Το πρόσωπο μιας γυναίκας αξιολογείται ως πιο ελκυστικό από τους άλλους, αν περιβάλλεται από ένα ωραίο άρωμα. Αντίθετα, το άρωμα δεν φαίνεται να τη δείχνει κατ’ ανάγκη πιο νέα στους γύρω της, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.
Η μελέτη αποκαλύπτει ότι τα αρώματα δεν «τραβούν» μόνο σε επίπεδο όσφρησης, αλλά σε ένα βαθμό αλλάζουν τον τρόπο που ο εγκέφαλος αντιλαμβάνεται οπτικά μια γυναίκα σύμφωνα με δημοσίευμα του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη νευροεπιστήμονα Τζανίνα Σόιμπερτ του Κέντρου Χημικών Αισθήσεων Μονέλ στη Φιλαδέλφεια και τον Ζαν-Μαρκ Ντεσιριέ της εταιρείας Unilever, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «PLoS One», πειραματίστηκαν με μια ομάδα 18 εθελοντών, τα δύο τρία των οποίων ήταν γυναίκες.
Οι εθελοντές κλήθηκαν να βαθμολογήσουν την ελκυστικότητα και την ηλικία οκτώ γυναικείων προσώπων σε φωτογραφίες. Κατά τη διαδικασία της αξιολόγησης, οι ερευνητές απελευθέρωσαν σκοπίμως στο χώρο διάφορα αρώματα, από άκρως δυσάρεστα (π.χ. μυρωδιά ψαρίλας) έως πολύ ευχάριστα (μυρωδιά ροδέλαιου).
Το πείραμα έδειξε ότι όσο πιο ευχάριστη ήταν η διάχυτη μυρωδιά, τόσο πιο θετικά επηρεαζόταν η κρίση των εθελοντών, που έβαζαν υψηλότερη βαθμολογία στις φωτογραφίες των γυναικών. «Η ομορφιά του αρώματος και η ομορφιά του προσώπου ενοποιούνται σε μια ενιαία συναισθηματική αξιολόγηση, κάτι που δείχνει πιθανώς μια κοινή περιοχή νευρωνικής επεξεργασίας στον εγκέφαλο», όπως είπε η Σόιμπερτ.
Από την άλλη, τα αρώματα είχαν μια διαφορετική επίδραση στην εκτίμηση της ηλικίας. Τα ευχάριστα αρώματα επηρέαζαν τους εθελοντές να βλέπουν τα πιο ηλικιωμένα γυναικεία πρόσωπα στις φωτογραφίες ως μεγαλύτερα από την πραγματική ηλικία τους, ενώ τα νεανικά πρόσωπα ως ακόμη πιο νέα από ό,τι ήταν στην πραγματικότητα. Αντίθετα, τα δυσάρεστα αρώματα «οδηγούσαν» τους εθελοντές να βλέπουν πιο όμοια σε ηλικία τα πιο γερασμένα και τα πιο νεανικά πρόσωπα στις φωτογραφίες.
Οι ερευνητές, σκοπεύουν να συνεχίσουν παρόμοια πειράματα με φωτογραφίες ανδρών για να δουν αν η επίδραση των αρωμάτων αφορά και την ελκυστικότητα των ανδρικών προσώπων.