Πόσες φορές δεν σας έχει τύχει να παρακολουθείτε την αγαπημένη σας σειρά ή μια ταινία στην τηλεόραση και να αναγκαστείτε να χαμηλώσετε την ένταση του ήχου μόλις διακόψουν το πρόγραμμα οι διαφημίσεις;
Έχετε αναρωτηθεί όμως ποτέ γιατί τελικά οι διαφημίσεις ακούγονται τόσο δυνατά; Είναι όντως έτσι ή είναι απλώς στην φαντασία σας; Η εξήγηση είναι απλή και μάλλον όχι εκείνη που θα θέλατε για να δικαιώσετε την άποψή σας ότι όντως οι διαφημίσεις είναι πιο δυνατές από τα τηλεοπτικά προγράμματα.
Αν και οι διαφημιστές κάνουν ό,τι μπορούν για να τραβήξουν την προσοχή του κοινού χρησιμοποιώντας δυνατές εικόνες και ήχους για το προϊόν τους, το γεγονός είναι ότι οι διαφημίσεις παίζουν ακριβώς στο ίδιο επίπεδο έντασης με τα υπόλοιπα προγράμματα της τηλεόρασης. Η μόνη διαφορά, και στην οποία οφείλεται αυτή η έντονη διαφοροποίηση στην ένταση του ήχου, είναι το γεγονός ότι οι διαφημίσεις συγκριτικά με το πρόγραμμα που παρακολουθείτε είναι στιγμιαίες. Τι σημαίνει αυτό; Πάρτε για παράδειγμα έναν προβολέα και μια λάμπα που ανάβετε στιγμιαία.
Όση ώρα είναι ανοιχτός ο προβολέας το μάτι σας συνηθίζει στο φως του, όσο έντονο κι αν είναι, και η έντασή του δεν σας φαίνεται ενοχλητική. Αν όμως σε ένα σχετικά σκοτεινό δωμάτιο ανάψετε μία απλή λάμπα η αλήθεια είναι ότι η όρασή σας στην αρχή θα πάθει ένα «σοκ», από την αλλαγή της έντασης του φωτός, όσο απαλή κι αν είναι η λάμπα.
Το ίδιο ισχύει και για την ένταση του ήχου των διαφημίσεων συγκριτικά με τα τηλεοπτικά προγράμματα που παρακολουθείτε. Το αυτί σας συνηθίζει στην ένταση της σειράς ή της ταινίας, η οποία είναι κι αυτή σχετικά μεγάλη, και η διαφήμιση που είναι στην ίδια ένταση αλλά στιγμιαία σας φαίνεται πιο δυνατή.
Ένα στοιχείο, όμως, που ομολογουμένως κάνει αυτήν την διαφορά στην ένταση ακόμη πιο μεγάλη είναι αν το πρόγραμμα που παρακολουθείτε είναι σχετικά ήπιο σε εντάσεις και ήχους, όπως για παράδειγμα μια ρομαντική σκηνή, η οποία διακόπτεται από μία διαφήμιση για αυτοκίνητα. Η αντίθεση στους ήχους θα κάνει την ήδη δυνατή διαφήμιση να φαίνεται πιο δυνατή.