Από τη Χαβάη και τη Σικελία, τώρα στην Ταϊλάνδη, το «White Lotus» συνεχίζει να μεταμορφώνει τους προορισμούς των γυρισμάτων του σε hotspots παγκόσμιου τουριστικού ενδιαφέροντος.
Μετά την πρεμιέρα της τρίτης σεζόν, οι συζητήσεις για την Ταϊλάνδη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αυξήθηκαν κατακόρυφα, αποδεικνύοντας τη δύναμη της σειράς να επηρεάζει τις ταξιδιωτικές τάσεις.
Το ειδυλλιακό Koh Samui, όπου εκτυλίσσεται η νέα σεζόν, έχει γίνει ήδη σημείο αναφοράς για τους λάτρεις του ταξιδιού. Επιπλέον, η συμμετοχή της Lalisa Manobal, της παγκοσμίου φήμης K-pop star των Blackpink, δίνει στη σειρά ακόμη μεγαλύτερη απήχηση, προσελκύοντας ένα νεανικό και παθιασμένο κοινό. Θα καταφέρει η Ταϊλάνδη να γίνει ο απόλυτος προορισμός του 2025; Όλα δείχνουν πως το «White Lotus» την έχει ήδη βάλει στον χάρτη των πιο πολυσυζητημένων ταξιδιωτικών προορισμών!

Τα στοιχεία, όπως αναφέρει το CNBC Travel, μέτρησαν τη συζήτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά τη διάρκεια των τριών ημερών πριν και μετά την προβολή της σειράς, σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης κοινωνικών μέσων Sprout Social.
Η βραβευμένη με Emmy σειρά του HBO αναμένεται να προσελκύσει ένα κύμα ταξιδιωτικού ενδιαφέροντος για το νησί Koh Samui, το τελευταίο σκηνικό της σειράς -όπως συνέβη και με το Μάουι της Χαβάης και τη Σικελία της Ιταλίας κατά την πρώτη και τη δεύτερη σεζόν αντίστοιχα.
Η ικανότητα της σειράς να προσελκύει το τουριστικό ενδιαφέρον στις τοποθεσίες γυρισμάτων της είναι τόσο σημαντική που είναι γνωστή ως το «φαινόμενο του Λευκού Λωτού».
Τι δείχνουν οι αριθμοί

Ο «Λευκός Λωτός» αναφέρθηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σχεδόν 1.385.000 φορές από σχεδόν 500.000 μοναδικούς συντάκτες από τις 16-26 Φεβρουαρίου, σύμφωνα με την Sprout Social. Οι περισσότερες συζητήσεις προήλθαν από την Ταϊλάνδη (86.016), ακολουθούμενες από τις Ηνωμένες Πολιτείες (45.728) και τη Βραζιλία (18.613), δήλωσε η εταιρεία στο CNBC Travel.
Οι συνομιλίες συγκέντρωσαν περισσότερες από 8,4 εκατομμύρια συμμετοχές -κυρίως από likes, σχόλια και κοινοποιήσεις- εκ των οποίων το 85% ήταν θετικές, σύμφωνα με την εταιρεία. Ωστόσο, για τις αναρτήσεις που αναφέρουν συγκεκριμένα την Ταϊλάνδη, το συναίσθημα αυξήθηκε στο 99%, σύμφωνα με την Sprout Social.
Αυτό είναι σημαντικό επειδή «η εμβέλεια αυτών των αναρτήσεων είναι τόσο μεγάλη», δήλωσε η Rachael Goulet, διευθύντρια κοινωνικών μέσων της εταιρείας.
«Υπήρχαν περισσότερες από 775 εκατομμύρια περιπτώσεις όπου εμφανίστηκαν στις ροές των χρηστών συνομιλίες που ανέφεραν τόσο τον “Λευκό Λωτό} όσο και την Ταϊλάνδη», δήλωσε η Goulet. «Για λόγους συγκυρίας, ο πληθυσμός των ΗΠΑ είναι λίγο πάνω από 340 εκατομμύρια, οπότε σε υπερδιπλάσιο αριθμό, οι 775 εκατομμύρια πιθανές εμφανίσεις δεν υποδεικνύουν απλώς μια ισχυρή τάση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά μια ευρύτερη πολιτιστική στιγμή».
Τα δεδομένα βασίζονται σε συζητήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στα X, YouTube, Reddit και Tumblr, δήλωσε η Sprout Social.
«Οι άνθρωποι δεν μιλούν για την εκπομπή απλώς ως κάτι που πρέπει να παρακολουθήσουν -μιλούν γι’ αυτήν ως λόγο να ταξιδέψουν στην Ταϊλάνδη», δήλωσε η Goulet.
Επιπλέον, αυτή η σεζόν έχει κάτι που δεν είχαν οι προηγούμενες -τη δύναμη μιας ποπ σταρ.
Το καστ περιλαμβάνει τη Lalisa Manobal -περισσότερο γνωστή ως Lisa από το K-pop συγκρότημα Blackpink. Η Manobal, η οποία έχει περίπου 105 εκατομμύρια followers στο Instagram, έκανε το ντεμπούτο της στην υποκριτική ως «Mook» στην τελευταία σεζόν.
Κρατήσεις ξενοδοχείων και εστιατορίων

Όλα αυτά δεν είναι απλώς θεωρία, καθώς οι ταξιδιωτικές αναζητήσεις για την Ταϊλάνδη άρχισαν να αυξάνονται αισθητά, ακόμα και μήνες πριν από την πρεμιέρα της τρίτης σεζόν.
Το ενδιαφέρον αναζήτησης για το Four Seasons Resort Koh Samui, την κύρια τοποθεσία γυρισμάτων της σειράς, αυξήθηκε κατά 370% στο Χονγκ Κονγκ τον Ιανουάριο σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την Expedia.
Τις δύο εβδομάδες μετά την πρεμιέρα της τρίτης σεζόν, οι αναζητήσεις για ταξίδια στο Koh Samui αυξήθηκαν κατά 115% στη Σιγκαπούρη, κατά 95% στις Ηνωμένες Πολιτείες και κατά 70% στην Αυστραλία, σύμφωνα με τα στοιχεία της Expedia.
Οι κρατήσεις αυξήθηκαν επίσης. Από την πρεμιέρα της σεζόν, το Trip.com έχει σημειώσει ετήσια αύξηση σχεδόν 30% στις κρατήσεις πτήσεων και ξενοδοχείων για το Koh Samui, με αιχμή του δόρατος τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία.
Το «φαινόμενο του Λευκού Λωτού» μπορεί να ενισχύει το ενδιαφέρον και για άλλα μέρη της Ταϊλάνδης.
Οι κρατήσεις για βραχυχρόνιες μισθώσεις στην Ταϊλάνδη αυξήθηκαν κατά σχεδόν 500% τις δύο ημέρες που ακολούθησαν την πρεμιέρα της τρίτης σεζόν, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο από το 2024, σύμφωνα με την πλατφόρμα διαχείρισης ακινήτων Guesty, το λογισμικό της οποίας τροφοδοτεί τις κρατήσεις στην Airbnb και την Booking.com, μεταξύ άλλων.
Οι ετήσιες τιμές για τις βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις κατοικιών αυξήθηκαν επίσης -περίπου 28% από τον Φεβρουάριο του 2024, σύμφωνα με την Guesty.
Οι μέσες ημερήσιες τιμές στα ξενοδοχεία σκαρφάλωσαν κατά 10% τις δύο εβδομάδες πριν και την πρεμιέρα της σεζόν, σύμφωνα με την Expedia. Αυτό έρχεται να προστεθεί στην αύξηση των τιμών, οι οποίες άρχισαν να ανεβαίνουν κατά τη διάρκεια της μεταπανδημικής ταξιδιωτικής έξαρσης.
Ο «Λευκός Λωτός» μπορεί ακόμη και να ενισχύσει τις κρατήσεις σε εστιατόρια πέρα από τις ακτές της Ταϊλάνδης. Οι κρατήσεις σε ταϊλανδέζικα εστιατόρια στις Ηνωμένες Πολιτείες αυξήθηκαν κατά 16% την εβδομάδα που ακολούθησε την πρεμιέρα της σειράς, σύμφωνα με την υπηρεσία κρατήσεων OpenTable.
Ανησυχίες για τον υπερτουρισμό

Ο Dr. Guy Llewellyn, επίκουρος καθηγητής στο EHL Hospitality Business School, δήλωσε ότι το «White Lotus effect» καταδεικνύει τη δύναμη που έχει η ποπ κουλτούρα στις ταξιδιωτικές τάσεις, ιδίως στους νεότερους ταξιδιώτες που χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για ταξιδιωτική έμπνευση.
Ωστόσο, σημείωσε ότι οι προηγούμενες περιπτώσεις τουριστικής έκρηξης λόγω τηλεοπτικών σειρών λειτουργούν ως προειδοποιητικά παραδείγματα.
«Η ταινία “The Beach” του 2000 οδήγησε σε μαζική εισροή τουριστών στον κόλπο Maya Bay, προκαλώντας σοβαρές περιβαλλοντικές ζημιές», δήλωσε στο CNBC Travel, αναφερόμενος στον κόλπο στα ανοικτά του νησιού Phi Phi της Ταϊλάνδης. «Ενώ ο αυξημένος τουρισμός φέρνει οικονομικά οφέλη, ένα μη ελεγχόμενο κύμα μπορεί να οδηγήσει σε υπερτουρισμό, αύξηση του κόστους για τους ντόπιους και περιβαλλοντική υποβάθμιση».
Ο Llewellyn δήλωσε ότι η Ταϊλάνδη θα πρέπει να προβλέψει αυτές τις προκλήσεις και να προωθήσει λιγότερο γνωστούς προορισμούς και ταξίδια εκτός αιχμής, ενώ θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο αδειών επισκεπτών για ευαίσθητες περιοχές.
«Τελικά, το “White Lotus Effect” αποτελεί μια ευκαιρία για την Ταϊλάνδη να αναδιαμορφώσει την τουριστική της αφήγηση», τόνισε.