Πρέπει οι ταξιδιώτες να δίνουν φιλοδώρημα στους/στις αεροσυνοδούς; Άλλωστε μας σερβίρουν στη διάρκεια της πτήσης και αρκετοί αναρωτιούνται αν θα πρέπει να αφήσουν κάποια χρήματα για την εξυπηρέτησή τους. Πάντως, πολλοί ειδικοί σε θέματα πτήσεων πιστεύουν ότι τα φιλοδωρήματα δεν έχουν θέση σε ένα αεροπλάνο.
Ορισμένοι ανησυχούν ότι κάτι τέτοιο θα μπορούσε ενδεχομένως να οδηγήσει τους/τις αεροσυνοδούς να δίνουν έμφαση στην εξυπηρέτηση έναντι της ασφάλειας. Και η τελευταία είναι η νούμερο 1 προτεραιότητά τους, σύμφωνα με το View From the Wing.
Μια άλλη σκέψη είναι ότι όσοι αφήνουν μεγάλο φιλοδώρημα θα μπορούσαν να περιμένουν ειδικές χάρες, οι οποίες θα μπορούσαν να παρεμποδίσουν το έργο των αεροσυνοδών και, ως εκ τούτου, να θέσουν ενδεχομένως σε κίνδυνο την ασφάλεια των επιβατών και των άλλων μελών του πληρώματος.
«Οι δουλειές μας έχουν ιστορικά αντικειμενοποιηθεί και σεξουαλικοποιηθεί», δήλωσε τον Αύγουστο στο περιοδικό Travel and Leisure η Σάρα Νέλσον, πρόεδρος της Ένωσης Αεροσυνοδών-CWA, η οποία εκπροσωπεί 50.000 αεροσυνοδούς σε 19 αεροπορικές εταιρείες. «Είναι εντάξει για κάποιον να μας παρενοχλεί, αν μας δώσει φιλοδώρημα; Προφανώς όχι».
Διαβάστε επίσης για τη σκοτεινή ιστορία του φιλοδωρήματος
Πάντως, δεν αποθαρρύνουν όλες οι αεροπορικές εταιρείες την πρακτική αυτή. Ενώ η American Airlines, η Delta και η United κρατούν μια σταθερή στάση «κατά των φιλοδωρημάτων», η Frontier Airlines την επιτρέπει, όπως σημειώνει η New York Post.
Oι επιβάτες μπορούν να δείξουν την εκτίμησή τους δίνοντας στους/στις αεροσυνοδούς δώρα.
Η πρώην αεροσυνοδός της United Airlines, Σου Φόγκουελ, δήλωσε στο Travel and Leisure ότι της δόθηκαν «μερικές δωροκάρτες» κατά τη διάρκεια διακοπών. «Οι δωροκάρτες είναι υπέροχες, ειδικά σε εστιατόρια ή αλυσίδες καφέ στα αεροδρόμια», είπε. «Οι αεροσυνοδοί πάντα αγοράζουν φαγητό και καφέ στα αεροδρόμια κατά τη διάρκεια των ενδιάμεσων στάσεων ή των πολύωρων αναμονών λόγω καθυστερήσεων».