Σείστηκε από τα επιφωνήματα και τα χειροκροτήματα το αμφιθέατρο του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου στην Κομοτηνή, όταν οι φοιτήτριες άρχισαν να παρουσιάζουν στους συμφοιτητές τους το θέμα της μεταπτυχιακής τους εργασίας… Ηταν το «Sex and the city» κι ο τρόπος που η, θρυλική πια, σειρά επηρέασε κι επηρεάζει τη ζωή της Ελληνίδας.
Το πρωτότυπο μεταπτυχιακό… που ασχολείται με τα διάσημα παπούτσια Μανόλο Μπλάνικ και Κριστιάν Λαμπουτέν «ξεδιπλώθηκε» στο τμήμα Γλωσσών και Φιλολογίας, από την 27χρονη Αναστασία Παπαχρήστου και την 30χρονη Μαρία Αϊδήνογλου. Αφησε άφωνους τους άνδρες φοιτητές και έγινε θέμα στην τοπική κοινωνία. Το «Sex and the city» ήρθε στο Πανεπιστήμιο της Θράκης, αφού πρώτα έγινε βάση για επιστημονική συζήτηση στα πανεπιστήμια της Γερμανίας, της Αυστρίας, της Σουηδίας, αλλά και στο Κολούμπια των ΗΠΑ!
Στο αμφιθέατρο
Ποιος το περίμενε ότι η φιλία τεσσάρων γυναικών θα περνούσε από την τηλεόραση στον κινηματογράφο, από εκεί στη συμπεριφορά της μέσης γυναίκας και θα κατέληγε στα αμφιθέατρα των πανεπιστημίων; Η σειρά, την οποία μάλιστα ακολούθησαν και δυο ομώνυμες ταινίες, μελετήθηκε από τα κορίτσια, στο μάθημα της Σύγχρονης Αστικής Λαογραφίας. Μπορεί η γυναικοπαρέα της Κάρι, της Σαμάνθα, της Σάρλοτ και της Μιράντα να κατακρίθηκε για τη βαρύτητα που δίνει στο σεξ ή να κρίθηκε μη ρεαλιστική η καθημερινότητά της, αλλά είναι γεγονός ότι το σίριαλ έδωσε τηλεοπτική φωνή σε θέματα που όλες οι γυναίκες συζητάνε στις παρέες, αλλά ποτέ κανείς δεν τόλμησε να βγάλει προς τα έξω.
Σύμφωνα με την έρευνα των Αϊδήνογλου, και Παπαχρήστου, το φανατικό κοινό των Ελληνίδων είναι πρώτα οι νοικοκυρές που ταυτίζονται με «ζωές σαν παραμύθι», έπειτα, οι 40άρες με οικογένεια κι ακολουθούν οι γυναίκες καριέρας και οι 20άρες, που παρακολουθούν στην οθόνη… «αυτό που θέλουν να γίνουν».
Η απλή γυναίκα ταυτίζεται απόλυτα με τη γυναίκα-σταρ και σταδιακά μεταμορφώνεται, αντιγράφοντας τη συμπεριφορά των κοριτσιών της σειράς. Κάπως έτσι κατέληξε να… ξεπουλήσει το νυφικό της Vivienne Westwood που φορούσε η Κάρι στον γάμο της, ενώ όταν άνοιξε η μπουτίκ Μανόλο Μπλάνικ στο Κολωνάκι, οι πελάτισσες ζητούσαν τα παπούτσια που φορούσαν οι ηρωίδες!
Η προσφορά της σειράς: Κατέρριψε αντιλήψεις και έσπασε θέματα-ταμπού
«Το sex and the city είναι ένα σύγχρονο άρλεκιν, αφού από το 1998 μέχρι και σήμερα, έκανε τις απανταχού γυναίκες να ταυτιστούν με τις τέσσερις ηρωίδες. Η σειρά κατάφερε να σπάσει θέματα-ταμπού και να απελευθερώσει τις γυναικείες συζητήσεις. Δημιούργησε μόδα και στυλ, απενοχοποίησε τις γυναίκες καριέρας, ενώ ταυτόχρονα κατέρριψε τις αντιλήψεις που θέλουν τη γυναίκα να εξαρτάται οικονομικά από έναν άντρα ή να αφοσιώνεται εξ ολοκλήρου στην οικογένεια», τονίζει στο «Εθνος της Κυριακής» η Αναστασία Παπαχρήστου, και η Μαρία Αηδίνογλου συμπληρώνει: «Το Sex and the City πρωτοπορώντας στα τηλεοπτικά δεδομένα με ανατρεπτική θεματολογία και εναλλασσόμενη αφηγηματική/ διαλογική κειμενική υποστήριξη, στο φόντο μιας εκτυφλωτικής από τη λάμψη της πολιτισμικής ηγεμονίας, Νέας Υόρκης, κατόρθωσε να συνδέσει τις γυναίκες θεατές με τις πολυποίκιλες απεικονίσεις της σύγχρονης θηλυκότητας. Βασισμένο στη λαϊκή κουλτούρα, λειτούργησε στο κοινωνικό πλαίσιο μιας κυρίαρχης και δημοφιλούς κουλτούρας σεξουαλικότητας και κατανάλωσης».
ΟΙ 6 κανόνες
Τι «απαιτεί» η θηλυκότητα στη σημερινή εποχή
Σεξουαλική απελευθέρωση
Καταναλωτική κουλτούρα
Πετυχημένη επαγγελματίας, οικονομικά ανεξάρτητη και με υψηλή μόρφωση.
Κοινωνική συμπεριφορά με εξόδους σε εστιατόρια.
Φεμινίστριες αλλά με θυσίες για αυτόν που αγαπούν.
Απιστες… όταν πρέπει.
Οι ρόλοι
Πώς «διάβασαν» τη Σαμάνθα, την Κάρι, τη Σάρλοτ και τη Μιράντα
Η Κάρι Μπράντσο (Σάρα Τζέσικα Πάρκερ): Είναι η δημοσιογράφος της «The New York Star», κλασικός τύπος «ευ ζην». Γνωστή για τις εκκεντρικές της εμφανίσεις και τον χαρούμενο χαρακτήρα της, που «βασανίζεται» από τη σχέση της με τον Mr Big. Ο Μπιγκ (Κρις Νοθ) είναι το αιώνιό της απωθημένο.
Σαμάνθα Τζόουνς (Κιμ Κατράλ): Πετυχημένη στον τομέα των Δημοσίων Σχέσεων είναι μια δυναμική επιχειρηματίας και μια σεξουαλικά απελευθερωμένη γυναίκα. Χαρακτηριστικό της: Δεν δεσμεύεται σχεδόν ποτέ. Ωστόσο, είναι πάντα κοντά στις φίλες της.
Σάρλοτ Γιορκ (Κρίστιν Ντέιβις): Είναι η πιο συντηρητική. Με καταγωγή από «καλή» οικογένεια, είναι μια ρομαντική ψυχή που αναζητά τον αληθινό έρωτα. Τα προβλήματά της περιστρέφονται γύρω τον γάμο και τα παιδιά.
Μιράντα Χομπς (Σίνθια Νίξον): Πάντα με κοντά κόκκινα μαλλιά η εργασιομανής δικηγορίνα είναι η πιο κυνική στις σχέσεις και τους άνδρες. Πάντα σκέφτεται με βάση τη λογική.ΕΘΝΟΣ
Πηγή: trikki.gr