Οι τελευταίες εξελίξεις για τις διαδικτυακές τεχνολογίες καθώς και τα εργαλεία που προσφέρονται στο σύγχρονο ξενοδόχο με σκοπό την αύξηση των ιντερνετικών του πωλήσεων, παρουσιάστηκαν χθες στην πρωτοποριακή εκδήλωση, Future Hotel on the web, στο πλαίσιο της HORECA.
Περισσότερες από 20 εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο e-hotel marketing παρουσίασαν σειρά εισηγήσεων, διαδραστικών ομιλιών, workshops και πετυχημένων case studies σε μια εκδήλωση ιδανική για κάθε ξενοδόχο, που θέλει να παραμένει σε επαφή με τις σύγχρονες διαδικτυακές εφαρμογές.
Συγκεκριμένα, η εκδήλωση που τελεί υπό την αιγίδα του IAB HELLAS περιελάμβανε ανοικτές συζητήσεις με τη συμμετοχή διεθνών ομίλων όπως η Trivago και η Review Pro, καθώς και εισηγήσεις κορυφαίων εκπροσώπων του τουρισμού.
Στην ανοιχτή συζήτηση με θέμα «Η επιρροή των νέων τεχνολογιών στο σύγχρονο Ξενοδόχο, δυσκολίες & προκλήσεις» αναπτύχθηκαν πολλά και ενδιαφέροντα ζητήματα, σχετικά με το κυρίαρχο online προϊόν του σήμερα, που δεν είναι άλλο από τον τουρισμό.
Σύμφωνα με έρευνα της Expedia ο μέσος ταξιδιώτης πριν κλείσει ξενοδοχείο, επισκέπτεται κατά μέσο όρο 38 ταξιδιωτικές ιστοσελίδες! Σύμφωνα με την Χαρά Γεωργιάδου, country Manager της Trivago, η νέα ταξιδιωτική τάση είναι η σύγκριση τιμών και αυτός είναι και ο λόγος της ανάπτυξης ιστοσελίδων, που αποκτούν καθοριστικό ρόλο στην αγορά του ταξιδιού.
Αναλύοντας τα αποτελέσματα του Ιανουαρίου, η κ. Γεωργιάδου αναφέρθηκε στην αύξηση 14% των κρατήσεων για την Ελλάδα, αλλά και στη θεματική αύξηση στις αναζητήσεις από τους Ολλανδούς (100%) και τους Γάλλους (85%). Όπως τόνισε, η αύξηση στις αναζητήσεις οφείλεται στην αποκατάσταση των θεμάτων της ασφάλειας και της πολιτικής σταθερότητας στην Ελλάδας. Ειδικά στην Ολλανδία, τα προηγούμενα χρόνια υπήρχε φόβος για ανασφάλεια για μια ενδεχόμενη επίσκεψη στη χώρα μας.
Παράλληλα, σύμφωνα με την ίδια, τον Ιανουάριο παρουσιάστηκε αύξηση στις αναζητήσεις για το Νότιο Αιγαίο (8%), για την Αθήνα, την Κρήτη και τη Θεσσαλονίκη. Παρόλα αυτά οι αναζητήσεις για τις δυο μεγάλες πόλεις έχουν μειωθεί σε σχέση με πέρσι. Τέλος, τόνισε ότι οι Έλληνες ταξιδεύουν ακόμα και έχουν παρατηρηθεί εκρηκτικές αυξήσεις στα τριήμερα και τις κοντινές αποδράσεις. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι δείχνουν προτίμηση σε προορισμούς, όπως το Μπάνσκο και η Τουρκία.
Στην ομιλία του ο κ. Μανώλης Καραμολέγκος, Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Σαντορίνης, αναφέρθηκε στο παράδειγμα του νησιού του, που δέχθηκε τις νέες τεχνολογίες και αυτές το βοήθησαν να γίνει ο νούμερο ένα προορισμός. Μάλιστα, σε περσινή έρευνα της Trivago, τα Φηρά και το Ημεροβίγλι αναδείχθηκαν πρώτος και δεύτερος προορισμός στη Μεσόγειο.
Όσον αφορά στην εξοικείωση των ξενοδόχων της Σαντορίνης με τα νέα μέσα και το διαδίκτυο, ο κ. Καραμολόγκος ανέφερε ότι ενώ το 90% των ξενοδοχείων του νησιού χρησιμοποιούν την τεχνολογία, μόλις το 30% των ξενοδόχων έχουν γνώση. Το κενό αυτό καλύπτουν εξειδικευμένες εταιρείες, ενώ από την πλευρά της η Ένωση Ξενοδόχων διοργανώνει σεμινάρια και ενημερώσεις, προκειμένου να ανέβει το επίπεδο της γνώσης και να εκπαιδευτούν οι υπάλληλοι, που απασχολούνται στον τουρισμό. Πέρσι, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, με αφορμή το Έτος Γαστρονομίας, εκπαιδεύτηκαν 400 υπάλληλοι.
Αναφερόμενος στις υποδομές της Σαντορίνης, ο κ. Καραμολέγκος τόνισε ότι όσον αφορά στο δίκτυο η κατάσταση του νησιού είναι απογοητευτική, δεν υπάρχει στήριξη, αλλά έχουν γίνει παρεμβάσεις και αναμένεται βελτίωση της κατάστασης, αφού χωρίς ίντερνετ οι ξενοδόχοι δεν μπορούν να προχωρήσουν.
Τέλος, σε ερώτηση σχετική με την αξιοπιστία των reviews για τα ξενοδοχεία, που εμφανίζονται σε δημοφιλή site, όπως το tripadvisor, παραδέχθηκε ότι δημοσιεύονται όντως κακόβουλα σχόλια για κάποιες επιχειρήσεις από ανταγωνιστές τους και η πρόταση που έχει γίνει είναι να αναρτώνται μόνο πιστοποιημένες απόψεις.
Στην εισήγηση του ο Πάνος Παλαιολόγος, Πρόεδρος και Ιδρυτής της Hotel Brain, μιας πρωτοποριακής εταιρείας που αναλαμβάνει το management ξενοδοχείων με τη σύμφωνη γνώμη του ξενοδόχου, ανέφερε ότι στην Ελλάδα κάθε εταιρεία έχει ένα πρόσωπο και αυτή η αμεσότητα και η ευελιξία βοηθά στην τουριστική ανάπτυξη.
Τόνισε ότι οι ξενοδόχοι χρειάζονται βοήθεια από εταιρείες, όπως η Hotel Brain, αφού είναι άδικο κάποιος να αναζητά στο πρόσωπο του διευθυντή ενός ξενοδοχείου, όλα τα χαρακτηριστικά της επιτυχίας, που χρειάζονται στη σύγχρονη πραγματικότητα. Είναι αδύνατο, για παράδειγμα, κάποιος να διαθέτει ταυτόχρονα, τεχνογνωσία, επιχειρηματικές γνώσεις, ιντερνετικές γνώσεις και γνώσεις marketing. Εδώ έρχονται οι αρμόδιες εταιρείες να του προσφέρουν την ανάλογη βοήθεια.
Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία της ομιλίας του ήταν ο διαχωρισμός των ξενοδοχείων σε δυο: αυτού που υπάρχει στον πραγματικό κόσμο και εκείνου που εμφανίζεται στο διαδίκτυο. Βασικό μέλημα των ξενοδόχων είναι, εφόσον, θέλουν να προωθούν τη δουλειά τους διαδικτυακά, να φροντίζουν για την παρουσία τόσο του «πραγματικού», όσο και του online ξενοδοχείου τους.
Ο κ. Γιάννης Παπαδονικολάκης, από την Airtickets, ανακοίνωσε το λανσάρισμα ενός νέου site, του roomo.com, που θα θα ειδικεύεται στις ξενοδοχειακές κρατήσεις και θα εξυπηρετεί τις ολοένα αυξανόμενες ανάγκες των 5.000 πελατών που επισκέπτονται κάθε μέρα το site.
Χορηγός επικοινωνίας της HORECA 2014 είναι το newsbeast.gr