Οι υποστηριζόμενοι από το Ιράν Χούτι της Υεμένης δήλωσαν σήμερα πως «στοχοθέτησαν» ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που κατευθυνόταν προς το Ισραήλ, μία ημέρα αφού η Κεντρική Διοίκηση των ΗΠΑ (Centcom) δήλωσε πως η μαχητική οργάνωση εκτόξευσε δύο βαλλιστικούς πυραύλους εναντίον πλοίων στη νότια Ερυθρά Θάλασσα.
Οι Χούθι, που ελέγχουν μεγάλο μέρος της Υεμένης περιλαμβανομένης της πρωτεύουσας, έχουν επιτεθεί από τον Οκτώβριο σε εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα που όπως λένε έχουν διασυνδέσεις με το Ισραήλ ή πλέουν προς το Ισραήλ, σε αλληλεγγύη προς τους Παλαιστινίους στη Γάζα.
Ο στρατιωτικός εκπρόσωπος των Χούθι Γιαχία Σαρέα δήλωσε σε ομιλία που μεταδόθηκε τηλεοπτικά πως η οργάνωση «στοχοθέτησε» το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων CMA CGM Tage χωρίς να επεκταθεί. Δεν είπε πότε ή πού έλαβε χώρα το επεισόδιο.
Ο Σαρέα είπε επίσης πως οι Χούθι έστειλαν προειδοποιητικά μηνύματα στο πλοίο και πως το πλήρωμά του δεν έδωσε προσοχή.
Ερωτηθείσα για τον ισχυρισμό των Χούθι, η γαλλική ναυτιλιακή εταιρία CMA CGM δήλωσε στο Reuters πως το πλοίο δεν έχει υποστεί ζημιές και πως δεν υπήρξε κάποιο επεισόδιο. Η εταιρία είπε επίσης πως το πλοίο κατευθυνόταν προς την Αίγυπτο, όχι προς το Ισραήλ.
Στην ομιλία του, ο Σαρέα επανέλαβε τη θέση των Χούθι πως θα συνεχίσουν τις επιθέσεις τους μέχρι η βοήθεια να εισέλθει στη Γάζα και απηύθυνε νέα προειδοποίηση προς τις Ηνωμένες Πολιτείες.
«Καμία επίθεση των ΗΠΑ δεν θα περάσει χωρίς απάντηση ή τιμωρία», πρόσθεσε.
Η CENTCOM είχε πει στην ανακοίνωσή της αργά χθες, Τρίτη, πως δεν υπάρχουν πληροφορίες για ζημιές που να έχουν προκληθεί από δύο πυραύλους που όπως είπε εκτόξευσαν οι Χούθι στην περιοχή.
Πολλά εμπορικά πλοία στην περιοχή ανέφεραν την επίδραση των πυραύλων στα γύρω νερά, πρόσθεσε η CENTCOM.
Η βρετανική υπηρεσία ναυτικής ασφάλειας (UKMTO) είχε κάνει λόγο νωρίτερα για έως τρεις εκρήξεις σε απόσταση ενός έως πέντε ναυτικών μιλίων από ένα εμπορικό πλοίο στο Στενό Μπαμπ αλ-Μαντέμπ, 33 ναυτικά μίλια ανατολικά της Άσαμπ της Ερυθραίας, προσθέτοντας πως δεν υπάρχουν αναφορές για ζημιές.
Αρκετές ναυτιλιακές εταιρίες έχουν αναστείλει τις επιχειρήσεις μέσω του διαύλου της Ερυθράς Θάλασσας, επιλέγοντας αντ΄αυτού το μακρύτερο ταξίδι γύρω από την Αφρική.