Κι όμως, η τρίχρονη ηγεμονία της Bugatti Veyron Super Sport ως το γρηγορότερο αυτοκίνητο παραγωγής του κόσμου πήρε τέλος.
Και έληξε όχι με τυμπανοκρουσίες, όπως θα περιμέναμε, αλλά με… σφύριγμα κλέφτικο. Ή, καλύτερα, με μια λεπτομέρεια. Και εξηγούμαστε:
Οι χρονομέτρες των Ρεκόρ Γκίνες ακύρωσαν την επίδοση-ρεκόρ των 431 χλμ/ώρα που σημείωσε ο γήινος πύραυλος των 2 εκατομμυρίων ευρώ το 2010 εξαιτίας του «κόφτη». Συγκεκριμένα, το γεγονός ότι η Bugatti Veyron Super Sport που χρονομετρήθηκε δεν είχε ενεργοποιημένο το σύστημα ηλεκτρονικού περιορισμού της ταχύτητας, όπως τα street legal αδελφάκια της, ήταν αρκετό για τα Γκίνες να αποφανθούν ότι η συγκεκριμένη Super Sport δεν ήταν, αυστηρώς μιλώντας, αυτοκίνητο «παραγωγής».
«Υπήρξε μια απροσεξία στη χρονομέτρηση του “Γρηγορότερου Αυτοκινήτου Παραγωγής” που σημειώθηκε το 2010 από την Bugatti Veyron 16.4 Super Sport», ισχυρίστηκαν τα Ρεκόρ Γκίνες σε μια λιτή ανακοίνωση, για να συνεχίσουν: «Καθώς ο περιοριστής ταχύτητας του αυτοκινήτου ήταν απενεργοποιημένος, η τροποποίηση αυτή δεν ήταν συμβατή με τις επίσημες κατευθυντήριες γραμμές. Κατά συνέπεια, το ρεκόρ ταχύτητας του αυτοκινήτου, στα 431,072 χλμ/ώρα, δεν είναι πλέον έγκυρο».
Κι ενώ το γκρεμοτσάκισμα από την ιδιαίτερα τιμητική κορυφή -και με τέτοιο τρόπο!- δεν άρεσε σίγουρα στην Bugatti, το ερώτημα για το πώς τελικά προκύπτει το ρεκόρ ταχύτητας αλλά και τι συνιστά σε τελική «αυτοκίνητο παραγωγής» παραμένει. Και το παρασκήνιο κάθε άλλο παρά φτωχό είναι…
Μπορεί, ας πούμε, ένα χειροποίητο κομψοτέχνημα που συναρμολογείται σε ένα γκαράζ του Τέξας και πουλιέται σε οχτώ -ναι, οχτώ!- υπερτυχερούς να λογίζεται αυτοκίνητο παραγωγής, με τον ίδιο τρόπο που το κάνουν τα αμάξια που βγαίνουν μαζικά από τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες του πλανήτη; Τα πράγματα εδώ είναι για μας αρκούντως διασκεδαστικά, γι’ αυτό και θα παρακολουθήσουμε το θέμα σε όλη του τη λεπτομερειακή μεγαλοπρέπεια!
Αυτό που κάνει ο «κόφτης» στη Veyron είναι να περιορίζει το «κτήνος» των 1.200 αλόγων σε τελική ταχύτητα 415 χλμ/ώρα, μόλις 15 χλμ/ώρα λιγότερα δηλαδή από το ρεκόρ που σημείωσε η Super Sport στην πίστα της VW -μητρικής πλέον εταιρίας της Bugatti- στη Γερμανία. Κι ενώ μια τόσο μικρή διαφορά μπορεί να φαντάζει αμελητέα, στον συναρπαστικό κόσμο της σπορ αυτοκίνησης διαδραματίζει κολοσσιαίο ρόλο, όπως θα δούμε. Υπομονή!
Πώς ανακάλυψε λοιπόν η επιτροπή των Ρεκόρ Γκίνες ότι η Veyron που χρονομέτρησε δεν είχε ενεργοποιημένο τον «κόφτη»; Από τον «φιλικό» ανταγωνισμό φυσικά…
Νωρίτερα το 2013, η καθαρή τρέλα των 1.244 αλόγων που ακούει συμβατικά στο όνομα Hennessey Venom GT σημείωσε το ανεπίσημο ρεκόρ των 427,602 χλμ/ώρα στον Αεροδιάδρομο του Ναυτικού στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ. Όταν λοιπόν ο John Hennessey δημοσιοποίησε τις επιδόσεις του «πυραύλου» που κατασκευάζει στο Τέξας -και είναι απλώς μια εκτεταμένα «πειραγμένη» Lotus Exige παραγεμισμένη με τον turbocharged κινητήρα της Corvette ZR1-, δεν παρέλειψε να σημειώσει ότι το δικό του Venom GT είναι πράγματι το γρηγορότερο αυτοκίνητο παραγωγής του κόσμου, παρά το γεγονός ότι υπολείπεται κατά 3,5 ολόκληρα χλμ/ώρα από την επίδοση της Veyron! Και να που βασίζει το σκεπτικό του:
«Την ώρα που η Veyron Super Sport έτρεξε πράγματι στα 431,072 χλμ/ώρα, η Bugatti περιορίζει ηλεκτρονικά τα αυτοκίνητα παραγωγής της στα 415 χλμ/ώρα», δήλωσε επισήμως η Hennessey, για να συνεχίσει: «Οπότε, στα 427,602 χλμ/ώρα το Venom GT είναι το γρηγορότερο διαθέσιμο στο κοινό αυτοκίνητο».
Η ανακοίνωση έβαλε σε σκέψεις τους ιθύνοντες των Ρεκόρ Γκίνες, οι οποίοι το σκέφτηκαν, το ξανασκέφτηκαν και κατέληξαν ότι ο Hennessey είχε δίκιο, ακυρώνοντας την επίδοση ρεκόρ της Super Sport. Αντί για πανηγυρισμούς ωστόσο, ο Hennessey περιορίστηκε να δηλώσει: «Δεν με χαροποιεί το γεγονός ότι τα Γκίνες ακύρωσαν το ρεκόρ της Bugatti. Τρέφω τον μεγαλύτερο σεβασμό για την Bugatti και τη Veyron».
Κι ενώ η Bugatti έχασε πράγματι στην κούρσα της υπερβολής, δεν κέρδισε η Hennessey, καθώς υπάρχει αυτοκίνητο «παραγωγής» ακόμα γρηγορότερο από το Venom GT! Η περιπέτεια δεν έχει τέλος…
Μιλάμε φυσικά για τον «πύραυλο εδάφους-εδάφους» των 1.287 αλόγων SSC Ultimate Aero! Το δημιούργημα του οίκου βελτιώσεων της Shelby (η SSC είναι για τη Shelby ότι και η AMG για τη Mercedes-Benz) κατασκευαζόταν στις ΗΠΑ και πουλιόταν σε πολύ μικρές ποσότητες, μέχρι να σταματήσει η «παραγωγή» του το 2008, όχι βέβαια πριν σημειώσει τη δική του επίδοση των 412,217 χλμ/ώρα τον Σεπτέμβριο του 2007! Η επίδοση είναι πλέον αρκετή για να εξαφανίσει από τον χάρτη τον προηγούμενο κάτοχο του ρεκόρ, τη στάνταρ Veyron των 1.000 αλόγων, και να επιστρέψει στον θρόνο του γρηγορότερου αυτοκίνητου παραγωγής (η επίδοση του Hennessey Venom GT δεν έχει καταμετρηθεί από τα Γκίνες)!
«Δεν σκοπεύαμε να διεκδικήσουμε πίσω το ρεκόρ με τέτοιον τρόπο», δήλωσε ο ιδρυτής της SSC, Jerod Shelby, για να σημειώσει εμφατικά: «Παρά ταύτα, παραμένει μια ευχάριστη έκπληξη!». Η Bugatti βέβαια δεν είχε πει ακόμα την τελευταία της λέξη, καθώς δεν φαίνεται ικανοποιημένη με τις εξελίξεις.
«Όπως καταμετρήθηκε επισήμως από τη Γερμανική Υπηρεσία Τεχνικής Τεκμηρίωσης και Πιστοποίησης … και επικυρώθηκε από το Βιβλίο των Ρεκόρ Γκίνες του 2010, η Bugatti Veyron 16.4 Super Sport είναι το γρηγορότερο αυτοκίνητο παραγωγής με τους περιορισμούς της οδικής χρήσης», δήλωσε η Bugatti, ρίχνοντας πλέον το βάρος στον περιοριστή ταχύτητας! «Το αυτοκίνητο που σημείωσε το παγκόσμιο ρεκόρ και τα αυτοκίνητα παραγωγής είναι τεχνικά πανομοιότυπα. Οι πελάτες μας έχουν τη δυνατότητα να οδηγούν τις Super Sport τους σε ταχύτητες πάνω από τα 415 χλμ/ώρα χωρίς περιοριστές ταχύτητας σε events που διοργανώνονται συχνά από την Bugatti».
Η Bugatti πρέπει λοιπόν τώρα να μας πει γιατί εγκαθιστά τότε τον «κόφτη» στα μοντέλα της. Και σαν να μη φτάνει αυτό, το νεότερο επεισόδιο στο σίριαλ «Γρηγορότερο Αυτοκίνητο Παραγωγής του Κόσμου» παίχτηκε μόλις πρόσφατα, στις 11/4/2013, με την Bugatti να ισχυρίζεται ότι κατέχει άλλο ένα ρεκόρ, αυτή τη φορά για το γρηγορότερο ανοιχτό αυτοκίνητο παραγωγής. Ο κινέζος οδηγός αγώνων Anthony Liu σημείωσε επίδοση 408,837 χλμ/ώρα μέσα σε μια Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse στην πίστα της VW στη Γερμανία (η ανακοίνωση δεν αναφέρει ωστόσο πότε έγινε η χρονομέτρηση), που όπως ισχυρίζεται η Bugatti πιστοποιήθηκε από τη Γερμανική Υπηρεσία Τεχνικής Τεκμηρίωσης και Πιστοποίησης.
Και βέβαια είναι έτοιμη να πανηγυρίσει τον ταχύτατο γύρο με μια limited edition παραγωγή οκτώ μοντέλων Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse «World Record Car Edition», τα οποία θα πουληθούν σε τιμή 1,9 εκατ. ευρώ (έκαστο!).
Η Bugatti έχει βέβαια δίκιο να διαμαρτύρεται για τη «χαλαρή» έννοια που αποδίδεται στον όρο «αυτοκίνητο παραγωγής». Παρά την εξωφρενική τιμή της, η Bugatti έχει πουλήσει αρκετές Veyron από το ντεμπούτο του αυτοκινήτου το 2005, γεγονός που της εξασφαλίζει τον τίτλο «αυτοκίνητο παραγωγής». Το SSC Ultimate Aero, από την άλλη, πρόκειται μεν για όχημα που κατασκευάζεται εξολοκλήρου στον οίκο βελτιώσεων, «φοράει» ωστόσο τον κινητήρα της General Motors και χρησιμοποιεί μια σειρά από άλλα εξαρτήματα που δεν κατασκευάζει η ίδια η SSC. Όσο βέβαια για το Venom GT, πρόκειται ουσιαστικά για μια Lotus Exige που έχει τεντωθεί και διαπλατυνθεί για να χωρέσει τον θεόρατο 7λιτρο V8 κινητήρα της General Motors.
Η λυσσαλέα τιτανομαχία για την απόλυτη κορυφή στο θέμα του γρηγορότερου αυτοκινήτου παραγωγής έχει κάνει πλέον τα Ρεκόρ Γκίνες να ξανασκεφτούν τους ορισμούς και να επανακαθορίσουν νέους κανόνες, σε μια προσπάθεια να «επανεξεταστούν όλες οι κατηγορίες των ρεκόρ στα “αυτοκίνητα παραγωγής” από ανεξάρτητους συμβούλους, ώστε να διασφαλιστεί το γεγονός ότι τα ρεκόρ μας θα αντικατοπτρίζουν δίκαια τα επιτεύγματα στον τομέα αυτό».
Την ίδια στιγμή, ο Hennessey έχει βάλει σκοπό να αρπάξει το ρεκόρ ταχύτητας μέσα στον χρόνο, «ίσως και στις επόμενες 45 μέρες», όπως δηλώνει εμφατικά, και δεν έχει καμιά αμφιβολία ότι ο τίτλος θα ανήκει σε λίγο στο Venom GT. Όριό του, τα 434,5 χλμ/ώρα!