Έναν πίνακα ζωγραφικής «κατέβασε» το Instagram καθώς απεικόνιζε μία γυμνή γυναίκα.
Πρόκειται για το έργο, που φέρει τον τίτλο «A Model (Against a Blue Background, 1910)» και θα κοσμεί έκθεση στο Palazzo Strozzi η οποία θα εγκαινιαστεί στις 28 Σεπτεμβρίου (και θα διαρκέσει έως τις 12 Ιανουαρίου του 2020). Έως τις 8 του μηνός εκτίθετο στην Tate Modern στο Λονδίνο, στο πλαίσιο έκθεσης για τη Ρωσίδα εικαστικό.
Ο Αρτούρο Γκαλανσίνο, διευθυντής του Palazzo Strozzi είπε ότι το Instagram αρχικά διέγραψε την ανάρτηση, την προηγούμενη εβδομάδα: «Ήταν η συνήθης πρακτική διαγραφής μιας ανάρτησης, με ένα γενικόλογο μήνυμα από το Instagram. Προσπαθήσαμε, όμως, ξανά. Κι αυτή τη φορά δούλεψε!».
Έγινε και πάλι ντόρος για τη στάση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης όσον αφορά το γυναικείο γυμνό στην τέχνη. Τόσο το Instagram όσο και η μητρική εταιρεία, το Facebook, απαγορεύουν φωτογραφία με γυναικείο γυμνό, αν και πέρυσι αναθεώρησαν την πολιτική τους επιτρέποντας γυναικείο γυμνό σε γλυπτική και ζωγραφική.
«Το Instagram είναι ένα ισχυρό εργαλείο επικοινωνίας, αλλά είναι και χρήσιμη πηγή πληροφοριών για ανθρώπους με ενδιαφέρον στις τέχνες και τον πολιτισμό. Δεν πρέπει να λογοκρίνεται η τέχνη» τόνισε ο Γκαλανσίνο.
Πιο καυστικός ήταν ο Ιταλός τεχνοκριτικός Φραντσέσκο Μπονάμι. «Αν ο αλγόριθμος, και αυτός ο τεχνητός ηλίθιος, έκαναν πραγματικά τη δουλειά τους θα έπρεπε να βάζουν ένα κάλυπτρο και στα γεννητικά όργανα του “Δαυίδ” του Μιχαήλ Αγγέλου» έγραψε στη La Reppublica.
«Ειδάλλως, γεννιέται η ανυπόφορη αμφιβολία ότι η λογοκρισία ενεργοποιείται μόνον όταν το γυμνό είναι γυναικείο. Τότε, η ακόμη πιο επίφοβη ανησυχία αναδύεται ότι ο προγραμματιστής που είναι σε υπηρεσία είναι κάποιος με τάσεις φονταμενταλιστή και Ταλιμπάν. Είναι αυτό δυνατόν;».
Επισημαίνει ότι η Γκοντσάροβα διώχτηκε, στη Ρωσία, γύρω στο 1912, λόγω του θρησκευτικού περιεχομένου των έργων της και όχι λόγω απεικόνισης γυμνού. «Το να είναι πιο σκοταδιστικό το Instagram, το 2019, είναι συγκλονιστικό» αναφώνησε η πένα του Μπονάμι.