Υπήρχαν εποχές, δεκαετίες ολόκληρες, που οι καλύτεροι μηχανικοί του κόσμου προσπαθούσαν να στριμώξουν ολοένα και περισσότερη δύναμη κάτω από το καπό.
Τα τελευταία 25 χρόνια ωστόσο οι εξωφρενικές ταχύτητες που έπιαναν τα γρηγορότερα supercars του πλανήτη ανάγκαζαν τώρα τους ίδιους μηχανικούς να βρίσκουν τρόπους να τα κρατούν στον δρόμο.
Η έμφαση δινόταν πια στην αεροδυναμική, την πρόσφυση, τη σταθερότητα, τον χειρισμό και τέτοια πράγματα. Και μετά ήρθαν τα hypercars να αλλάξουν και πάλι όλα τα δεδομένα.
Σήμερα τα πράγματα είναι κάπως διαφορετικά, αν και στην καρδιά της σπορ αυτοκίνησης παραμένει η ίδια δίψα για δαιμονισμένες ταχύτητες. Γιατί οι απόλυτες επιδόσεις είναι ίσως το πιο εύκολο και αντικειμενικό σύστημα να αξιολογήσει κανείς την ωμή δύναμη ενός τετράτροχου.
Τα hypercars του καιρού μας κάνουν βέβαια πολλά περισσότερα από το να… τρέχουν, πιέζοντας τα όρια της μηχανικής, αλλά και της τεχνολογίας. Πολλά sport, super και hypercars έχουν να επιδείξουν πια τρομακτικές ταχύτητες και αδιανόητες επιταχύνσεις, ώρα να δούμε λοιπόν πώς διαμορφώνεται ο ανταγωνισμός.
Αν έχουμε μάθει ωστόσο ένα πράγμα από όλα αυτά είναι πόσο υποκειμενικός είναι τελικά ο όρος «γρήγορο». Και πόσο πολυπαραγοντικός. Κι ενώ ο πιο απλός και δοκιμασμένος τρόπος παραμένει η πίστα, μεγάλο ρόλο διαδραματίζουν εδώ και πώς συμπεριφέρεται ο δαίμονας σε πραγματικές συνθήκες. Όταν πρέπει να στρίψει δηλαδή, να φρενάρει και τέτοια πεζά πράγματα.
Καλή η τελική ταχύτητα και η επιτάχυνση, δεν κρίνεται όμως μόνο από αυτά ένα αυτοκίνητο για τις επιδόσεις του. Με τη συνείδηση λοιπόν αυτών των περιορισμών, ιδού τα γρηγορότερα αυτοκίνητα παραγωγής, όπως διαμορφώνεται τουλάχιστον το τοπίο ως τώρα.
Και σε περίπτωση που περιμένατε να δείτε και το διαβόητο 2020 Devel Sixteen στη λίστα, το πολυθρύλητο hupercar των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων με τον κινητήρα των 12,3 λίτρων, τα 5.007 άλογα και την τελική των 560 χλμ/ώρα, δεν θα το δείτε. Το περιμένουμε ακόμα. Ναι, από το 2013!
Η Bugatti έχει μακρά ιστορία με τις αστρονομικές επιδόσεις, μόνο που εδώ μιλάμε για το απόλυτο ρεκόρ: 490,484 χλμ/ώρα. Ως το πρώτο ποτέ αυτοκίνητο παραγωγής που έσπασε το φράγμα των 300 μιλίων/ώρα (482,80 χλμ/ώρα), η Chiron Super Sport θεωρείται ελίτ μοντέλο ακόμα και για την επικράτεια της γαλλικής φίρμας.
Ο μυθικός πια W16 κινητήρας των 8 λίτρων αποδίδει 1.600 άλογα και αγγίζει από στάση τα 100χλμ/ώρα σε 2,4 δευτερόλεπτα. Κυκλοφόρησε σε 30 κομμάτια με τιμή 3,5 εκατ. ευρώ.
Άλλος ένας δαίμονας που ξεπερνά το ορόσημο των 300 μιλίων/ώρα, το Venom F5 έσπασε τα κοντέρ με τα 500 χλμ/ώρα που έπιασε (310,7 μίλια/ώρα), χωρίς ωστόσο να είναι επίσημη η μέτρηση ακόμα. Είναι το πρώτο hypercar της αμερικανικής εταιρίας που φτιάχνεται εξολοκλήρου από τον οίκο βελτιώσεων (και το ειδικό τμήμα του, το Hennessey Special Vehicles).
Εδώ μιλάμε για 1.817 άλογα, ευγενική χορηγία του V8 των 6,6 λίτρων, που το φτάνουν στα 100 χλμ/ώρα σε 1,9 δευτερόλεπτα. Με καρτελάκι τιμής τα 1,8 εκατ. δολάρια και παραγωγή 24 κομματιών, το Venom F5 μπορεί να ξεπεράσει τους 1.800 ίππους στις 8.000 σ.α.λ.
Η αμερικανική SSC (γνωστή άλλοτε ως Shelby SuperCars) ξαναχτύπησε προσφάτως με ένα hypercar άνω των 300 μιλίων/ώρα. Το Tuatara σχεδιάστηκε από τον «πολύ» Jason Castriota, γνωστό για τις δουλειές του στη Ferrari και τη Maserati, και είναι άλλο ένα ποίημα καμωμένο εξολοκλήρου από ανθρακόνημα.
Όσο για τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά, ο V8 των 5,9 λίτρων με τα διπλά τούρμπο αποδίδει 1.750 άλογα και καλύπτει από στάση τα 100 χλμ/ώρα σε 2,5 δευτερόλεπτα…
Παραμένουμε στην επικράτεια που φλερτάρει με τα 500 χλμ/ώρα (300 μίλια/ώρα) για να δούμε τη νέα δουλειά της σουηδικής Koenigsegg. Jesko (von Koenigsegg) λένε τον πατέρα του τρελού Σουηδού Christian von Koenigsegg, κι έτσι ακριβώς ονόμασε τον διάδοχο του Agera RS.
Ένα υπερόπλο πίστας με έμφαση στον χειρισμό και την αεροδυναμική κυρίως, χωρίς αυτό να σημαίνει πως στερείται επιδόσεων. Ο 5λιτρος V8 αποδίδει 1.600 άλογα και φτάνει στα 100 χλμ/ώρα σε 2,5 δευτερόλεπτα. Είναι ένα αγωνιστικό που μπορεί να κυκλοφορήσει στον δρόμο, φτάνει να ξέρεις τον τρόπο.
Ο αντικαταστάτης του Koenigsegg CCX έχει μπόλικη ιστορία στις πλάτες του. Το 2010 το περιοδικό «Top Gear» το ονόμασε Hypercar της Χρονιάς και το Agera RS δικαίωσε τον τίτλο του εφτά χρόνια αργότερα, όταν έπιασε τελική 458,663 χλμ/ώρα. Ήταν το μοντέλο-κλειδί για τον Koenigsegg, στρώνοντας το έδαφος για τα ακόμα καλύτερα πράγματα που θα έρχονταν ολοταχώς.
Ο twin-turbocharged V8 των 5 λίτρων είχε ιπποδύναμη 1.160 αλόγων, έπιανε τα 100 χλμ/ώρα σε 2,8 δευτερόλεπτα και χάρισε μια τρομακτική αξιοπιστία στο σουηδικό στοίχημα…
Άλλο ένα επικών προδιαγραφών πλέον μοντέλο, το Venom GT έσπασε το ρεκόρ ταχύτητας τον Φεβρουάριο του 2014, με το κοντέρ να γράφει 435,31 χλμ/ώρα. Το ρεκόρ δεν καταγράφηκε ωστόσο γιατί τα Γκίνες θέλουν τουλάχιστον 30 κομμάτια για να θεωρήσουν ένα αμάξι «αυτοκίνητο παραγωγής».
Όπως κι αν έχει, το εξωφρενικό και χειροποίητο Venom GT, που πατά στη Lotus Elise και φορά τον 7λιτρο LSX V8 της General Motors των 1.244 άλογων, πιάνει τα 100 χλμ/ώρα σε 2,7 δευτερόλεπτα. Με το χρονόμετρο να κλειδώνει μάλιστα στα 14,51 δευτερόλεπτα για το 0-322 χλμ/ώρα, το Venom GT πέταξε από τον θρόνο του και το Koenigsegg Agera εκείνη τη θριαμβευτική χρονιά…
Η μάχη μεταξύ Bugatti και SSC για το γρηγορότερο αυτοκίνητο παραγωγής μαινόταν απτόητη και το 2010 ήταν η σειρά των Γάλλων να κλέψουν και πάλι τον τίτλο από το φοβερό και τρομερό SSC Ultimate Aero. Η εκδικητική Veyron Super Sport έπιασε τα 431,072 χλμ/ώρα εκείνη τη χρονιά, μπήκε στα Γκίνες και εξαφάνισε τους Αμερικανούς.
Οι επιδόσεις της ήταν αστρονομικές για το 2010 και παραμένουν εξίσου αστρονομικές ακόμα και σήμερα. Ο 8λιτρος W16 με τα τετραπλά τούρμπο αποδίδει 1.200 άλογα και χαρίζει επιτάχυνση ως τα 100 χλμ/ώρα σε 2,5 δευτερόλεπτα. Ήταν ένα θαύμα σαν αυτά που δεν είχε ξαναδεί ο κόσμος της σπορ αυτοκίνησης…
Άλλη μια Bugatti, η Chiron Sport αποκαλύφθηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2018 και βασιζόταν στο concept Bugatti Vision Gran Turismo. Εδώ οι Γάλλοι χάρισαν στον 8λιτρο W16 όχι λιγότερα από 1.479 άλογα, στέλνοντας τις επιδόσεις ξανά στα ύψη.
Τελική στα 420 χλμ/ώρα, γιατί εκεί επέλεξε να την περιορίσει ηλεκτρονικά! Όταν την άφησαν ελεύθερη από τέτοιους περιορισμούς στη γερμανική πίστα δοκιμών Ehra-Lessien, η Chiron Sport έπιασε εύκολα τα 490 χλμ/ώρα. Όσο για το 0-100 χλμ/ώρα, έρχεται σε 2,5 δευτερόλεπτα. Και η τιμή της βέβαια σταθερά πάνω από τα 3 εκατ. ευρώ…
Το γρηγορότερο αυτοκίνητο παραγωγής από το 2007-2010 παραμένει ένα τα πιο γρήγορα του κόσμου. Το Aero πέταξε από την κορυφή του πλανήτη την Bugatti Veyron, αγγίζοντας ταχύτητες 412,28 χλμ/ώρα. Το 2010 ήταν βέβαια η σειρά της Veyron Super Sport.
Το εξωπραγματικό για την εποχή hypercar του αμερικανού κατασκευαστή βασίζεται σε έναν 6,4 λίτρων V8 που αποδίδει 1.183 άλογα, την ίδια ώρα που απαρνιέται όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως το traction control και το ABS. Όσο για επιτάχυνση, πιάνει τα 100 χλμ/ώρα σε 2,78 δευτερόλεπτα…
Το πρώτο υβριδικό αμάξι που έβγαλε ποτέ η Koenigsegg ήταν και το πιο «λογικό» σε όρους οδήγησης. Παρέμενε όμως καταραμένα γρήγορο. Ο 5λιτρος twin-turbo V8 βενζινοκινητήρας και τα ηλεκτρικά μοτέρ αποδίδουν συνολικά 1.500 άλογα, στέλνοντας αυτά τα 80 κομμάτια σε τρελά νούμερα.
Δεν είναι μόνο τα 2,8 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ/ώρα. Είναι κυρίως τα 3,2 δευτερόλεπτα που χρειάζεται για να φτάσει από τα 150 ως τα 250 χλμ/ώρα και τα λιγότερα από τα 20 δευτερόλεπτα για να αγγίζει από στάση τα 400 χλμ/ώρα. Όσο για την τελική του, αν έχει σημασία πια, περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 410 χλμ/ώρα…
Το λες και εντυπωσιακό…