Η γαλλική εταιρεία SP80 κατασκευάζει ένα ομώνυμο ιστιοφόρο και σκοπεύει να είναι το ταχύτερο στον κόσμο, ώστε να σπάσει το παγκόσμιο ρεκόρ και να αγγίξει ταχύτητες έως και 80 κόμβων.
Για πρώτη φορά παρουσιάστηκε στο φετινό Monaco Yacht Show και το Business Insider αναφέρει ότι όσοι το είδαν από κοντά, έμειναν με το «στόμα ανοιχτό» λόγω της φουτουριστικής κατασκευής του.
«Μιλήσαμε με εκατοντάδες ανθρώπους κατά τη διάρκεια της εβδομάδας και όλοι έμειναν έκπληκτοι που πρόκειται για ένα ιστιοφόρο που δεν έχει μηχανή. Οι άνθρωποι στο Μονακό είπαν ότι έμοιαζε περισσότερο με υποβρύχιο ή με αεροπλάνο και κάποιος νόμιζε ότι ήταν drone», είπε χαρακτηριστικά η εκπρόσωπος της SP80, Laura Manon.
Το σκάφος SP80 έχει μήκος 10,36 μέτρων και πλάτος 7,62 μέτρων. Διαθέτει ένα πιλοτήριο για δύο άτομα, με τον πρώτο να ελέγχει το αλεξίπτωτο και τον δεύτερο να διευθύνει το σκάφος.
Μάλιστα, η κατασκευή από ανθρακονήματα ενισχύεται με Kevlar για πρόσθετη προστασία σε περίπτωση σύγκρουσης, ενώ οι χειριστές δένονται με ιμάντες και λαμβάνουν κράνη και μάσκες οξυγόνου έκτακτης ανάγκης.
Ο τρόπος για να πετάει στο νερό
Η γαλλική εταιρεία SP80 δημιουργήθηκε το 2018 από τους φίλους Mayeul van den Broek, Xavier Lepercq και Benoit Gaudiot, ενώ στην ομάδα έχει προστεθεί και ο Richard Millie, γνωστός για τις συνεργασίες του με τη Formula 1.
Το φουτουριστικό σκάφος βρίσκεται ακόμη σε πρώιμες φάσεις δοκιμών και για πρώτη φορά μπήκε στο νερό στις αρχές του Αυγούστου και ανέπτυξε ταχύτητα 30 κόμβων. Ωστόσο, οι κατασκευαστές του θέλουν να αγγίξει τους 80 κόμβους και να ξεπεράσει το ρεκόρ των 65,45 κόμβων που κατέχουν ο Paul Larsen και οι Vestas του Sailrocket 2.
Έτσι, το σκάφος έχει ειδικό σχεδιασμό για να παραμένει στο νερό. Συγκεκριμένα, κάτω από το σκάφος υπάρχει ένα μοναδικά κεκλιμένο υδροπτέρυγο, κατασκευασμένο για να κρατά το σκάφος στο νερό καθώς το αλεξίπτωτο το τραβάει.
«Το σκάφος έχει τρία σημεία επαφής με το νερό: Το κύριο κύτος και δύο πλωτήρες. Στο πίσω μέρος η μονάδα ισχύος ευθυγραμμίζει συνεχώς την ανιούσα δύναμη του χαρταετού, η οποία τραβάει το σκάφος προς τα πάνω, με τη δύναμη αλουμινίου που το τραβάει προς τα κάτω», είπε ο Mayeul van Ο den Broek.
Πλέον, η ομάδα σχεδιάζει περαιτέρω δοκιμές που θα γίνουν στη νότια Γαλλία, ενώ ευελπιστούν να έχουν ολοκληρωθεί το 2024.