Ο Μάρκ Ζούκερμπεργκ παρουσίασε νέες εταιρικές αξίες την Τρίτη, συμπεριλαμβανομένης μιας που βασίζεται σε ναυτιλιακό ρητό. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Meta, παλαιότερα γνωστό ως Facebook, είπε στους εργαζομένους σε μια εικονική ολομέλεια ότι θέλει το εργατικό δυναμικό να υιοθετήσει ένα νέο σύνθημα: «Meta, metamates, εγώ», όπως ανέφερε σε μια ανάρτηση στη σελίδα του στο Facebook.
Λίγες μέρες μετά την δημοσιοποίηση των σκέψεων ότι Facebook και Instagram θα πάψουν να υπάρχουν στην Ευρώπη.
«Το “Meta, Metamates, Me” είναι να είμαστε καλοί διαχειριστές της εταιρείας και της αποστολής μας», έγραψε. «Πρόκειται για το αίσθημα ευθύνης που έχουμε για τη συλλογική μας επιτυχία και ο ένας για τον άλλον ως συμπαίκτες. Έχει να κάνει με το να φροντίζουμε την εταιρεία μας και ο ένας τον άλλον.»
Αναφέρεται στη ναυτική παροιμία «πλοίο, συνάδελφοι στο πλοίο, εαυτός», την οποία ο CTO του Meta ανέφερε ότι το Instagram χρησιμοποιεί εδώ και καιρό εσωτερικά. Έχει συζητηθεί εδώ και πολύ καιρό στους επιχειρηματικούς οργανωτικούς κύκλους ως τρόπος αύξησης της αποτελεσματικότητας.
«Fun fact Το Metamates επινοήθηκε από κανέναν παρά από τον ίδιο τον Douglas Hofstadter, αφού ένας υπάλληλος του έστειλε email για ιδέες μετά το rebrand μας. Μου αρέσει!» Ο επικεφαλής του τμήματος VR του Meta, Andrew “Boz” Bosworth έγραψε, αναφερόμενος στον διάσημο καθηγητή της γνωστικής επιστήμης και άλλων τομέων.
Ο Ζούκερμπεργκ έκανε κάποιες άλλες ανακοινώσεις κατά τη διάρκεια της συνάντησης, όπως η απομάκρυνση της εταιρείας από την αξία του «move fast», η οποία θα τροποποιηθεί ώστε να γίνει «προχωράμε γρήγορα μαζί». Το Facebook είναι διαβόητο για τον ύμνο του από τις πρώτες μέρες του «move fast and break things».
Είπε επίσης ότι οι εργαζόμενοι δεν πρέπει να «είναι ευγενικοί μέχρι θανάτου», σύμφωνα με τον Alex Heath του The Verge. Αυτό το κομμάτι δεν περιλαμβάνεται στην ανάρτηση του Ζούκερμπεργκ, ωστόσο, το στέλεχος αγγίζει το ότι είναι άμεσος και «πρόθυμος να κάνει σκληρές συζητήσεις» με συναδέλφους.
Η στροφή του Ζούκερμπεργκ στο εσωτερικό της εταιρείας μετά τους κλυδωνισμούς
Ο Ζούκερμπεργκ και η εταιρεία του εξακολουθούν να κλυδωνίζονται από την καταιγίδα πέρυσι, όταν τα λεγόμενα Facebook Papers έδειξαν στοιχεία ότι ο CTO του Meta γνώριζε ότι η πλατφόρμα ήταν επιβλαβής για τους χρήστες, αλλά υπονόμευσε τις προσπάθειες για την εφαρμογή λύσεων για χάρη του κέρδους. (Η εταιρεία είπε ότι τα εσωτερικά έγγραφα δεν δίνουν μια πλήρη εικόνα των προσπαθειών της να εξαλείψει τα όσα άσχημα διαδραματίζονταν στις πλατφόρμες της).
Έτσι, όταν η εταιρεία ανακοίνωσε ότι η κύρια εταιρική της οντότητα έκανε rebranding με το όνομα Meta, οι επικριτές χλεύασαν την αλλαγή ως μέσο για να αποσπάσουν την προσοχή του κοινού από τα προβλήματά του.
Η ιδέα ήταν να επικεντρωθεί εκ νέου η δημόσια εικόνα του στο εκκολαπτόμενο μετασύμπαν, ένας όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια θεωρητική επόμενη φάση του Διαδικτύου, στην οποία παίζουμε, ζούμε και εργαζόμαστε σε μια χωρική εμπειρία χρησιμοποιώντας τεχνολογία AR και VR. Αλλά πολλά πρέπει να συμβούν προτού υλοποιηθεί ένας τέτοιος ψηφιακός χώρος.
Στο μεταξύ, η Meta υπέστη τη μεγαλύτερη πτώση της τιμής της μετοχής της σε μια ημέρα στην αμερικανική εταιρική ιστορία νωρίτερα τον Φεβρουάριο, με τη χασούρα να ξεπερνά τα 230 δισ. δολάρια.