Είναι πολύ πιθανό όταν αφήσατε τη βαλίτσα σας στο τσεκ ιν του αεροδρομίου ή όταν την παραλάβατε στο αεροδρόμιο του προορισμού σας, να αναρωτηθήκατε πού και πώς βρέθηκαν οι αποσκευές σας για να φτάσουν από το ένα στάδιο στο άλλο.
Η βρετανική εφημερίδα Daily Mail μπήκε «στα άδυτα» του Terminal 5 του αεροδρομίου Heathrow στο Λονδίνο για να παρακολουθήσει το ταξίδι όχι των ανθρώπων αλλά των αποσκευών τους.
Οι ιμάντες μεταφοράς στο Heathrow φτάνουν σε μήκος τα 48 χιλιόμετρα ενώ υπάρχουν 4,5 χιλιόμετρα τούνελ, 44 ιμάντες ορατές από τους επιβάτες και περίπου 53 εκατομμύρια βαλίτσες που «ταξιδεύουν» στο βρετανικό αεροδρόμιο κάθε χρόνο.
Το σύστημα μεταφοράς αποσκευών περιλαμβάνει σύστημα βασισμένο στους ιμάντες και ένα fast-track δίκτυο.
Οι βαλίτσες μπαίνουν στο σύστημα στα τσεκ ιν και μεταφέρονται στην αίθουσα αποσκευών. Από εκεί τοποθετούνται σε ειδικά δοχεία και μεταφέρονται στα αεροσκάφη.
Υπάρχει ειδικό δίκτυο που μπορεί να μεταφέρει ειδικές αποσκευές σε συγκεκριμένη ώρα ενώ έως 4.000 βαλίτσες που έχουν περάσει το τσεκ ιν τρεις ώρες πριν από μία αναχώρηση μπορούν να αποθηκευτούν στο ισόγειο του κτηρίου έως ότου φτάσει η ώρα μεταφοράς του στο αεροπλάνο.
Αυτό που καθοδηγεί το σύστημα είναι το ταμπελάκι με το μοναδικό barcode και ένα δεκαψήφιο αριθμό που «κρύβουν» τον προορισμό και την πορεία της βαλίτσας.
Ειδικό σκάνερ «διαβάζει» τα στοιχεία αυτά και οδηγεί τη βαλίτσα μέσω ενός δικτύου ιμάντων στο σημείο που πρέπει ενώ η αποσκευή περνά από συσκευές ακτίνων Χ και άλλους ελέγχους ασφαλείας.
Το T5 δέχεται και αποσκευές από άλλους τερματικούς σταθμούς που επίσης περνούν από το Western Interface Building.
Όταν πρωτοάνοιξε το Τ5 έγινε συνώνυμο με την απώλεια αποσκευών, γράφει η βρετανική εφημερίδα. Τους πρώτους τρεις μήνες του 2008 η αεροπορική εταιρεία British Airways «έχασε» 270.106 βαλίτσες! Την πρώτη μέρα που η εταιρεία «μετακόμισε» στον νέο τερματικό σταθμό ακυρώθηκαν σχεδόν 70 πτήσεις!
Το τούνελ αξίας 26 εκατομμυρίων λιρών φτιάχτηκε όμως για να διασφαλίσει πως κάθε επιβάτης θα βρει τις αποσκευές του ανεξαρτήτως από ποιο terminal πετάει. Έτσι υπάρχει τούνελ 1,7 χιλιομέτρων που «τρέχει» κάτω από το Terminal 5 και το συνδέει με τους τερματικούς σταθμούς 1 και 3. Οι σταθμοί 1 και 4 συνδέονται ήδη υπογείως από το 1997.
Δείτε τις φωτογραφίες και τα βίντεο