Χιλιάδες άνθρωποι πλημμύρισαν την Ουάσιγκτον το Σάββατο στην εναρκτήρια πορεία για την Απελευθέρωση του Φύλου, συμπεριλαμβανομένης μιας καλλιτέχνιδας που πραγματοποίησε έναν σεξουαλικό χορό στο καπό ενός αστυνομικού αυτοκινήτου, ενώ οι αστυνομικοί και ένα μικρό κορίτσι παρακολουθούσαν.

Οι διαδηλωτές χόρεψαν στους δρόμους, κυμάτισαν σημαίες και φώναξαν συνθήματα, για να υποστηρίξουν μια σειρά ζητημάτων που περιλάμβαναν από το δικαίωμα στις αμβλώσεις μέχρι και την απελευθέρωση του φύλου για τους τρανς νέους, ακούγοντας ομιλίες από LGBTQ προσωπικότητες.

Ένα άτομο με μπότες μέχρι το γόνατο, δερμάτινα εσώρουχα και διχτυωτό μπλουζάκι που αποκάλυπτε πλήρως το στήθος της ανέβηκε σε ένα περιπολικό της Αστυνομίας τραγουδώντας το «They Don’t Care About Us» του Μάικλ Τζάκσον, μέσω ενός ηχείου που ήταν τοποθετημένο σε ένα καροτσάκι.

@qweenamor

I’m making a statement that goes beyond just a single moment of rebellion. This is about reclaiming power in a world that has constantly tried to deny my existence, my rights, and my humanity. The cops sitting in that car symbolize the very systems that have policed, brutalized, and marginalized people like me for decades, especially trans women of color. By dancing on top of that car, I’m flipping the script, showing that no matter how much they try to oppress us, they can’t control our joy, our defiance, or our determination to exist freely and visibly. The song is everything in that moment. “They Don’t Really Care About Us” isn’t just a random choice—it’s a callout. It speaks directly to the neglect, the violence, the systemic racism, and transphobia that people like me face every day. I’m dancing to remind everyone that we see it, we live it, and we’re done being silent about it. We know they don’t care about us, but that’s not going to stop us from rising up and taking back our space. For me, this act isn’t just protest; it’s liberation. It’s reclaiming my body, my voice, and my place in the world. Dancing, even in the face of such a violent and oppressive system, is an act of joy and survival. It’s saying, “I’m still here,” despite everything designed to erase or destroy me. And most importantly, this is a continuation of a long history of trans women standing up, speaking out, and leading the charge for change. We’ve always been at the forefront of these fights, and we’ll keep pushing for justice and liberation for all of us—until we’re all free. I’m making a statement that goes beyond just a single moment of rebellion. This is about reclaiming power in a world that has constantly tried to deny my existence, my rights, and my humanity. The cops sitting in that car symbolize the very systems that have policed, brutalized, and marginalized people like me for decades, especially trans women of color. By dancing on top of that car, I’m flipping the script, showing that no matter how much they try to oppress us, they can’t control our joy, our defiance, or our determination to exist freely and visibly. The song is everything in that moment. “They Don’t Really Care About Us” isn’t just a random choice—it’s a callout. It speaks directly to the neglect, the violence, the systemic racism, and transphobia that people like me face every day. I’m dancing to remind everyone that we see it, we live it, and we’re done being silent about it. We know they don’t care about us, but that’s not going to stop us from rising up and taking back our space. For me, this act isn’t just protest; it’s liberation. It’s reclaiming my body, my voice, and my place in the world. Dancing, even in the face of such a violent and oppressive system, is an act of joy and survival. It’s saying, “I’m still here,” despite everything designed to erase or destroy me. And most importantly, this is a continuation of a long history of trans women standing up, speaking out, and leading the charge for change. We’ve always been at the forefront of these fights, and we’ll keep pushing for justice and liberation for all of us—until we’re all free. #qweenamor #marymagdelene #genderliberationmovement #queerliberation #translivesmatter #abolishthepolice @Gender Liberation Movement

♬ original sound – Mary Magdalene

Πινακίδες με έντονα χρώματα στο ηχείο αναφέρονταν στην άσεμνη χορεύτρια ως «Qween Amor», μια αυτοαποκαλούμενη «καλλιτέχνιδα περφόρμανς» που έχει κάνει στο παρελθόν παρόμοια σόου επάνω σε αστυνομικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένου ενός οχήματος της Αστυνομίας της Νέας Υόρκης.

Καθώς, η Amor έτρεχε και χόρευε γύρω από το αυτοκίνητο της DC, η κάμερα έδειχνε και τους επιβαίνοντες: δύο ένστολους αστυνομικούς που περίμεναν στωικά, χωρίς να εκδηλώνουν κανένα απολύτως συναίσθημα.

Σύμφωνα με την nypost το κοινό ζητοκραύγαζε, όταν η Amor ολοκλήρωσε την προκλητική επίδειξη, κατά τη διάρκεια της οποίας από τη μια ξεσήκωνε το πλήθος και από την άλλη κοίταζε τους αξιωματικούς.

Το TikTok της Amor είναι γεμάτο με ακτιβιστικά βίντεο, όπως το να στέκεται τόπλες στην Times Square, βουτηγμένη σε ψεύτικο αίμα και «καρφωμένη» σε έναν σταυρό, ενώ ουρλιάζει: «F-k America!»

Η Amor, όταν η «Post» επικοινώνησε μαζί της μέσω email και τη ρώτησε για το πολιτικό μήνυμα που ήθελε να βγάλει προς τα έξω ο χορός της γύρω από το αστυνομικό αυτοκίνητο, αλλά και για το αν γνώριζε ότι υπήρχαν παιδιά στην παράστασή της, απάντησε: «F–k off».