Στην καλοκαιρινή σειρά συνεντεύξεων του μεγαλύτερου τουριστικού ομίλου στον κόσμο TUI στα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης, η αναπληρώτρια υπουργός Τουρισμού της Ελλάδας Έλενα Κουντουρά μιλά για την τουριστική ανάπτυξη στην Ελλάδα, την ποικιλία της ακτογραμμής και των νησιών της, τον πολιτισμό και την κουζίνα καθώς και για την Ελλάδα ως τουριστικό προορισμό τεσσάρων εποχών καθώς και ως προορισμό χειμερινού τουρισμού.
Συγκεκριμένα τόνισε: «Ο τουρισμός είναι ένας ζωτικής σημασίας κλάδος για τη γενική οικονομική, κοινωνική και περιφερειακή ανάπτυξη της χώρας. Αποτελεί το 20 τοις εκατό περίπου του ΑΕΠ και περίπου το ένα πέμπτο της συνολικής απασχόλησης, υποστηρίζοντας 1 εκατ. θέσεις εργασίας, οι οποίες είναι άμεσα ή έμμεσα συνδεδεμένες με τη συνολική τουριστική δραστηριότητα. Ο κλάδος του ελληνικού τουρισμού διατήρησε μια ισχυρή απόδοση όλα τα προηγούμενα χρόνια, παρά τις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετώπισε η χώρα. Το 2015 αγγίξαμε πρωτόγνωρα επίπεδα με περισσότερες από 26 εκατ. διεθνείς αφίξεις και περισσότερα από 14,1 δις ευρώ σε έσοδα, δηλαδή μια αύξηση περίπου 7 τοις εκατό σε σύγκριση με το 5 τοις εκατό της συνολικής ανάπτυξης του διεθνούς τουρισμού. Τώρα που χαράξαμε το δρόμο, ώστε η εθνική μας οικονομία να επιστρέψει στην ανάπτυξη, μετά την πρόσφατη επιτυχή συμφωνία μεταξύ της κυβέρνησής μας και των πιστωτών μας, αναμένουμε ότι ο τουρισμός θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο.
Αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησής μας να επενδύσει στον τουρισμό. Προσφέρουμε κορυφαίες υπηρεσίες σε ξενοδοχεία 5 αστέρων, πολυτελή θέρετρα, σύνθετα τουριστικά καταλύματα, boutiquehotels, αλλά και σε ποιοτική φιλοξενία από οικογενειακές επιχειρήσεις, και αυτό το προσωπικό στοιχείο είναι χαρακτηριστικό για τις σχέσεις που χτίζει ο κλάδος του ελληνικού τουρισμού με τους επισκέπτες μας. Για αυτό το λόγο, υποστηρίζουμε, μέσω προγραμμάτων χρηματοδότησης, έργα για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό μικρομεσαίων επιχειρήσεων στον κλάδο του τουρισμού, καθώς και την ίδρυση νέων επιχειρήσεων, στοχεύοντας στη δημιουργία νέων πηγών εισοδήματος και στην προώθηση της περιφερειακής ανάπτυξης και δραστηριότητας, ακόμα και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές της ηπειρωτικής χώρας και τα νησιά. Παράλληλα, ενθαρρύνουμε, μέσω ενός νέου πλαισίου ανάπτυξης και επένδυσης, στρατηγικές επενδύσεις μεγάλης κλίμακας από διεθνή κεφάλαια και ξένους επενδυτές, οι οποίοι επιδεικνύουν αυξημένο ενδιαφέρον να επενδύσουν στον κλάδο του ελληνικού τουρισμού και του realestate, και ήδη εξερευνούν συγκεκριμένες ευκαιρίες».
Και συμπλήρωσε: «Το σχέδιό μας επικεντρώνεται στην προώθηση της Ελλάδας ως προορισμού τεσσάρων εποχών. Επιπλέον, αυτή τη στιγμή αναπτύσσουμε νέα θεματικά τουριστικά προϊόντα, για να δημιουργήσουμε νέους ελληνικούς προορισμούς στα νησιά και την ηπειρωτική χώρα και ταυτόχρονα επιμηκύνουμετην τουριστική περίοδο, ώστε να προσελκύσουμε περισσότερους επισκέπτες, οι οποίοι επιθυμούν να εξερευνήσουν κάθε πτυχή της Ελλάδας καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Αυτός ο στρατηγικός σχεδιασμός περιλαμβάνει προσπάθειες για την πρόσθετη αύξηση της τουριστικής ροής καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και, επιπλέον, δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες μας να περνούν τις καλοκαιρινές διακοπές τους στους προορισμούς μας στην αρχή της εαρινής περιόδου έως τον Οκτώβρη και το Νοέμβρη, συνεχίζοντας να απολαμβάνουν τις ιδανικές καιρικές συνθήκες. Επίσης, ανοίγουμε νέες αγορές, όπως η Μέση Ανατολή, η Ρωσία, η Κίνα και η Κορέα, καθιερώνουμε νέες απευθείας πτήσεις και ενισχύουμε την αεροπορική σύνδεση τον προορισμών μας με πολλές μεγάλες πόλεις σε όλο τον κόσμο.
Η προσέλκυση νέων επενδύσεων, προσανατολισμένων στις πολυτελείς διακοπές, τα καταλύματα υψηλής ποιότητας και τα έργα υποδομής ειδικού τουρισμού, αποτελούν μέρος της στρατηγικής μας για την ενδυνάμωση και τον εμπλουτισμό του τουριστικού μας προϊόντος. Διαθέτουμε πολλές μεγάλες μαρίνες, ιδανικές για γιώτινγκ και κρουαζιέρες, καθώς και ειδικές υποδομές, όπως γήπεδα γκολφ, εγκαταστάσεις spa, καταδυτικά πάρκα και πολυτελείς, πλήρεις εγκαταστάσεις αναψυχής. Επιπλέον, σε συνεργασία με τις 13 Περιφέρειες της Ελλάδας, τους τοπικούς ενδιαφερόμενους φορείς και τον ιδιωτικό τομέα, προωθούμε το ελληνικό τουριστικό προϊόν, κάνοντας χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας και όλων των μέσων επικοινωνίας, σε όλες τις κύριες αγορές, κοινοποιώντας τις μοναδικές εμπειρίες που προσφέρει ο κάθε προορισμός μας και αναδεικνύοντας με πολυεπίπεδες εκστρατείες τις ελκυστικές, αλλά, ωστόσο, λιγότερο γνωστές πτυχές της Ελλάδας».