Πεκίνο δυσχέρανε την Τρίτη τις προϋποθέσεις για την εισαγωγή ευρωπαϊκού μπράντυ -κυρίως του γαλλικού κονιάκ- μετά την απόφαση των Βρυξελλών να επιβάλουν επιπλέον φόρους στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατηγορεί το Πεκίνο ότι νόθευσε τον ανταγωνισμό επιδοτώντας μαζικά τις αυτοκινητοβιομηχανίες που βρίσκονται στην επικράτειά της και επιτρέποντάς τους έτσι να προσφέρουν χαμηλότερες τιμές. Με την επιβολή επιπλέον δασμών, η ΕΕ ελπίζει να προστατεύσει τον κλάδο της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, ο οποίος απασχολεί 14,6 εκατομμύρια εργαζομένους.
Πηγή: ΑΠΕ