Το Facebook είναι το πιο διάσημο website του διαδικτύου, με εκατοντάδες εκατομμύρια χρηστών. Για πρώτη φορά φέτος, ωστόσο, με την είσοδο του Google+ στη λίστα των social networks, ο ανταγωνισμός εντείνεται, ενώ το παλαιότερο κοινωνικό δίκτυο βλέπει τα ποσοστά ικανοποίησης από τη χρήση του να καταβαραθρώνονται…
Σε έρευνα της American Custom Satisfaction Index σχετικά με την ικανοποίηση των χρηστών σε διάφορες κατηγορίες υπηρεσιών, η διαφορά του Facebook με το κοινωνικό δίκτυο της Google στην κατηγορία των social networks είναι χαοτική. Συγκεκριμένα το Google+ βρίσκεται στην πρώτη θέση μαζί με το Wikipedia με ποσοστό ικανοποίησης το 78%. Ενώ θα περίμενε κανείς το Facebook τουλάχιστον να ακολουθεί, σε απόσταση αναπνοής, δεδομένης της δημοτικότητας του, αυτό βρίσκεται στην τελευταία θέση με ποσοστό ικανοποίησης μόλις 61%!
Στην τρίτη θέση της κατάταξης βρίσκεται το YouTube με 73%, ενώ ακολουθούν χαμηλότερα τα Twitter και LinkedIn, στην 6η και 7η θέση με 64% και 63% αντίστοιχα.
Η έρευνα δημοσιεύτηκε με την συνεργασία της εταιρίας αναλύσεων ForeSee η οποία συμπέρανε πως το Google+ πέτυχε ακριβώς εκεί που το Facebook απέτυχε. Για τη ForeSee, το Google+ τα πάει τόσο καλά γιατί δεν βασίζεται τόσο στις διαφημίσεις, επικεντρώνεται περισσότερο στην προστασία της ιδιωτικής ζωής των χρηστών και προσφέρει καλύτερη mobile εμπειρία.
Στο Facebook από την άλλη, οι χρήστες συνεχώς παραπονιούνται για τις διαφημίσεις, την παραβίαση των προσωπικών τους δεδομένων και βέβαια τις συνεχόμενες αλλαγές στο interface. Ποιος μπορεί να ξεχάσει άλλωστε το σάλο που προκάλεσε η αναγκαστική μετάβαση στο Timeline.
Δεν είναι γνωστό αν η έρευνα έλαβε υπόψη της το γεγονός πως το Google+ διαθέτει συνολικά πολύ λιγότερους χρήστες από το Facebook.
Την ίδια στιγμή, στην κατηγορία των μηχανών αναζήτησης, η Google είναι και πάλι πρώτη με ποσοστό 82%, με το Bing.com και το Ask.com να ακολουθούν σε απόσταση αναπνοής με 81% και 80% αντίστοιχα.