Το Survivor αποτελεί το κυρίαρχο τηλεοπτικό πρόγραμμα της σεζόν από πλευράς τηλεθέασης. Είναι όμως ένα αμιγώς ψυχαγωγικό προϊόν αυτό που παρουσιάζει το κανάλι του Παλαιού Φαλήρου και η εταιρεία παραγωγής Acun Medya, του Τούρκου επιχειρηματία, Ali Acun Ilicali; Γράφει ο Γιώργος Λαμπίρης Κάποιοι παρομοιάζουν το τηλεοπτικό προϊόν του ΣΚΑΪ, με ρωμαϊκή αρένα, κάνοντας λόγο για πρωτογονισμό στο τηλεοπτικό τοπίο, μεταξύ των οποίων και ο κλινικός ψυχολόγος, Δημήτρης Μπούκουρας. Από την πλευρά της η Αλεξάνδρα Καππάτου, επίσης ψυχολόγος, μιλάει για την ταύτιση του τηλεοπτικού κοινού με το Survivor, σε αναζήτηση προτύπων και ταυτότητας, μέσω των διαγωνιζόμενων του παιχνιδιού αλλά και των δραστηριοτήτων τους.
Αλεξάνδρα Καππάτου, ψυχολόγος-παιδοψυχολόγος
«Το παιχνίδι αποτελεί μικρογραφία της κοινωνίας και των κοινωνικών συνθηκών. Ταιριάζει πολύ καλά μάλιστα στα σημερινά δεδομένα της ελληνικής πραγματικότητας, βασισμένη σε περικοπές, πείνα και φτώχεια για μεγάλο μέρος του πληθυσμού. Επί της ουσίας ο Έλληνας τηλεθεατής ταυτίζεται με τον παίκτη που προσπαθεί να εξασφαλίσει την τροφή του. Είναι ενδεικτική η εικόνα των εργαζόμενων, οι οποίοι νιώθουν διαρκώς απειλούμενοι, υπό το φόβο ότι ανά πάσα στιγμή κάτι μπορεί να αλλάξει τη ζωή τους. Ακόμα όμως και ο διαχωρισμός ανάμεσα σε διάσημους και μαχητές ιντριγκάρει επιπρόσθετα το τηλεοπτικό κοινό. Μάλιστα, όλοι οι διάσημοι, οι οποίοι στην πλειονότητά τους, είναι άγνωστοι, έχουν σμιλεμένα σώματα, τα οποία χρησιμοποιούν ως μέσο προβολής. Ας σημειωθεί ότι φανατικοί υποστηρικτές του συγκεκριμένου τηλεοπτικού προϊόντος είναι και οι νέοι, οι οποίοι αναζητούν πρότυπα στο πρόσωπο των παικτών του Survivor. Τα δύο σημεία τα οποία ελκύουν το νεανικό κοινό είναι το πρότυπο ενός καλοσχηματισμένου σώματος και η αγωνιστικότητα που επιδεικνύουν οι διαγωνιζόμενοι, αναζητώντας την ταυτότητά τους. Συν τοις άλλοι οι μεγαλύτεροι σε ηλικία βλέπουν το σώμα, το οποίο θα ήθελαν να έχουν και δεν μπορούν.
Δημήτρης Μπούκουρας, κλινικός ψυχολόγος-ψυχοθεραπευτής
«Μόνο παιχνίδι δεν θα μπορούσα να το χαρακτηρίσω. Εάν θέλουμε να εξετάσουμε τη φιλοσοφία του, θα λέγαμε ότι υπάρχει μία εμφανέστατη προσπάθεια να δώσουν τη δυνατότητα στα συγκεκριμένα άτομα να λειτουργήσουν με πρωτόγονα ένστικτα. Εκμεταλλευόμενοι το ένστικτο της πείνας, προσπαθούν να τους ωθήσουν να αγριέψουν, ερχόμενοι σε πρωτόγονη κατάσταση. Αποπειρώνται να δώσουν τροφή στους τηλεθεατές μέσω αυτού του προϊόντος, το οποίο διεγείρει τα σαδιστικά ένστικτα των τηλεθεατών. Τα παιχνίδια, τα οποία διεξάγονται κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας, στόχο έχουν να “μασκαρέψουν” κάτι το οποίο είναι χειρίστου είδους, επιστρέφοντας τους συμμετέχοντες πολλά χρόνια πίσω. Οι υπεύθυνοι παραγωγής ‘στολίζουν’ τη διαδικασία με παιχνιδάκια, χαρούλες, συγκινήσεις και διάφορα άλλα τρικ για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον του τηλεθεατή.