Την προσοχή των γονέων για τις παγίδες που μπορεί να κρύβει η πλοήγηση των παιδιών στο Διαδίκτυο ή ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι, που σκοπό έχουν την απόδραση τους από τα καθημερινά σχολικά τους καθήκοντα, εφιστά η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς.
Η ταχεία εξέλιξη της τεχνολογίας, τα κινητά τηλέφωνα, ο κυβερνοχώρος, η ψηφιακή πραγματικότητα και τα εικονικά παιχνίδια έχουν αλλάξει ριζικά και επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο διασκέδασης των παιδιών και της ζωής τους γενικότερα.
Η οργάνωση των καταναλωτών υπενθυμίζει ότι, το Πανευρωπαϊκό Σύστημα Πληροφόρησης για τα Ηλεκτρονικά Παιχνίδια (www.pegi.info/gr ) επιμελήθηκε και δημιούργησε το σύστημα PEGI, σύμφωνα με το οποίο η διανομή και η πώληση ηλεκτρονικών παιχνιδιών θα χαρακτηρίζεται με αυτό. Η κύρια μέριμνα αυτού του συστήματος είναι να μπορούν τα παιδιά και οι γονείς παράλληλα, να επιλέγουν παιχνίδια με βάση την ηλικιακή τους κατανομή ανάλογα πάντα με το περιεχόμενο κάθε παιχνιδιού, τόσο στην Ελλάδα όσο και τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.
Το σύστημα PEGI ορίζει πέντε ηλικιακές διαβαθμίσεις, για να αναγνωρίζεται σε πιο ηλικιακό κοινό απευθύνεται η ταινία ή το ηλεκτρονικό παιχνίδι ανάλογα με το περιεχόμενο τους.
Ειδικά όσον αφορά στην ενασχόληση των παιδιών με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια υπενθυμίζεται στους γονείς ότι:
– Είναι υποχρεωτικοί οι κανόνες για την ώρα και τη διάρκεια που μπορούν να αφιερώσουν στα παιχνίδια του υπολογιστή.
– Πριν προβούμε στην αγορά κάποιου παιχνιδιού ηλεκτρονικού υπολογιστή, φροντίζουμε να ελέγξουμε την ηλικία που απευθύνεται το συγκεκριμένο παιχνίδι αλλά και το περιεχόμενο του παιχνιδιού ή της ταινίας.
– Προτιμούμε να ανακαλύψουμε πρώτοι εμείς, πριν από τα παιδιά, τον τρόπο με τον οποίο παίζεται το συγκεκριμένο παιχνίδι και τις παγίδες που ενδεχομένως μπορεί να κρύβει για την ψυχική υγεία των παιδιών.
– Ελέγχουμε το ηλεκτρονικό παιχνίδι να μην έχει περιεχόμενο βίας, καθώς μπορεί να διαταράξει και να επηρεάσει το χαρακτήρα του παιδιού.
– Σε περίπτωση που το παιδί μας επιμένει σε ένα παιχνίδι που δεν απευθύνεται στην ηλικία του, προσπαθούμε μέσα από τη συζήτηση να του εξηγήσουμε τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει στην προσωπικότητά του.
– Ερευνούμε τι υπηρεσίες μπορεί να προσφέρονται μέσω του συγκεκριμένου παιχνιδιού πριν τις εντοπίσει το παιδί μας.
– Αν το συγκεκριμένο παιχνίδι απαιτεί την καταχώρηση λογαριασμού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, προτιμούμε να καταχωρήσουμε το δικό μας και όχι του εφήβου.
Η δική μας υπεύθυνη στάση και πρόληψη θα καθορίσει την ουσιαστική εκμετάλλευση των παροχών που προσφέρει η ψηφιακή κοινωνία, όπως σημειώνει η οργάνωση των καταναλωτών.