Το ποσοστό όσων επιλέγουν το Instagram ως τον «τουριστικό πράκτορά» τους, προκειμένου να επιλέξουν τον επόμενο προορισμό που θα επισκεφτούν όλο και αυξάνεται τα τελευταία χρόνια, με τα social media να παίζουν καθοριστικό ρόλο ακόμη και σε αυτόν τον τομέα.
Κάτι που απ’ όσο φαίνεται δεν θα μπορούσε να θεωρηθεί μεμπτό. Ωστόσο, η αλόγιστη χρήση των social media τα τελευταία χρόνια και η συνεχής προβολή και ανάδειξη συγκεκριμένων και τις περισσότερες φορές των ίδιων προορισμών, έχουν συμβάλλει στην αυξημένη τουριστική κίνηση, με τον μαζικό τουρισμό να αποδεικνύεται σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη και επιζήμιος.
Η συμβολή του μαζικού τουρισμού στην απώλεια της μοναδικότητας του καθένα από αυτούς, ακόμη και στην απειλή του, είναι μόλις κάποιες από τις συνέπειές του που θα έπρεπε όλους να μας προβληματίζει.
Στο βίντεο που ακολουθεί, λοιπόν, παρουσιάζονται κάποιοι από αυτούς τους προορισμούς που «απειλούνται» από το μαζικό τουρισμό που δημιουργεί η χρήση του Instagram σε διάφορα σημεία του κόσμου, από την Βραζιλία (Ρίο ντε Τζανέιρο) και το Περού (Μάτσου Πίτσου), μέχρι τη Γερμανία (Μνημείο Ολοκαυτώματος), το Έβερεστ και την Κίνα (Σινικό Τείχος).
Ανάμεσά τους και ένα από τα πιο δημοφιλή και αγαπημένα ελληνικά κυκλαδονήσια. Αυτό δεν είναι άλλο από τη Σαντορίνη, το ελληνικό νησί που σύμφωνα με τον Economist είναι ο πιο πολυφωτογραφημένος προορισμός στο Instagram, η οποία το καλοκαίρι του 2019 στην κυριολεξία «βούλιαξε» από κόσμο.