Θέλετε να πείτε κάτι σημαντικό στον σύντροφό σας αλλά είστε στη δουλειά; Ξεχάστε το τηλέφωνο! Νέα έρευνα υποδεικνύει ότι η αποστολή ενός email είναι ο πιο ρομαντικός τρόπος επικοινωνίας!
Αν και το μήνυμα στον τηλεφωνητή, θεωρείται επίσης ρομαντικό, νέα μελέτη του Πανεπιστημίου της Ιντιάνα υποστηρίζει ότι ένα ηλεκτρονικό μήνυμα, το οποίο μπορεί να θεωρείται από τους περισσότερος ως «ψυχρός» τρόπος επικοινωνίας, είναι πιο αποτελεσματικός όταν πρόκειται για την εκδήλωση συναισθημάτων. Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Computers in Human Behavior.
Ειδικότερα, οι ερευνητές ζήτησαν από 72 άντρες και γυναίκες να συνθέσουν ένα email και να αφήσουν κι από ένα τηλεφωνικό μήνυμα στον/ στην σύζυγό τους, τον/την φίλο/φίλη τους. Οι ελεύθεροι έπρεπε επίσης να φτιάξουν ένα μήνυμα για κάποιον/ κάποια που τους άρεσε και ήλπιζαν να βγουν ραντεβού.
Όλοι συνέθεσαν ρομαντικά μηνύματα ενώ κατά τη διάρκεια της συγγραφής τοποθετήθηκαν αισθητήρες δέρματος πάνω στα πρόσωπά τους για να μετρήσουν τα συναισθήματά τους. Για να μετρηθούν μάλιστα και τα ποσοστά της διέγερσης τοποθετήθηκαν αισθητήρες και στα πόδια των συμμετεχόντων.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι συμμετέχοντες ήταν πιο ενθουσιασμένοι όταν έστειλαν το email τους συγκριτικά με το φωνητικό μήνυμα κατά τη διάρκεια μάλιστα του οποίου ήταν πιο συγκρατημένοι και προσεκτικοί στη γλώσσα (προφανώς λόγω συστολής.)
Οι συγγραφείς της μελέτης δίνουν τρεις πιθανές εξηγήσεις για τα ευρήματά τους. «Καταρχάς το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο είναι η καλύτερη λύση όταν θέλει κανείς να μεταφέρει κάποιες πληροφορίες που είναι για σκέψη», εξηγεί ο Alan R. Dennis, ένας από τους συντάκτες της έρευνας.
Επιπλέον το email δίνει τη δυνατότητα στους ανθρώπους να τροποποιήσουν το περιεχόμενό του και να είναι πιο προσεκτικοί στα λόγια τους.
Αντιθέτως ο αποστολέας ενός φωνητικού μηνύματος δεν έχει τη δυνατότητα να επανεξετάσει το μήνυμά του, να κάνει τροποποιήσεις δηλαδή και μετά να το στείλει. Αυτή η επιπλέον επεξεργασία που έχει το email μπορεί να αυξήσει μάλιστα τη διέγερση!
Τέλος η αλήθεια είναι πώς οι συμμετέχοντες της έρευνας είναι περισσότερο εξοικειωμένοι με την τεχνολογία και συνεπώς με την αποστολή email , σε αντίθεση με παλαιότερες γενιές που ενδεχομένως προτιμούν τον πατροπαράδοτο τρόπο της επικοινωνίας με το τηλέφωνο.