proho.gr
Ήταν μία από τις εμπορικές κινήσεις της Google που είχε αποτελέσματα αντίθετα από τα αναμενόμενα. Όχι μόνο δεν αύξησε τα έσοδα της εταιρείας δηλαδή αλλά επιπλέον έστρεψε αρκετούς από τους πελάτες της σε ανταγωνιστές της.

Αναφερόμαστε στην απόφαση της εταιρείας να χρεώνει τις υπηρεσίες που ξεπερνούν τις 25.000 προβολές χαρτών ημερησίως 4 δολάρια ανά 1.000 προβολές. Αν και η κίνηση αυτή δεν αφορούσε παρά το 0,35% των ιστοχώρων παγκόσμιως, έκανε το Foursquare και τη Wikipedia να ξεκινήσουν να χρησιμοποιούν το OpenStreetMap. Η Apple αντιθέτως δημιούργησε δικό της σύστημα χαρτογράφησης.

Προκειμένου λοιπόν να αποφύγει τέτοιου τύπου διαρροές, αποφάσισε να διατηρήσει μεν τις χρεώσεις αλλά να μειώσει κατά πολύ το ύψος τους. Εφεξής, αντί για 4 δολάρια ανά 1.000 προβολές, όσοι χρησιμοποιούν την υπηρεσία θα πληρώνουν μόνο 0.5.

Το αν πράγματι θα αρκέσει η μείωση αυτή για να κρατήσει τους πελάτες του το Google Maps θα το δείξει το μέλλον. Οπωσδήποτε όμως είναι μια κίνηση προς τη σωστή κατεύθυνση.